عبور یزد از روزهای پیک انرژی با کمترین خاموشی

no-thumbs

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره مصرف بیش از 70 درصد برق استان در بخش صنعت، از بروز کمترین میزان خاموشی در جریان روزهای پیک مصرف تابستان گرم استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از ایسنا ، "محمدرضا صحتی" در جمع اهالی رسانه با اشاره به عبور استان از زمان پیک تابستانی مصرف برق، گفت: خوشبختانه استان یزد این مقطع زمانی را با کمترین خاموشی و اتفاقات پشت سر گذاشت و از این لحاظ جزو استان‌های با کمترین میزان قطعی برق بود.

 

وی پیک برق امسال استان را ۱۱۵۰ مگاوات ذکر کرد و گفت: این رقم در سال گذشته ۱۱۳۸ مگاوات بوده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: نرخ خاموشی‌های استان در طول سال‌های گذشته با روندی نزولی مواجه بوده، به نحوی که از رقم ۰.۵۹ در سال ۱۳۸۹ به ۰.۳۴ در سال گذشته کاهش یافته است.

 

وی میزان تلفات شبکه توزیع را نیز در استان ۸.۴ درصد تا پایان سال گذشته اعلام کرد و گفت: این در حالی است که متوسط نرخ خاموشی کشور ۱۴.۵ درصد است و در برنامه‌ریزی کاهش آن به زیر ۱۰ درصد مدنظر است.

 

صحتی از اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده و افزایش پایداری در شبکه را انجام سرویس و نگهداری شبکه به روش خط گرم(دارای برق) ذکر کرد و گفت: در سال گذشته یکهزار و ۸۰۰ مورد کار به صورت خط گرم در استان انجام شده که منجر به جلوگیری از اعمال ۴۸۰ مگاوات ساعت خاموشی شده است.

 

وی اقداماتی مانند شست‌وشوی ۹۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نیز افتتاح دیسپاچینگ نوین و اتوماسیون تجهیزات شبکه توزیع را در همین راستا مورد اشاره قرار داد.

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در ادامه از اعمال تعرفه برق گرمسیری چهار در ماه‌های تیر و مردادماه برای مشترکان شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد و اشکذر خبر داد و گفت: این تعرفه منجر به کاهش ۲۰ درصدی تعرفه برق در قبوض مشترکان شد و از مشترکان می‌خواهیم قبوض خود را به موقع و به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

 

وی در این باره تصریح کرد: در حال حاضر پرداخت ۹۰ درصد از قبوض مشترکان برق استان به صورت غیرحضوری از طریق اینترنت، عابربانک یا سامانه ۱۵۲۱ این شرکت انجام می‌شود.

 

صحتی تعداد مشترکان کنونی استان را ۵۸۷ هزار و ۳۴۷ مورد ذکر کرد و تصریح کرد: در چهار مامه نخست امسال ۱۰۲ کیلیومتر شبکه متوسط و۸۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان نصب و به تعداد مشترکان استان تعداد ۹ هزار و ۴۷۹ مشترک اضافه شده است.

 

وی از پوشش ۹۹.۶۹ درصدی روستاهای استان از برق خبر داد و گفت: در حال حاضر دو هزار و ۱۱۵ چاه آب کشاورزی استان برق‌دار است.

 

وی همچنین از اجرای ۴۵ طرح برقرسانی روستایی با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال از محل اعتبارت بند "ز"(عوارض برق) خبر داد.

 

این مسئول با بیان این که ۳۲ درصد از برق کشور در حوزه صنعت و ۱۳ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، این رقم را در استان یزد به ترتیب برای صنعت ۷۲ درصد و برای کشاورزی ۱۱ درصد ذکر کرد و افزود: ۱۱ درصد از برق استان نیز در بخش خانگی مصرف می‌شود.

 

وی با اشاره به این که چند واحد صنعتی بزرگ استان از طریق برق منطقه‌ای تامین انرژی می‌شوند، میزان برق مصرفی صنعت در بخش توزیع برق استان را معادل ۵۱ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که صنعت با هشت هزار و ۹۴۶ مشترک تنها دو درصد از مشترکان استان را در برمی‌گیرد.

 

صحتی میزان فروش انرژی استان در سال گذشته را با ۴.۶ درصد رشد معادل چهار میلیون مگاوات ساعت ذکر کرد و گفت: میزان فورش انرژی استان در چهارماهه اول امسال ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

وی یکی از اقدامات شرکت توزیع در راستای جلوگیری از تعرض به شبکه را جایگزینی کابل‌های خودنگهدار به جای کابلهای مسی بیان کرد و گفت: از سال ۱۳۹۰ تا پایان سال گذشته دو هزار کیلومتر از شبکه استان با اعتباری معادل ۲۸ میلیارد ریال به این کابل‌ها تجهیز شده‌اند و در حال حاضر نیز یکهزار و ۳۷۹ کیلومتر دیگر با اعتبار حدود ۲۵ میلیارد ریال در دست اجراست.

 

مدیر عامل توزیع برق استان تسریع در ارائه خدمات و حذف رفت و آمد مشترکین به بانک و صرفه جویی در هزینه ها با بهره گیری از سامانه پرداخت الکترونیک قبوض و خدمت رسانی و پاسخگویی مطلوب به مشترکین در تمامی ساعات شبانه روز از طریق سامانه ۱۲۱ مرکز استان را یادآور شد.

 

وی واگذاری خدمات شرکت به بیش از ۸۰ دفاتر پیشخوان خدمات دولت و کاهش متوسط زمان واگذاری انشعاب به ۳.۵ روز را نیز از اقدامات صورت گرفته برای سهولت در ارائه خدمات بخ مشترکان برشمرد.

 

وی در ادامه با اشاره به بستر خوب استان برای استفاده از انرژی‌های نو به‌ویژه انرژی خورشیدی، از نصب ۴۰۰ کیلووات انرژی فتوولتائیک با اعتباری معادل ۳۵ میلیارد ریال و نیز درخواست تولید ۶۹۰ مگاوات انرژی خورشیدی از سوی متقاضیان بخش خصوصی خبر داد.

 

صحتی در پایان نیز از بهره‌برداری ۷۹ طرح برق همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در چهار محور توسعه و احداث شبکه، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌، ‌ مسکن مهر و ‌تامین روشنایی در مناطق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۶۹ میلیارد و ۲۸۸ میلیون ریال اجرا شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..