کاهش وصول اظهارنامه‌های مالیاتی یزد

no-thumbs

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد از کاهش وصول اظهارنامه‌های مالیاتی سال جاری استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و این اتفاق را یک موضوع کشوری خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از ایسنا  "سید رضا نوربخش"  در نشست خبری مدیران مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان، ضمن بیان این مطلب، افزود: در حالی که در مجموع پنج ماهه ابتدایی امسال باید ۴۲۰ میلیارد تومان مالیات از مودیان وصل می‌شد، ولی تاکنون ۸۸ درصد آن یعنی ۳۷۹ میلیارد تومان مالیات در استان وصول شده است.

 

وی یکی از مشکلات این دستگاه را عادت کردن مودیان به گرفتن مالیات از آنها عنوان کرد و گفت: این در حال است که باید فرهنگ‌سازی شود تا خود مودیان اقدام به ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات کنند.

 

نوربخش با بیان این که در حال حاضر ۹۲ درصد از بودجه استان از محل درآمدهایی مالیاتی تامین می‌شود، وظیفه اداره کل امور مالیاتی استان را که با ۵۰۰ نفر پرسنل از پرجمعیت‌ترین دستگاه‌های اجرایی یزد است را تشخیص، مطالبه و وصول مالیات‌های استان در راستای تامین درآمدهای دولت عنوان کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به گلایه‌هایی که از سوی اصناف و مشاغل آزاد در مورد میزان مالیات پرداختی آنها می‌شود، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ مجموع مالیات پرداختی اصناف و مشاغل آزاد در استان ۳۰ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که مالیات اخذ شده از حقوق کارکنان بخش دولتی و خصوصی استان معادل ۷۲ میلیارد تومان بوده است.

 

این مسئول، میزان مالیات اصناف و مشاغل آزاد استان در سال ۱۳۹۳ را نیز ۳۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مالیات پرداخت شده از ناحیه حقوق کارکنان استان در سال گذشته ۸۱ میلیارد تومان بوده که ۵۵ میلیارد تومان ان مربوط به بخش‌های دولتی بوده است.

 

وی ادامه داد: البته برخلاف مالیات حقوق که به صورت کامل و نقدی از کارکنان دریافت می‌شود، در بخش مالیات اصناف و مشاغل آزاد استان تنها ۸۲ درصد مالیات مودیان و پس از یکسال وصول خواهد شد.

 

نوربخش در پایان هم به ابلاغ قانون مالیاتی جدید کشور به استان‌ها نیز اشاره کرد و از مهمترین موضوعات آن اعتبارسنجی اظهارنامه‌های مالیاتی از طریق ایجاد پایگاه اطلاعاتی امور مالیاتی و نیز حذف مالیات علی الراس برای کمک به فعالان تولیدی را یادآور شد.

بخش نظردهی بسته شده است..