بررسی طرح نهایی کمربند شمالی یزد

no-thumbs

اعضای شورای اسلامی شهر یزد با بررسی طرح نهایی کمربند شمالی یزد، پیشنهادهای خود را برای اصلاح آن مطرح کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزآنها با بررسی نقشه‌های اصلاح شده کمربند شمالی به بحث و تبادل نظر پیرامون آن پرداختند و پیشنهاد کردند که وضعیت ادامه میدان کشاورز به بلوار نصر و بلواربهمن به بلوار نصر به دلیل موازی بودن مسیرها و کم بودن فاصله بین آنها، مشخص شود. اعضای شورای شهر همچنین پیشنهاد کردند که شهرداری برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها یکی از این مسیرها را انتخاب و نتیجه را در قالب لایحه مجزا برای بررسی به شورا ارسال کند.

رئیس شورای شهر یزد در این جلسه خواستار برخورد جدی شهرداری با ساخت و سازهای غیرمجاز در بلوار جوان شد.
 حجت‌الاسلام «عباس زارع» به اشاره به شرایط نامناسب ساخت و سازهای غیرمجاز در بلوار جوان، خواستار ورود شهرداری برای برخورد با متخلفان شد. وی همچنین از شهرداری خواست که برای هرگونه واگذاری یا اجاره ساختمان، مجوزهای لازم از شورای شهر دریافت شود. یکی از اعضای شورای شهر در این جلسه مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه شورا و شهرداری را خدمت به مردم و حفظ و نگهداری منافع مردمی دانست.
«سیدمحمدرضا مدرسی» از شهرداری خواست تا برای هرگونه واگذاری املاک خود به دیگر ادارات با دقت نظر کافی، مجوزهای لازم از شورا دریافت شود. وی همچنین خواستار پیگیری جدی شهرداری درباره اراضی دولتی از سوی اداره راه و شهرسازی شد و افزود: شهرداری باید به مطالبات و موارد مطرح شده از سوی اعضای شورا در نطق‌‌های پیش از دستور توجه بیشتری کند.
«سیده حمیده وزیری» دیگر عضو شورای شهر نیز با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز در خیابان پرستار از شهرداری خواست تا هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی کند و جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرد.
حجت‌الاسلام «حمیدرضا مطهریان» یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر هم در این جلسه از مکاتبات انجام شده از سوی اعضای کمیسیون‌های ماده صد برای عودت پرونده‌های مربوط به ساخت و سازهای تجاری به شهرداری برای دریافت استعلام از کمیسیون ماده ۵ گلایه کرد. وی از اعضای شورا که به عنوان نماینده در کمیسیون‌ها حضور دارند خواست تا برای تسریع در کار مراجعه‌کنندگان، دقت نظر لازم و کافی را داشته باشند و از ارسال پرونده برای دریافت مجوز کمیسیون ماده ۵ خودداری کنند.
دیگر عضو شورای شهر هم در این جلسه از شهرداری خواست تا به جمع‌آوری داربست‌ها و بنرهای نصب شده‌ غیرمجاز در شهر اقدام کند.
«ملیحه امینی اصیل» همچنین خواستار جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شد که به صورت شبانه در بلوار امام جعفر صادق(ع) انجام می‌شود. وی همچنین خواستار نظارت بیشتر شهرداری بر عملکرد پارک‌بان‌های حاشیه معابر شد.
شهردار یزد نیز در این جلسه درباره واگذاری‌ ساختمان کمیسیون‌های ماده۱۰۰ شهرداری گفت: شهرداری برای واگذاری ساختمان به دیگر ارگان‌ها برنامه‌ای ندارد.
«محمدرضا عظیمی‌زاده» افزود: چنانچه لازم باشد شهرداری ملک یا ساختمانی را به اداره‌ها و ارگان‌ها واگذار کند، قطعا بر اساس موارد پیش‌بینی شده در قانون باید از شورای شهر مجوز بگیرد.
به گزارش همشهری وی همچنین درباره اقدامات انجام شده در منطقه‌3 شهرداری یزد برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در بلوار جوان توضیحاتی ارائه کرد. این مسئول همچنین درباره علت ارسال پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ برای تغییر کاربری به کمیسیون ماده۵ توضیح داد.

بخش نظردهی بسته شده است..