محمد(ص) در صدر فروش سینماهای کشور

no-thumbs

طبق آمار منتشر شده از سوی دفتر پخش فیلم حضرت محمد(ص) این فیلم توانسته است در روز اول اکران خود در تهران به فروشی معادل 170 میلیون تومان دست یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمعمولا فروش فیلم در شهرستان نصف فروش در تهران است و فقط در برخی موارد فروش تهران و شهرستان با هم برابر شده اند. با توجه به موضوع فیلم حضرت محمد(ص) و اهمیت آن برای همه مردم کشور می توان انتظار داشت که فروش آن در شهرستان معادل تهران یا کمی بیشتر از آن باشد.

با در نظر گرفتن فروش تهران و شهرستان می توان گفت که فیلم حضرت محمد (ص) در روز اول اکران خود توانسته است به فروشی معادل ۳۵۰ میلیون تومان دست یابد. فروشی که تاکنون در سینمای بعد از انقلاب سابقه نداشته و می تواند به میزان بسیار بالایی در خارج کردن سینماهای کشور از رکود نقش آفرینی کند.

در طول سالهای گذشته بسیاری از تهیه کنندگان سینمای ایران برای تولید فیلم های سینمایی خود، ارزان بودن تولید و سلایق بخش خاصی از جامعه را مد نظر قرار داده و به سمت تولید فیلم هایی رفتند که با روحیات مذهبی مردم ایران فاصله چشم گیری داشت.

تصور اینکه با ساختارشکنی در حوزه های اجتماعی می توان به فروش بالایی دست یافت سینماگران را به سمت تولید فیلم هایی با مضمون های پیش پا افتاده کشاند. برخی از اینگونه فیلم ها به مدد تبلیغات رسانه ای و ایجاد هیاهو توانستند در اکران موفق شوند اما بسیاری از آنها نتوانستند نگاه مردم را به سمت خود جلب کنند و شکست خوردند.

در فروش بالای فیلم های ساختار شکن رسانه ها هم بی تقصیر نبودند. رسانه ها با توجه بیش از حد به اینگونه فیلم ها تهیه کنندگان سینما را به این نتیجه رساندند که برای ایجاد هیاهو و جلب توجه رسانه های مختلف و به دست آوردن تبلغ رایگان بهترین راه انتخاب موضوعات حساس و ساختار شکن و در معرض دید عموم گذاردن آنها است.

برخلاف همه جای دنیا که فیلم های مذهبی همیشه و در همه حال تولید می شوند و برای کمپانی های بزرگ تولید اینگونه فیلم ها بهترین و مطمئن ترین راه کسب در آمد است در ایران و طی چند دهه گذشته برخی تهیه کنندگان سینما توجه چندانی به این فیلم ها نشان ندادند وبدین ترتیب یکی از بهترین راههای رشد و توسعه سینما و جلب نظر مخاطب را کنار گذاشتند.

 

فیلم مصائب مسیح به کارگردانی مل گیبسون یکی از پر بیننده‌ترین، بحث برانگیزترین و پر منفعت‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است. این فیلم که ۱۲ ساعت آخر عمر عیسی مسیح (ع) را به تصویر می کشد محصول سال ۲۰۰۴ می‌باشد که زندگی عیسی مسیح (ع) را بر اساس روایاتی از کتاب‌های عهد جدید، انجیل، انجیل متی، انجیل مرقس، انجیل لوقا و انجیل یوحنا و همچنین نوشته‌های مذهبی آنه کاترین امرک به نمایش درآورده است.

این فیلم که با بودجه ۳۰ میلیون دلاری تولید شد توانست ۶۰۰ میلیون دلار منفعت مالی کسب کند. در اولین هفتهٔ انتشار آن بر روی DVD و VHS نزدیک به ۹ میلیون نسخه از آن به فروش رفت که با این رقم بالاتر از فیلم‌های محبوبی چون ارباب حلقه‌ها قرار گرفت.

 

فیلم نوح به کارگردانی دارن آرونوفسکی و بازی بازیگرانی همچون راسل کرو، جنیفر کانلی، داگلاس بوث، لوگن لرمان، اما واتسون، آنتونی هاپکینز و ری وینستون با بودجه ای معادل ۱۳۰ میلیون دلار تولید و در ۲۸ مارس ۲۰۱۴ اکران شد. این فیلم در فروش جهانی خود توانست حدودا ۳۵۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. بیش از ۲۵۰ میلیون دلار از فروش آن در بازار بین‌المللی بوده و حدود ۱۰۰ میلیون دلار آن نیز در بازارهای ایالات متحده و کانادا.

فیلم "نامه‌هایی برای خدا" به کارگردانی دیوید نیکسون فیلمی است برگرفته از داستان واقعی پسربچه‌ای مبتلا به سرطان که نامه رسمی‌اش به خدا زندگی یک پستچی الکلی را نجات می‌دهد. این فیلم در بهار سال ۲۰۰۴ وارد چرخه اکران سینماهای امریکا شد و در فروشی غیر‌ قابل انتظار در میان ۱۰ فیلم پر فروش روی پرده سینماهای این کشور قرار گرفت. «نامه‌هایی برای خدا» بعد از فیلم «مصائب مسیح» دومین فیلم معنوی محوری است که توانست در سال ۲۰۰۴ گسترده‌ترین چرخه اکران و توزیع را در جهان داشته باشد.

برخلاف برخی تهیه کنندگان سینمای ایران که تولید فیلم های مذهبی را ضرر ده و وظیفه دولت می دانند تهیه کنندگان حرفه ای سینمای هالیوود موضوعات مذهبی را گنجی بی پایان و پولساز می دانند که بارها و بارها باید از آن استفاده کرد و روایت های مختلفی از یک موضوع را برای تماشاگران تدارک دید.

به گزارش سایت فردانیوز،فیلم حضرت محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی با فروش خیره کننده ای که خواهد داشت می تواند پایان همه بی مهری هایی باشد که تاکنون سینمای ایران نسبت به فیلم های مذهبی روا داشته است. باید امیدوار بود که این روند توسط سازمان سینمایی ادامه پیدا کند و فیلم های دیگری چون حضرت محمد(ص) تولید و به چرخه اکران وارد شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..