درباره سفر یکساله اعضای دولت تدبیر و امید به دارالعباده:

توسعه متوازن استان یزد با حضور ۴۱ مقام بلند پایه دولت تدبیر

یزد استانی صنعتی و در عین حال مذهبی و امن کشور است به همین دلیل طی هفته دولت 1393 تا هفته دولت سالجاری شاهد حضور گسترده مدیران سه قوه بویژه معاونان رییس جمهوری و وزرا و نیز رییس قوه مقننه ، معاون اول رییس جمهوری ، معاون اول قوه قضاییه و نایب رییس اول مجلس بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز،حضور مسوولان عالی رتبه و اعضای هیات دولت در حالی به استان یزد طی یکسال گذشته انجام شد که بیشترین درخواست و تقاضاهای مردم و مسوولان این استان تامین آب است.

این سفرها هر کدام برکاتی را برای سرزمین آفتاب تابان ، شهر قنات ، قنوت و قناعت ، شهر کار و کاریز و کاهگل و شهر دوچرخه ، دارالعباده یزد داشته است.
همزمان با هفته دولت نخستین میهمان این استان حسین ابویی مهریزی معاون یزدی برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که برای افتتاح کارخانه فولاد تارا شمش اردکان یزد در ۶ شهریور ۹۳ به یزد آمد و در سفریکروزه خود از نزدیک در جریان روند واحدهای صنعتی استان قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه از دیگر مهمان استان در ۶شهریور ۹۳ بود که برای آیین معارفه رییس کل جدید دادگستری استان یزدبه این خطه سفر نمود.
صادق مشاور رسانه ای رییس جمهوری هفتم شهریور ۹۳ وارد یزد شد و سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه شهر یزد دیدار با نمایندگان رسانه های سراسری و مدیران مسوول نشریات محلی استان و حضور بر سر تربت پاک سومین شهید محراب آیت الله صدوقی از برنامه وی در این سفر بود.
علی اصغر کار اندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۹ شهریور ۹۳ برای معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به یزد آمد.
وی در در بازدید از خانه مطبوعات استان یزد گفت : تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا مطبوعات استان یزد روند رو به رشدی در پیش گیرند.
از دیگر مهمامان این استان حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، که برای افتتاح دفتر نمایندگی این وزارتخانه در یزد ۲۵ شهریور ۹۳ به این خطه آمد.
در ۲۷ شهریوماه سال گذشته علیرضا صالح معاون مجلس، حقوقی و استان های معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در سفر به یزد از پروژه های در حال ساخت مجتمع فرهنگی امام علی (ع)، بیمارستان شهید رهنمون،پیست دوچرخه سواری و تالار مرکزی یزد بازدید کرد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور خود به این استان در پنجم شهریور ۹۳ در جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد شرکت نمود.
نشست هم اندیشی با کارگروه سلامت استان، حضور در نشست اعضای صنف قنادان، بازدید از صنایع تولیدی یزد و نشست خبری از دیگر برنامه های سفر یکروزه دکتر قاضی زاده هاشمی به این استان بود.
ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست پنجم مهر ماه ۹۳ برای شرکت در شورای اداری استان یزد ، حضور همایش همایش تخصصی 'محیط زیست انسانی و پایش ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور' به این استان سفر کرد.
وی در این سفر گفت: بخش معدن باید همانند هر بخش توسعه ای دیگر در چارچوپ قوانین و ضوابط محیط زیست حرکت کند.
رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آب و فاضلاب برای شرکت در کارگاه آموزشی بین المللی قنات و معماری ۱۸ آبان ماه پارسال به یزد آمد و وضعیت آب استان را بحرانی خواند.
مهمان دیگر استان در ۲۲ آبانماه محمود خدادوست معاون طب سنتی وزیر بهداشت به این خطه بود و گفت :اجرای طرح تحول نظام سلامت موجب شد تا تحول مطلوبی که مد نظر رهبر معظم انقلاب بود ایجاد و کام مردم شیرین شود.
همایون هاشمی رییس سازمان بهزیستی کشور در ۲۷ آبان ۹۳ وارد استان یزد شدبه یزد امد و از مرکز تحقیقات ژنتیک شهرستان میبد و موسسه خیریه غیرانتفاعی سالمندان مجد شهرستان اردکان بازدید کرد.
و از راه اندازی مرکز پیشگیری از سرطان در شهرستان میبد خبر داد و افزود: قرار است بعد از بررسی های اولیه، این مرکز بعنوان مرکز بلوک شرق کشور با حمایت بهزیستی ایجاد شود.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ششم آبان ما برای شرکت در کنگره شهید پاکنژاد نماینده سابق وارد استان یزد شد.
