معاون استاندار یزد مطرح کرد:

تدبیر دولت در تکمیل سه هزار و ۴۰۰ طرح نیمه تمام یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به اینکه سه هزار و 400 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد گفت که این پروژه ها از 5 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسیدمحمدرضا حسینی با تاکید بر تکمیل مستمر پروژه های نیمه تمام استان گفت : برنامه دولت در سال های ۹۳ و ۹۴ اتمام این پروژه ها با پیشرفت بالای ۸۰ درصد بوده است.


***شرکت آب و فاضلاب شهری
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد با تشریح عملکرد این اداره کل در دولت تدبیر و امید گفت: طی دو سال گذشته ۱۸۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۵۸ مترمکعب آب در این استان تولید شده است.
علی اسلامی روز دوشنبه به مناسبت دومین سالروز آغاز به کار دولت یازدهم در گفت و گو با ایرنا افزود: طی همین مدت ۱۶۱ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۴۰۲ متر مکعب آب در سطح این استان توزیع شد.
وی ادامه داد: در دو سال اخیر لوله گذاری آب در بخش های توسعه، اصلاح و توسعه خطوط انتقال به ترتیب ۱۷۷، ۶۵ و ۲۵ کیلومتر بوده است.
وی انشعابات آب واگذار شده و نصب شده طی همین مدت را به ترتیب ۳۳ هزار و ۸۵۴ و ۳۳ هزار و ۱۴۴ فقره عنوان و اضافه کرد: آحاد آب واگذار شده و نصب شده نیز به ترتیب ۳۹ هزار و ۹۶۸ و ۳۷ هزار و ۱۶۶ مورد بوده است.
اسلامی، انشعابات فاضلاب نصب شده و واگذار شده را هم به ترتیب ۳ هزار و ۱۳۲ و ۹ هزار و ۳۵۲ مورد اعلام کرد و گفت: در دو سال اخیر آحاد فاضلاب واگذار شده و نصب شده نیز به ترتیب ۱۴ هزار و ۲۱۱ و پنج هزار ۹۴۵ مورد است.
مدیرعامل آبفا یزد اظهار کرد: توسعه خطوط اصلی و فرعی شبکه جمع آوری فاضلاب در استان یزد در دو سال اخیر نیز به ترتیب ۱۱۵ و ۲۶۰ کیلومتر است.
*****فعالیت های دانشگاه یزد
رییس دانشگاه یزد نیز از اصلاح نظام پژوهانه اعضای هیئت علمی، حمایت از طرح های کاربردی، فعال کردن پژوهشکده ها، توسعه کاربری فناوری و برگزاری نشست های دوره ای به عنوان اقدامات دانشگاه در راستای چشم انداز توسعه ذکر کرد.
محمدصالح اولیاء افزود: تدوین طرح جامع دانشگاه، بازنگری در توسعه رشته – گرایش ها، پیگیری ایجاد رشته های کلیدی و جدید، ساماندهی فضای فیزیکی و طراحی نظام بودجه از دیگر اقدامات دانشگاه یزد در راستای چشم انداز توسعه بوده است.
وی ادامه داد: در راستای توسعه دانشگاه نیز اقداماتی از جمله ساماندهی فیزیکی، عقدنامه تاسیس دانشکده اقماری، اخذ مجوز در رشته های حقوق، دامپزشکی و سیستم های اقتصادی – اجتماعی، توسعه و تجهیز پردیس بین الملل و حمایت از نخبگان انجام شده است.
وی اضافه کرد: در بخش بهبود سازمانی اقداماتی چون برون سپاری برخی اماکن، ثبت نام غیرحضوری دانشجویان و اصلاح تشکیلات و در بخش تقویت روابط بین المللی نیز فعالیت هایی از جمله انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های خارجی، بهبود ارتباط دانشگاه و صنعت، تقویت ارتباط با رسانه های گروهی و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.
دانشگاه یزد اکنون ۱۴ هزار دانشجو و بیش از ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد.
***اقدامات دولت یازهم در بخش کشاورزی
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره اقدامات دولت تدبیر و امید گفت: در دو سال گذشته تسهیلات خوبی برای مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافت.
سید جمال سجادی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۹۲ ، ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۳، ۱۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای این بخش تخصیص یافت.
وی با بیان اینکه در سالجاری هم ۱۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان اختصاص یافته است اظهار کرد: مبلغ این تسهیلات نسبت دو سال ما قبل از ان چندین برابر افزایش یافت و قابل مقایسه با دولت نهم و دهم نیست.
