۸میلیارد برای زیرساختها و مرمت آثار تاریخی مهریز

no-thumbs

فرماندار مهریز گفت : در یکسال گذشته افزون بر هشت میلیارد ریال اعتبار برای فراهم کردن برخی زیر ساخت های گردشگری و مرمت و بازپیرایی آثار تاریخی و فرهنگی این شهرستان هزینه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسید محمد رستگاری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : از این میزان پنج میلیارد ریال در زمینه مرمت و بازپیرایی آثار مختلف مهریز در شهر و روستاها و بقیه نیز در امور فراهم کردن زیر ساخت های گردشگری شهرستان هزینه شده است .

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه شده دولتی و بخشی مهم توسط بخش خصوصی و همچنین بصورت مشارکتی با دستگاه های اجرایی شهرستان بوده است ، خاطرنشان کرد : از محورهای مهم توسعه مهریز مسئله گردشگری است .
فرماندار مهریز اظهار کرد : در این مدت توسط اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و با همکاری برخی دستگاه های اجرایی آثار مذهبی و تاریخی از جمله مساجد ، قلاع ، آب انبارها ،حمام و غیره مرمت شده است .
رستگاری ادامه داد : بعد از باغ پهلوانپور مهریز که در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده به تازگی بدنبال ثبت قنات حسن آباد نیز در این فهرست هستیم که فعالیت های آن آغاز شده است .
مهریز که بنای آن را به مهرنگار نسبت می دهند دارای ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است که تاکنون ۹۵ آثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .
شهرستان مهریز با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .

 

بخش نظردهی بسته شده است..