دیدار با روحانیون، بسیجیان، صنعتگران، خانواده مرحوم یحیی زاده نماینده سابق مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و افتتاح نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی اردکان از جمله برنامه های این سفر دو روزه رییس مجلس شورای اسلامی بود.
مرتضی براری معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۹ آذر ۹۳ به یزد امد و در دیدار با استاندار با اشاره به ظرفیت بالای استان یزد در زمینه فناوری اطلاعات اظهار داشت: تلاش می شود تا مرکز خدمات داده استان تا پایان سال جاری راه اندازی شود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش هم ۱۶ آذرماه سال ۹۳ با سفر به استان یزد در همایش سراسری ادارات آموزش فنی وحرفه ای و کار و دانش در این استان شرکت کرد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ۱۰ دی ماه ۹۳ در مجمع مدیران زن یزد حضور پیدا کرد.
زهرا عابدینی رییس اداره برنامه ریزی و توانمندی سازمان های مردم نهاد وزارت کشور ۱۱ دیماه و معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو هم ۱۷ همین ماه به یزد سفر نمودند.
علی اصغر جهانگیری رییس سازمان زندان های کشور ۲۰ دی ۹۳ برای آیین تکریم و معارفه مدیر کل زندان های استان یزد به یزد امد و گفت: یزد در زمره استانهایی که تعداد زندانیان آن کم است.
محمدعلی سید ابریشمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ۱۴ بهمن ۹۳ با حضور در یزد چهار واحد تولیدی در شهرک صنعتی مهریز و تفت به بهره برداری رسید.
وی همچنین چهار بهمن ماه همین سال به این استان آمد و از شرکت سالم غذایی و نساجی آفرین اردکان و دیدار با صنعتگران اردکانی ،کارخانه کاشی و سرامیک ستاره میبد یزد از برنامه های این معاون بود.
حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ۱۵ بهمن سال گذشته به یزد آمد و از بخش جدید بیمارستان موقوفه گودرز، سرای خان بازار یزد را افتتاح واز موزه موقوفه امامزاده جعفر (ع) این استان بازدید نمود.
مهمان دیگر استان واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ۱۶ بهمن ماه پارسال در سفر دو روزه خود به این با نماینده ولی فقیه استان و بر سرتربت سومین شهید محراب حضور یافت.
همچنین ۷۵ طرح ارتباطی و زیر ساختی شامل پست، پست بانک، مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه روز پنجشنبه با حضور وی به بهره برداری رسید .
طرحهای یاد شده با یکهزار میلیارد ریال اعتبار شامل ۲۵ درصد سرمایه گذاری بخش دولتی و ۷۵ درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۸هم بهمن ماه سال گذشته برای شرکت در همایش ملی تغذیه و سرطان به این استان به یزد سفر کرد و گفت:سالانه ۹۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می شوند.
احمدعلی کیخا معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم برای تسریع در اجرای طرح جامع درخت سرو چهار هزار ساله ابرکوه به یزد امد و گفت: از ۲۷۴ پارک ملی، آثار وحش و طبیعی در کشور هیچکدام آنها ردیف بودجه ملی ندارند.
خداکرم جلالی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم یکم اسفندماه سال گذشته به استان یزد امد و در همایش کارشناسان ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور گفت:راه حل بحران آب را اجرای عملیات آبخیزداری عنوان کرد و گفت: تنها از این طریق می توان در رفع بحران این ماده حیاتی تحول ایجاد کرد.
حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پنجم اسفندماه پارسال برای شرکت در مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای مطبوعات استان یزد به یزد امد و در نشست با مدیران کانون های تبلیغاتی استان یزد گفت: رویکرد دولت حمایت از نشریات محلی و تقویت آنها برای تحقق اهداف و وظایف محوله است .
از دیگر مهمانان استان در ششم اسفندماه ۹۳ معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود در که در در دومین جلسه هم اندیشی نمایندگان استان های دارای مجوز مناطق ویژه علم و فناوری در یزد حضور پیدا کرد و گفت: ایران به دنبال تهیه مدل بومی کریدور فناوری و ارائه آن به دنیاست.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفتم اسفندماه ۹۳ در استان یزد حضور یافت در نشستی با هیات رییسه و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد شرکت کرد و از از کم تحرکی ۱۹ میلیون نفر و اضافه وزن و چاقی ۲۵ میلیون نفر در کشور خبر داد.
عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۹ اسفندماه پارسال برای شرکت در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب استان به یزد سفر کرد در جمع ناشران استان یزد حضور پیدا کرد .
دانش یزدی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۱۰ اسفندماه سال گذشته در آیین معارفه مدیرکل جدید صنعت ، معدن و تجارت استان یزد حضور پیدا کرد.
وی از فعالیت ۸۴ هزار واحد صنعتی در بخش های مختلف در کشور خبر داد که برای بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.
