مدیر بورس منطقه‌ای یزد:

مشارکت ۱۰ درصدی یزدی‌ها در بازار سرمایه/رشد ۸۸ درصدی معاملات در تالار بورس یزد

مدیر بورس منطقه‌ای یزد با بیان این که متوسط مشارکت کشوری در بازار سرمایه پنج درصد است، این رقم را در استان یزد با وجود 100 هزار فعال این بازار، معادل 10 درصد جمعیت استان ذکر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، "علی اکبر جعفری" در نشست خبری مدیران مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان، نقش بورس اوراق بهادار در توسعه اقتصادی جامعه را یادآور شد و گفت: بورس با تلاش برای ایجاد محلی قابل اطمینان برای سرمایه‌گذاری مردم و نیز هدایت سرمیاه‌های مردم به سمت توسعه تولید  و خدمات در کشور، نقشی موثر در توسعه اقتصاد ی جامعه دارد.

وی اظهار کرد: به دنبال ثبات بازار در دو سال گذشته، بورس منطقه‌ای یزد شاهد افزایش ۸۸ درصدی حجم معاملات و رشد ۶۰ درصدی ارزش معاملات و نیز افزوده شدن ۸۵ درصدی تعداد سهامداران جدید بوده است به نحوی که در این مدت یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون سهم به ارزش سه هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال در بورس یزد داد و ستد شده و ۱۰ هزار نفر به سرمایه‌گذاران بورس یزد افزوده شده‌ است.

به گفته وی، تاکنون در بورس یزد شش هزار و ۱۰۰ میلیارد سهم به ارزش بالغ بر ۲۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال معامله شده است.  

جعفری همچنین از توسعه خدمات بازار سرمایه در شهرستان‌های یزد خبر داد و گفت: در این مدت دو شهرستان استان دارای تالار معاملاتی شده‌اند و تا پایان امسال نیز دو شهرستان دیگر مجهز به نمایندگی بورس منطقه‌ای یزد خواهند شد.

وی تعداد کارگزاران بورس یزد را در حال حاضر ۴۰ نفر ذکر کرد و از افزایش ۳۰ درصدی تعداد کارگزاران استان به عنوان ارکان اصلی بورس در طی دو سال اخیر خبر داد.

مدیر بورس منطقه‌ای یزد همچنین استان یزد را تنها استانی دانست که در دو سال اخیر توانسته است تعداد شرکت‌های پذیرفته شده استان در بورس را افزایش دهد.

وی از عرضه اوراق صکوک برای اولین بار در استان خبر داد و گفت: از محل فروش این اوراق مشارکت، ۳۰۰ میلیارد ریال برای تامین مالی شرکت‌های کاشی و سرامیک کسب شده است.

جعفری با بیان این که متوسط مشارکت کشوری در بازار سرمایه پنج درصد است، این رقم در استان یزد که مردمانی با سبقه‌ی پس‌انداز و سرمایه‌گذاری مولد دارد را  10 درصد ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر از یزدی‌ها در بورس یزد سرمایه‌گذاری فعال دارند.ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..