افزایش ذخایر باریت تا ۱۵۰ میلیون تن دریزد

no-thumbs

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اکتشافات جدید و احتمالات فنی در حوزه معدن گفت: احتمال دارد ذخایر باریت استان یزد به ۱۵۰ میلیون تن افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از مهر، «محمدرضا علمدار یزدی» با بیان این‌که باریت یکی از موادمعدنی بسیار مهم و ارزشمند و دارای ارزش افزوده بسیار بالا است، اظهار کرد: باریت در حوزه‌های نفتی استفاده‌های داخلی بسیاری دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان این‌که یزد حائز رتبه اول کشور به لحاظ تنوع ماده معدنی است، گفت: یزد در مجموع رتبه دوم به لحاظ ذخائر معدنی در کشور را داراست. وی افزود: بافق با ذخیره قطعی ۳۲۴‌میلیون تن و ایجاد اشتغال برای سه هزار نفر و اردکان با ذخیره قطعی ۲۷۵‌میلیون تن وایجاد اشتغال برای سه هزار و ۸۰۰ نفر توانسته‌اند اشتغال حدود ۷۰‌درصد از شاغلان بخش معدن استان را به خود اختصاص دهند.
علمدار به دیگر مزیت‌های استان یزد در بخش معدن اشاره کرد و گفت: وجود ذخایر و پتانسیل‌های فلزی از جمله سنگ آهن با ذخیره قطعی بالغ بر ۶۵۰‌میلیون تن، سرب و روی با ذخیره قطعی ۱۶۰‌میلیون تن و سرمایه گذاری شرکت‌هایی از استرالیا، عمان و ایران به عنوان بزرگ‌ترین ذخایر سرب و روی و باریت دنیا، انواع خاک صنعتی و فلدسپات با ذخیره قطعی ۱۴۰‌میلیون تن، سنگ تزئینی و نما با ذخیره قطعی بالغ بر ۴۰‌میلیون تن و اکتشافاتی که تخمین یک میلیارد ذخیره سنگ آهن را پیش بینی می‌کند از مهم‌ترین مزیت‌های بخش معدن استان یزد است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش‌هایی از معادن استان بیان کرد: در سال جاری سه مناقصه با اعتبار حدود ۷ میلیار ریال برگزار شد که محور آنها نقشه برداری به منظور تعیین استخراج واقعی معادن، بازرسی از معادن و بررسی و شناخت پتانسیل‌های معدنی بود.

بخش نظردهی بسته شده است..