مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد:

۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در یزد انجام شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه هدف‌گذاری در زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در یزد به صورت کامل محقق نشده، گفت: ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در یزد انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی نمازی  در نشست خبری مدیران ادارات تابعه وزارت اقتصاد و دارایی استان یزد با اصحاب رسانه که به میزبانی بانک سپه یزد برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری سال، اظهار داشت: تحقق شعار امسال، توسعه همه جانبه و پیشرفت اقتصادی کشور را به دنبال دارد.

وی با بیان این مطلب که تحقق این شعار نتایج خوبی برای مردم و دولت دارد، گفت: تلاش‌های خوبی در راستای حفظ آرامش اقتصادی در استان یزد انجام شده و در ادامه هم این تلاش‌ها دنبال می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان این مطلب که مجموعه دستگاه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی استان یزد آمادگی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها را دارند، گفت: ارتباط با رسانه‌ها و تعامل بیشتر با خبرنگاران زمینه ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه را فراهم می‌کند.

نمازی گفت: خانواده وزارت امور اقتصاد و دارایی در استان یزد یک خانواده ۵ هزار نفری هستند و این وزارتخانه به عنوان یک ابر وزارتخانه، شناخته می‌شود چرا که هر یک از اداره کل‌های این وزارتخانه به اندازه خیلی از وزارتخانه‌ها شرح وظیفه و کار دارند.

وی با بیان این مطلب که نخستین وزارت‌خانه‌ای که اقدام به تدوین سند راهبردی چهارساله دولت تدبیر و امید کرد، این وزارت‌خانه بود، در ارتباط با اهداف راهبردی استان‌های وزارت اقتصاد و دارایی گفت: از جمله این اهداف می‌توان به بهبود محیط کسب و کار استان‌ها، افزایش جلب مشارکت بخش خصوص در طرح‌ها و پروژه‌های استان،  و گسترش پژوهش‌های کاربردی در استان‌ها اشاره کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به کاهش تورم از ۴۰ درصد به ۱۴ و هشت دهم درصد، گفت: کاهش تورم، ثبات اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری در استان را به دنبال دارد.

نماینده وزیر اقتصاد و دارایی در استان یزد با اشاره به افزایش یک درصدی نرخ مشارکت اجتماعی، گفت: افزایش دو و نیم برابری استفاده از ظرفیت‌های درآمدی استان، افزایش ۶۰ درصدی حجم معاملات سهام و رسیدن به دو هزار و ۸۹۵ میلیون سهم در پایان سال گذشته از جمله اقدامات دولت در استان یزد بود که بیانگر توسعه بازار سرمایه استان یزد است.

نمازی دوران پساتحریم را یک فرصت و تهدید دانست و گفت: استفاده از شرایط یا فرصتی که به در دوران پساتحریم به وجود آمده یکی از موضوعاتی است که به صورت جدی در دست کار قرار گرفته و باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی با اشاره به اینکه به اهداف دست پیدا نشده، گفت: اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای ۱۹ سرمایه‌گذار داشتیم که توسط این سرمایه‌گذاران ۳۰ میلیون دلار وارد استان شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در ارتباط با مشکلات پیش روی اقتصاد استان یزد، گفت: مهمترین تنگناهای اقتصادی استان را می‌توان وجود بیش از ۱۴۰۰ طرح نیمه تمام استانی، بیکاری جوانان تحصیل کرده که بیشتر بانوان هستند و عدم تامین مالی مناسب بخش تولید دانست.

نمازی در ارتباط با سهام عدالت، گفت: ثبت‌نام بیش از ۹۷ درصد مشمولان سهام عدالت انجام شده و حدود ۶۲۰ هزار نفر در استان مشمول این سهام هستند که حدود ۶۰ درصد جمعیت استان یزد را تشکیل می‌دهند.

وی طرح‌های نیمه تمام را مشکل مهم اقتصاد کشور دانست و گفت: پیشنهاد داریم که اولویت‌بندی ۱۴۰۰ طرح به ترتیب درصد پیشرفت انجام شود که بتوانیم تعدادی از پروژه‌ها را به پایان برسانیم و علاوه بر اشتغال‌زایی، زمینه پیشرفت اقتصادی و فراهم شدن زمینه برای ساخت دیگر پروژه‌های نیمه تمام را فراهم کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد استفاده از بخش خصوصی و توان سرمایه‌گذاران خارجی مطابق با قوانین کشور برای مشارکت تامین نقدینگی و پیشرفت و تکمیل این طرح‌ها، استفاده از صندوق تامین ملی و استفاده از توان بازار سرمایه را در زمینه تکمیل این طرح‌ها ضروری دانست.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..