مدیرکل گمرک استان یزد:

کالاهای تولیدی استان یزد به ۴۵ کشور جهان صادر می‌شود

مدیرکل گمرک استان یزد با بیان این مطلب که ۲۲ هزار تن کالا از یزد به ۴۵ کشور جهان صادر می‌شود، گفت: عراق بازار اصلی صادرات محصولات یزد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسیداصغر چاوشی‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری مدیران ادارات تابعه وزارت اقتصاد و دارایی استان یزد با اصحاب رسانه که به میزبانی بانک سپه یزد برگزار شد، اظهار داشت: در ۵ ماهه نخست امسال بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره اظهارنامه صادراتی در گمرک استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه وزن کالاهای صادره استان یزد امسال با ۲۲ تن صادرات نسبت به سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته، گفت: از لحاظ ارزش هم ۲۲۴ میلیون دلار ارزش کالاهای صادر شده از گمرک یزد افزایش داشتند که نسبت به سال قبل ۱۲ درصد رشد بوده است.

چاوشی‌زاده با بیان این مطلب که بیش از ۴۵ کشور جهان مقصد کالاهای صادراتی یزد هستند، تصریح کرد: در ۵ ماهه نخست امسال، ۱۰۰ قلم از انواع کالاها از یزد به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه شیشه در سال‌های قبل رتبه‌های چهارم و پنجم کشور را داشت اما الان به رتبه دوم صعود کرده، گفت: رتبه صادراتی یزد همیشه در کشور بسیار عالی بوده است.

مدیرکل گمرک استان یزد خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی ما به ترتیب کاشی و سرامیک با حدود ۸۷ درصد در وزن و ۵۹ درصد در ارزش، شیشه ساختمانی، میلگرد، نایلون، پسته، سیم و کابل هستند.

وی در ارتباط با کشورهای وارد کننده تولیدات یزد، گفت: اولین واردکننده محصولات یزد کشور عراق است که ۷۴ درصد از لحاظ وزنی و ۵۸ درصد از لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داده و بعد از آن افغانستان، پاکستان، هلند، امارات، هند و گرجستان هستند.

چاوشی زاده خاطرنشان کرد: در ارتباط با کالاهای صادراتی که از گمرک استان صادر می‌شود، رتبه ۱۱ را به خودمان اختصاص داده‌ایم.

مدیرکل گمرک استان یزد در ارتباط با ورود کالاهای خارجی به گمرک یزد، گفت: در پنج ماهه نخست امسال، ۱۵ هزار تن واردات کالا انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه ارزش این کالاها ۵۲ میلیون دلار بوده که خوشبختانه با ۱۰ درصد کاهش روبرو بوده، ادامه داد: علت رشد وزن کالاهای وارداتی، ورود ماشین‌آلات خطوط تولید است که به وفور در ۵ ماهه اول امسال انجام شده است.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..