مدیران آژانس‌های گردشگری استان یزد در ابرکوه

no-thumbs

مدیران آژانس‌های گردشگری، لیدرهای تورهای گردشگری و فعالان این حوزه از سطح استان یزد امروز مهمان شهرستان ابرکوه هستند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس از ابرکوه، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه، در حاشیه مراسم استقبال از مسئولان آژانس‌های گردشگری و فعالان این حوزه اظهار داشت: این اقدام با هدف آشنایی فعالان میراث فرهنگی و گردشگری با جاذبه‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر شهرستان ابرکوه با همکاری بخش خصوصی، میراث فرهنگی و شهرداری در ابرکوه انجام شده ست.

عباس قدیریان عنوان کرد: با بازدیدهایی که مدیران آژانس‌های گردشگری، لیدرهای تورها و فعالان این عرصه از بناهای تاریخی ابرکوه خواهند داشت، تلاش می‌کنیم تا پتانسیل‌های گردشگری این شهرستان را هر چه بیشتر به آنها معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روندی جدید برای معرفی آثار و ابنیه تاریخی ابرکوه پیش گرفته‌ایم که بر اساس آن، دعوت از مدیران آژانس‌های مسافرتی سطح کشور را در برنامه داریم.

قدیریان بیان کرد: ابرکوه با قرار گرفتن در مثلث طلایی سه استان یزد، فارس و اصفهان، موقعیت‌های بسیاری برای بازدید گردشگران ایرانی و خارجی دارد و وجود بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی که ۱۱۹ اثر آن به ثبت ملی رسیده است، بیانگر این موضوع است.

وی یادآور شد: آثار شاخصی در شهرستان ابرکوه وجود دارد که برخی از آنها در سطح دنیا شناخته شده هستند که از جمله آنها می‌توان به سرو ۴۵۰۰ ساله ابرکوه اشاره کرد همچنین برخی از آثار تاریخی شهرستان نیز در سطح کشور مطرح هستند که گنبد عالی، مسجد جامع، منزلگاه امام رضا (ع) در زمره آنها هستند.

قدیریان ادامه داد: در ابرکوه آثار تاریخی بسیار منحصر به فردی مانند خندق‌های سنگی ۲هزار ساله نیز وجود دارد که به راحتی می‌توان از این پتانسیل‌های گردشگری برای توسعه شهرستان بهره برد و از آنها در راستای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه خاطرنشان کرد: یزد از تاریخی‌ترین استان‌ها و ابرکوه از کهن‌ترین استان‌های کشور و دارای جذابیت‌های بسیاری است اما تاکنون آنگونه که شایسته است، به آن پرداخته نشده است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..