وی گفت: دولت یازدهم بر خلاف گذشته به دنبال ارائه آمارهای دقیق و کارشناسانه و توجه عملی به صنعت و اشتغال کشور است
اطهره نژادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ۱۲ اسفندماه سال گذشته جهت شرکت در نشست سه روزه منطقه ای و کارگاه های آموزشی سازمان های مردم نهاد زنان و خانواده در یزد حضور یافت.
شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده در ۱۴ اسفندماه سال گذشته به عنوان آخرین میهمان دولتی به این استان برای شرکت در مراسم اختتامیه دومین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی سازمان های مردم نهاد زنان و خانواده سفر کرد.
وی همچنین در نشست مشترکی با مدیران، نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی یزد حضور پیدا کرد.
در شش ماه اول سال جاری سفر معاون اول رییس جمهور به همراه معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و وزیر صنعت و معدن در کنار سفر سایر وزرا بویژه معاون یزدی برخی وزرا برکات زیادی برای استان سرشناس صنعتی ، شهر قنات ، قنوت و قناعت به همراه داشته است.
سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی به عنوان اولین میهمان کشوری در سال ۹۴ در سفر یزد از وجود ۱۵۳ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور خبر داد و گفت: از این میزان ۱۰۵ هزار کیلومتر آسفالته است و در مجموع ۹۱ درصد جمعیت روستایی راه آسفالته دارند.
محمد حسین امید معاون یزدی اداری مالی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به عنوان دومین مسوول کشوری در سال جدید روز سه شنبه در سفر به یزد از بخش های مختلف دانشگاه این شهر دیدن کرد.
کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یکروزه خود در روز دوشنبه ۱۸فروردین ماه به استان یزد از معادن شهرستان بافق بازدید و در پایان با شرکت در کنفرانس مطبوعاتی خبرنگاران رسانه های خارجی در کشور از قسمتهای مختلف شرکت فولاد آلیاژی ایران دیدن و طرح پایلوت صنعتی تولید عناصر نادر خاکی را رونمایی کرد.
نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی روز شنبه ۲۲فروردین سالجاری در حاشیه بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی میبد در گفت و گو با ایرنا از رایگان شدن درمان مستمری بگیران در آینده ای نزدیک خبر داده بود
مجید قدیمی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور روز سه شنبه هشتم اردیبهشت علاوه بر شرکت در آیین بهره برداری از کارگاه آموزشی آموزشگاه دخترانه رشد یزد در گفت و گویی با ایرنا از تحصیل ۷۲ هزار دانش آموز استثنایی در کشور و ساخت یک اردوگاه بزرگ ویژه دانش آموزان استثنایی توسط یک خیر در شمال کشور خبر داد.
جهانگیری معاون اول رییس جمهوری روز سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در سفری یکروزه به همراه سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس میراث فرهنگی ، نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و جمعی از مسئولان وارد استان یزد شد.
وی در این سفر علاوه بر شرکت در شورای اداری استان یزد در مراسم افتتاح خط تولید مدرن و تمام اتوماتیک رادیاتور پانلی شرکت ایساتیس و کارخانه کاشی ارگ اشکذر یزد تولید کننده کاشی و سرامیک شرکت کرد.
پس از بازدید از کارخانه کاشی ، جهانگیری و معاون رییس سازمان انرژی اتمی با پرواز بالگرد برای سفر به برخی شهرستان های استان از حضار جدا و بعداز ظهر نیز در مسجد حظیره ضمن ادای احترام به تربت شهید آیت الله صدوقی به سمت بافت تاریخی رفت.
وزیر صنعت نیز در این سفر علاوه بر حضور در کنار معاون اول رییس جمهوری ،از شرکت لیلیان بافت (تولید کننده پتو )در شهرستان اشکذر بازدید کرد.
در این سفر ۱۱ حلقه چاه آب شرب نیز در مراسمی با حضور رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در منطقه یزدگرد شهر یزد به بره برداری رسید.
سلطانی فر نیز در این سفر از بافت تاریخی و چند خانه تاریخی استان همچون خانه تاریخی رهنی، باغ دولت آباد، بازارچه تاریخی یزد، بازارچه صدری و برخی دیگر از آثار تاریخی در بافت قدیمی بازدید کرد.
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش روز دوشنبه علاوه در شرکت در آیین انعقاد تفاهمنامه میان آموزش و پرورش یزد و پارک علم و فن آوری به همراه مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی این وزارتخانه دوشنبه شب ۲۸اردیبهشت در مراسمی در یزد از معلم دوران دبیرستان خود تجلیل کردند؛ زرافشان روز سه شنبه نیز در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا از هوشمند سازی ۴۰ هزار مدرسه در کشور خبر داده بود.
