معاون عمرانی استاندار یزد:

تأمین رفاه و آسایش مردم در رأس امور قرار گیرد

در راستای ایجاد نشاط و طروات اجتماعی باید تلاش بیشتری توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان و به‌ویژه شهرداری‌ها انجام شود و همه‌ وظیفه داریم در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر، تأمین رفاه و آسایش مردم را در رأس کارهای خود قرار دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمعاون عمرانی استاندار یزد با بیان این‌که استان و به‌ویژه شهر یزد یکی از قطب‌های صنعتی کشور است، گفت: در راستای ایجاد نشاط و طروات اجتماعی باید تلاش بیشتری توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان و به‌ویژه شهرداری‌ها انجام شود و همه‌ وظیفه داریم در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر، تأمین رفاه و آسایش مردم را در رأس کارهای خود قرار دهیم.

«سیدمحمدرضا سیدحسینی» در آئین افتتاح بوستان‌های آلاله‌ها و سقای محلات رحمت‌آباد و نجف‌آباد شهر حمیدیای یزد، با اشاره به این‌که بوستان‌ها و پارک‌ها نقش مهمی در طراوت و شادابی ساکنان شهرها و جامعه دارند، گفت: این اماکن به‌عنوان محلی برای ورزش و استراحت خانواده‌ها، نقش مهمی در کسب آرامش روح و روان شهروندان دارند و از اماکنی هستند که شادی و طراوت را به انسان هدیه می‌دهند.

 

به گفته‌ی وی، بوستان‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز درون محله‌ای جهت رفاه حال شهروندان و توسعه فضاهای تفریحی ایجاد می‌شوند و شهرداری حمیدیا، رتبه‌ی نخست شهرداری‌های استان را در زمینه نگهداری و ایجاد پارک داشته که قابل تقدیر است.

 

سید‌حسینی ادامه داد: امروز نیز دو بوستان و پارک با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد که به مجموعه‌ی فضاهای عمومی شهرستان یزد اضافه می‌شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد که دیگر شهرداری‌های استان نیز در این مسیر گام بردارند و شاهد افتتاح این گونه مکان‌ها در سطح شهر یزد باشیم، چون نیاز خانواده‌ها و به‌ویژه جوانان و نوجوانان در زندگی صنعتی کنونی به چنین فضاهایی بسیار زیاد است.

 

معاون عمرانی استاندار گفت: هدف اصلی از ساخت این بوستان‌های درون محله‌ای فراهم شدن مکانی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان است و با ایجاد آب‌نما، فضای دوچرخه‌سواری و آلاچیق هم‌چنین تجهیز به وسایل بازی کودکان نیز در راستای استفاده همه اقشار تلاش شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که استان و به‌ویژه شهر یزد یکی از قطب‌های صنعتی کشور است، از این‌رو در راستای ایجاد نشاط و طروات اجتماعی باید تلاش بیشتری توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان و به ویژه شهرداری‌ها صورت گیرد و همه‌ وظیفه داریم در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر، تأمین رفاه و آسایش مردم را در رأس کارهای خود قرار دهیم.

 

وی افزود: موظف هستیم هر چه در توان داریم برای جلب رضایت مردم به کار گیریم، چون رضایت مخلوق در راستای رضایت خالق و در نهایت رسیدن به موفقیت و سربلندی در دنیا و آخرت را برای ما در بر دارد .

 

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: با توجه به این‌که یزدی‌ها همواره به مهمان‌نوازی و نجابت شهره بوده و هستند، لذا ایجاد این بوستان‌ها نقش مهمی در پذیرایی از گردشگران و مسافران عبوری دارد و آنها نیز می‌توانند از این فضاها برای استراحت و اقامت کوتاه مدت و ادامه سفرشان استفاده کنند.

 

«سیدعلی میرنژاد» شهردار حمیدیا نیز در این مراسم گفت: ایجاد فضای سبز و به‌ویژه بوستان‌های درون محله‌ای یکی از برنامه‌های مهم این شهرداری در سال جاری است که بوستان‌های سقا و آلاله‌ها نیز در این مراسم به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی افزود: در ساخت این دو بوستان همه‌ی جوانب در نظر گرفته شده و آب شرب و فضای سبز نیز جداسازی شده و از طریق آبیاری قطره‌ای تمام فضای سبز ایجاد شده، آبیاری می‌شود.

 

میرنژاد ادامه داد: برای اولین بار، دوربین‌های مدار بسته در این بوستان نصب شده که به صورت آنلاین از طریق شهرداری رصد می‌شود و در ۲۴ ساعت شبانه روز و به جهت رفاه حال شهروندان و جلوگیری از هر گونه مزاحمت برای مردم اقدامات لازم انجام می‌شود.

 

شهردار گفت: امسال و جنب مجتمع فرهنگی امام علی(ع) رحمت آباد، یک منزل و باغ قدیمی مربوط به اواخر دوره قاجار به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال خریداری شده است و قصد داریم بدون قطع حتی یک درخت این منزل را به مجتمع وصل کنیم تا به عنوان فضایی تفریحی مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

 

وی افزود: بهبود نورپردازی، ایجاد تأسیسات هم‌چنین وسایل تفریحی و ورزشی در پارک‌ها، ایجاد روشنایی خیابان‌ها و معابر سطح شهر، ایجاد آبشار مصنوعی، تعویض آب‌نما و … برخی دیگر از اقدامات انجام شده شهرداری حمیدیا است.

 

میرنژاد گفت: وسایل بازی کودکان، مبلمان پارکی و محل اسکیت و دوچرخه نیز در همه‌ی بوستان‌ها در نظر گرفته شده و اکنون که گسترش شهرنشینی باعث شده تا ایجاد بوستان‌ها برای گذران اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه ضرورتی انکارناشدنی داشته باشد و ساکنان محلات برای فرار از خستگی روز‌مره و کار، بوستان‌ها را بهترین محل برای آرامش و رفع خستگی خود می‌دانند لذا وظیفه ماست که در ایجاد چنین فضاهایی بیشتر تلاش کنیم.

 

در این مراسم که با حضور «سیدرضا خادمی» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و جمعی از مسئولان و اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد، از سه بوستان محلات نجف‌آباد و رحمت‌آباد بهره‌برداری شد و مسئولان از مجتمع فرهنگی امام علی و بوستان ولایت حمیدیا نیز بازدید کردند.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..