جزئیات حمایت‌های بانک تجارت از تولید

no-thumbs

عضو هیات مدیره بانک تجارت همزمان با هفته بانکداری اسلامی ضمن اشاره به برنامه‌های اجرایی این بانک در راستای اهداف کلان اقتصادی کشور، به تشریح اقدامات بانک تجارت در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و کارآفرینی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز رضا دولت‌آبادی با اشاره به اقدامات بانک تجارت در حمایت از تولید و اشتغال، مانده تسهیلات این بانک تا پایان تیرماه ۹۴ در بخش صنعت و معدن را بیش از ۱۲۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان در بخش کشاورزی کشور نیز بیش از ۸۴ هزار میلیارد ریال است. همچنین به این آمار باید مانده تسهیلات بخش‌های صادرات و بازرگانی که عددی بالغ بر ۱۲۷ هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود نیز اضافه کرد.

وی با تاکید بر اینکه بانک تجارت در بین پنج بانک بزرگ تجاری کشور همچنان بانک نخست در صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبار به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این بانک تا پایان تیرماه امسال مانده تعهدات ضمانتنامه‌ای (داخلی و خارجی) خود را به بیش از ۱۷۲ هزار میلیارد ریال رسانده است.

عضو هیات مدیره این بانک همچنین به راه‌اندازی باشگاه مشتریان همزمان با هفته دولت اشاره کرد و گفت: باشگاه مشتریان بانک تجارت به منظور خلق ارزش افزوده برای هموطنان و مشتریان، راه‌اندازی شد تا از این طریق در کنار ارائه آخرین خدمات نوین بانکی، خدمات بیشتری را در قالب جشنواره‌ها به مشتریان ارائه شود.

وی در ادامه به طرح‌های اقتصادی مورد حمایت مالی بانک تجارت که شهریورماه امسال مقارن با هفته دولت و بانکداری اسلامی به بهره‌برداری رسید اشاره کرد و گفت: مشارکت در احداث پروژه‌هایی همچون هتل میراژ کیش با تسهیلات ۱۷۰ میلیارد ریالی، مجتمع تفریحی "صبا" استان قم با ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۰۰ نفر از جمله طرح‌هایی است که با تسهیلات بانک تجارت به بهره‌برداری رسیده است.

دولت‌آبادی افزود: مجتمع گردشگری آذرکوشک آنا در استان آذربایجان‌غربی با تسهیلات ۴۸۰ میلیارد ریالی، تولید کاشی و سرامیک در مجتمع ایفاسرام یزد با ۱۸۱میلیارد ریال تسهیلات با ایجاد اشتغال مستقیم ۷۰۰ نفر و تولید کاغذ در مجتمع پیشگامان کاغذ در استان مرکزی با میزان تسهیلات ۳۳ میلیون و ۵۶۵ هزار یورو تسهیلات ارزی ‌و ۵۱۲ میلیارد ریال تسهیلات ریالی در کنار مشارکت در توسعه خط ۴ مترو تهران با گشایش اعتبار اسنادی بالغ بر پنج میلیارد یوان چین از دیگر مواردی است که با تسهیلات بانک تجارت به بهره‌برداری رسیده است.

عضو هیات مدیره بانک تجارت با تاکید بر اینکه این بانک در کنار انجام وظایف و کار ویژه‌های اقتصادی و پولی خود، اقداماتی را در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به انجام رسانده است گفت: در حوزه پزشکی و سلامت، کمک هزینه خرید تجهیزات بیمارستانی و کمک هزینه‌های درمانی به موسسات خیریه نظیر محک، بنیاد بیماری‌های نادر و خاص پرداخت شده است.

وی افزود: آزادی قریب به ۴۰۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با ۶۴۸ میلیارد ریال تسهیلات بانک تجارت، حمایت مالی از ده‌ها کنفرانس علمی، تقدیر از استادان دانشگاهی و برگزیدگان جشنواره‌های علمی با اعطای سهام بانک، اهدای تجارت کارت جوان به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌ها و ساخت دبستان دخترانه ۹ کلاسه در شهرستان اهر از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی با هزینه‌ای بیش از ۱۴ میلیارد ریال، اعطای ۶۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از دیگر اقداماتی است که بانک تجارت در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی به آن پرداخته است.

بخش نظردهی بسته شده است..