تشخیص هویت شهید گمنام یزدی در اراک

no-thumbs

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان یزد با اشاره به تشخیص هویت شهید گمنام یزدی در اراک گفت: این شهید محمدحسن مختاری است و از تطبیق آزمایش DNA شهید با مادر و دو برادرش، تشخیص هویت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزهدایت بنی‌فاطمه اظهار داشت: از کلیه شهدای گمنامی که پس از ورود به کشور، امکان شناسایی آنها وجود ندارد، آزمایش DNA گرفته می‌شود و با خانواده‌هایی که شهدای مفقود دارند، تطبیق داده می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس آزمایش DNA که از مادر و دو برادر شهید محمدحسن مختاری گرفته شده و با آزمایش شهید تطبیق داده شده بود، هویت این شهید تشخیص داده شد و این موضوع امروز به اطلاع خانواده وی که در روستای حسن‌آباد اشکذر سکونت دارند، رسید.

بنی‌فاطمه خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار که ملبس به لباس روحانیت و از روحانیون مبارز دوران قبل از انقلاب بوده است،‌در عملیات رمضان در سال ۶۱ به شهادت رسیده و پس از شهادت مفقود شده بود.

وی ادامه داد: پیکر این شهید بزرگوار در جست‌وجو‌های کمیته جست‌وجوی مفقودین در سال ۸۴ پیدا شد و در قطعه اصحاب الشهدای اراک دفن شد.

بنی‌فاطمه عنوان کرد: با توجه به اینکه جواب آزمایش همین امروز به خانواده شهید اعلام شده است، تصمیم گیری در مورد ماندن شهید در اراک یا انتقال آن به یزد با خانواده شهید است و ما در برابر این تصمیم تسلیم هستیم.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان یزد خاطر نشان کرد: اگر شهید در اراک بماند، سنگ مزار ایشان عوض می‌شود و نام و مشخصات ایشان درج خواهد شد اما اگر تصمیم به انتقال باشد، آماده مراسم استقبال خواهیم شد.

وی با بیان اینکه شهید هر کجا باشد، منشأ خیر و برکت است، افزود: اکنون نیز در اراک هر هفته برای شهدای گمنام از جمله این شهید بزرگوار مراسم‌های ویژه با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود و حتی ماندن ایشان در اراک نیز غربت محسوب نخواهد شد زیرا مردم ایران مردمی شهیدپرور هستند.

بنی‌فاطمه تصریح کرد: این شهید چه به یزد منتقل شود و چه نشود، برای یزدی‌ها و برای کل کشور مایه افتخار است زیرا ایشان ملبس به لباس روحانیت بوده و از مبارزان انقلاب اسلامی است و در حمله گارد رژیم شاه خائن به مدرسه فیضیه نیز توسط ماموران شاه بازداشت شده و سال‌ها در زندان اوین به سر برده است و با پیروزی انقلاب آزاد شد و پس از انقلاب نیز در دفاع مقدس حضوری موثر داشت تا به درجه رفیع شهادت رسید.

وی بیان کرد: اکنون منتظر تصمیم خانواده شهید هستیم و برای تصمیم آنها هر چه که باشد، احترام قائل هستیم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..