استان یزد روز چهارشنبه ششم خرداد به دلیل برگزاری همایش ملی نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد و توسعه کشور به مناسبت هفته معدن شاهد حضور دو تن از معاونان وزیر صنعت بود ابویی مهریزی معاون یزدی برنامه ریزی وزیر صنعت ، معدن و تجارت و سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت ؛ ابویی چهارشنبه شب نیز در گردهمایی زیر ساخت ایمیدرو مجتمع و شرمت های تابعه معدن سرب و روی بهادران مهریز شرکت کرد.
طاهر موهبتی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز جمعه ۲۲خردادماه با سفر به یزد ضمن بازدید از بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) شهر مهریز در جریان اجرای وضعیت طرح سلامت این بیمارستان قرار گرفت.
حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز شنبه ۲۳خرداد در سفر یکروزه به استان یزد ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری استان و همایش ائمه جمعه و مبلغین و مبلغات استان با عنوان ' گردهمایی طلایه داران همدلی و هم زبانی ' شرکت و سخنرانی کرد.
علی جنتی وزیر که به عنوان سخنران اصلی آیین گرامیداشت حماسه ۲۴ خرداد به یزد سفر کرده بود یکشنبه شب در این مراسم سخنرانی کرد ؛ وزیر ارشاد در این سفر یکروزه برنامه هایی همچون دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر یزد، تجلیل از حاج حسن دانش قاری ممتاز یزدی ، دیدار با مدیران و کارمندان اداره کل ارشاد یزد و بازدید از چند طرح فرهنگی استان را پشت سر گذاشت.
حسن طایی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز روز دوشنبه در دهمین همایش تجلیل از کارآفرینان برتر استان به یزد آمد.
حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری که روز دوشنبه در بدو سفر به یزد ضمن ادای احترام به شهید محراب، آیت الله صدوقی در مراسم یادواره شهید بهشتی ، شهید صدوقی و شهدای قوه قضائیه در روضه محمدیه (حظیره) یزد شرکت و سپس در نشست مشترک اعضای شورای قضایی و شورای معاونین دادگستری با اعضای شورای تأمین استان حضور یافت.
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه شب ۱۳تیرماه ضمن شرکت در آیین قدردانی از فعالان قرانی استان یزد و حضور در نشست با تشکل های قرآنی استان از نمایشگاه علوم قرآنی و هشت مووسسه قرانی استان یزد بازدید کرد .
حسن ابویی مهریزی معاون یزدی وزیر صنعت ، معدن و تجارت شنبه شب ۲۱تیرماه در آیین تجلیل از صنعتگران نمونه استان یزد شرکت کرد.
انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور دوشنبه ۲۲تیرماه به استان یزد سفر کرده ضمن بازدید از مرکز تحقیقات و ژنتیک میبد در جمع مسوولان بهزیستی استان یزد و سپس در جمع خبرنگارن استان حضور یافت.
محمدحسین امید معاون یزدی اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دومین سفر در سال ۹۴ روز دوشنبه ۲۶مرداد با حضور در استان از چند طرح در شهرستان مهریز بازدیدکرد.
حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه ۲۸مردادماه وارد یزد شد و روز پنجشنبه ضمن بازدید از بافت قدیم دریادواره شهدای آزاده یزد در مسجد حظیره شرکت و پنجشنبه شب نیز در مراسم جشن بزرگ زیر سایه خورشید سخنرانی کرد.
معاون وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی کشور که روز چهارشنبه ۲۸مردادماه سالجاری برای حضور در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی به این استان سفر کرده بود علاوه بر شرکت در اختتامیه این جشنواره در جمع فیلمسازان استان یزد نیز حضور یافت.
چیت چیان وزیر نیرو در صبح روز جمعه ششم شهریورسفر کرد و بازدید از خط دوم انتقال آب به استان یزد ،افتتاح پست ۶۳ کیلوولت برق میبد، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب اردکان ،بهره برداری از مجتمع آبرسانی ولایت یزد ، افتتاح همزمان خط انتقال آب به شهرستان بهاباد ، سخنرانی در نماز جمعه و نشست با با استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت آب و برق استان یزد را در برنامه داشت.
محسن حاجی میرزایی دبیر هیات دولت روز شنبه به مناسبت هفته دولت مهیمان استان بود ضمن سخنرانی در نشست شورای اداری استان ، شنبه شب در نشست هم اندیشی و همدلی دولت و منتخبان فرهنگی، اجتماعی و فرهیخنگان استان حضور یافت.
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه هشتم شهریور در همایش یکروزه تجارب برتر مدارس هوشمند با حضور معاونان ادارت کل و مدیران مدارس استانهای خراسان جنوبی ، کرمان ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و یزد شرکت کرد.منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..