۶۰۰مگاوات درخواست نصب انرژی خورشیدی در یزد

no-thumbs

مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد با اشاره به نصب انرزی خورشیدی گفت: در این بخش حدود ۴۰۰کیلووات ظرفیت نصب شده استان در مساجد، واحدهای زیارتی و آموزشی و منازل استان است که ۳۵میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا صحتی  اظهار داشت : در حوزه انرژی خورشیدی ۶۰۰ مگاوات درخواست نصب داده شده که در حال پیگیری است ضمن آنکه دولت به مصرف کنندگان خانگی این بخش تا ۵۰درصد تخفیف پرداخت می کند.

وی افزود : با وجود هزینه بالای پنل های خورشیدی این هزینه در مدت ۲ تا ۲.۵ سال با کاهش هزینه مصرف جبران می شود ؛ علاوه بر آن مصرف کننده می تواند با انتخاب یکی از سیستم های پنل خورشیدی که یکی از آنها ذخیره کننده در باطری و دیگری وصل شده به سیستم سراسری است به کاهش مصرف برق کمک کند.
مدیرعامل توزیع برق یزد از کاهش تلفات برق استان نیز خبر داد و افزود: در این خصوص تلفات برق در سال ۹۱ حدود ۹.۷ درصد بوده که در پایان سال ۹۳ این میزان ۸.۴درصد رسیده در حالی که متوسط این میزان در کشور ۱۴درصد است.
وی با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف برق گفت: در حال حاضر تولید یک کیلو وات برق هزار دلار سرمایه نیاز دارد .
صحتی درباره فعالیت ها و خدمات شاخص شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز به افتتاح دیسپاچینگ نوین و اتوماسیون تجهیزات شبکه توزیع ،نصب ۵۰ کلید اتوماسیون و ۸۰ مجموعه آشکارساز خطا ،کاهش متوسط زمان واگذاری انشعاب به ۳.۵ روز و طرح ابتکاری تولید ' تیر کامپوزیت' با قابلیت تغییر ارتفاع اشاره کرد.
وی برق رسانی به مسکن اجتماعی را از اولویت های وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید برشمرد و خاطرنشان کرد: در این راستا یکهزار و ۴۶۴ متر شبکه فشار متوسط برای برق رسانی به دو طرح مسکن اجتماعی در شهرستان های بافق و مهریز و سایت فاطمیه یزد ساخته شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..