سجادی پور گفت: کشاورزان ،بیش از سهمیه ای که برای استان تخصیص داده شده بود، تسهیلات جذب نموده اند.
وی اظهار داشت: این تسهیلات در زمینه تامین و خرید ماشین آلات و اداوات کشاورزی در زمینه باغی ، زراعی ، دامی و شیلات از خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون پرداخت شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در دوسال گذشته ۵۱۰ انواع تراکتور توسط کشاورزان استان خریداری شد.
وی اضافه کرد: در صورتیکه قبل از این کل مجموع دستگاههای موجود در استان چهار هزار مورد بود.
وی استقبال کشاورزان را در زمینه دریافت تسهیلات خوب ارزیابی کرد و افزود: دولت با این اقدام کمکی و حمایتی بزرگی از کشاورزان نمود.
***اختصاص ۱۸ میلیارد تومان به طرحهای آبیاری تحت فشار یزد
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی یزد گفت: دولت طی دو سال گذشته برای اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار این استان ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض تخصیص یافت.
سید علی اصغر مصطفوی با بیان اینکه در سال ۹۱ هیچ اعتباری به این بخش اختصاص نیافت افزود: در این دولت با وجود مشکلات اقتصادی تسهیلات خوبی در این زمینه به کشاورزان اختصاص داد.
وی با بیان اینکه در سالجاری هنوز هیچ اعتباری ابلاغ نشده است گفت: پیش بینی می شود که امسال هم بیشتر از سال قبل تسهیلات در این زمینه اختصاص یابد.
مدیر آب و خاک و امور فنی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه آبیاری قطره ای از سال ۷۰ در استان آغاز شده است، گفت: هم اکنون افزون بر ۱۲ هزار هکتار از اراضی باغی این استان زیر پوشش طرح آبیاری قطره ای قرار دارد.
وی بیشترین طرحهای اجرا شده این بخش را در شهرستانهای خاتم، ابرکوه و تفت اعلام و اظهار کرد: بیشتر باغ های پسته استان زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.
مصطفوی خاطرنشان کرد: همچنین باغ های بادام، زردآلو، انار، زیتون و انگور از محصولاتی هستند که از این طریق آبیاری می شوند.
****اقدامات دولت تدبیر و امید طی دوسال گذشته در حوزه بهداشت
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید گفت: از اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون ۱۵۲ هزار بیمار بستری از مزایای آن در این استان بهره مند شدند.
محمدرضا میرجلیلی اجرای طرح تحول سلامت را یکی اقدامات خوب و موثر دولت تدبیر و امید بر شمرد و افزود: در ابتدای اجرای این طرح میزان فرانشیز (پرداختی) برای امور درمان بستری در مناطق شهری ۱۰درصد و درمناطق روستایی تا پنج درصد رسیده بود که پس از مدتی این رقم در مناطق شهری به شش درصد و روستایی به سه درصد رسید.
وی زایمان طبیعی و ترویج آن را در زمره بسته خدمتی برنامه تحول نظام سلامت بیان و خاطر نشان کرد: از زمان اجرای طرح تحول سلامت میزان سزارین در بیمارستانهای استان ۵.۲۳ درصد کاهش یافت.
میرجلیلی با بیان اینکه در اجرای این طرح زایمان های طبیعی در بیمارستانهای دولتی بصورت رایگان انجام می شود افزود: همچنین میزان مراجعین برای زایمان به بیمارستانهای استان چهار درصد افزایش یافته است.
وی تعداد پزشک متخصص و مقیم در بیمارستانهای این دانشگاه را ۳۰ پزشک بیان کرد و گفت: این پزشکان در طول ساعات شبانه روز به بیماران خدمات ارائه می دهند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اضافه کرد: همچنین ۱۹۸ پزشک با طرح ارتقاء ویزیت همکاری دارند.
وی ضریب اشغال بیمارستانهای دانشگاه نسبت به سالهای قبل در این مدت هشت درصد افزایش داشته است گفت: وضعیت بیمارستانهای در حد مطلوب و استاندارد شده است.
وی ارتقا ˈهتلینگˈ بیمارستان های دولتی را یکی از گامهای ابلاغی مهم برنامه تحول نظام سلامت خواند تصریح کرد: پیش از اجرای این طرح تفاوت هایی بین بیمارستانهای دولتی و خصوصی وجود داشت که با اجرای این طرح، مشکل رفع و بودجه قابل توجهی هم برای این بخش اختصاص یافت.
وی ادامه داد: همچنین هتلینگ بیمارستانهای دولتی علاوه بر اقدامات عمرانی بخش های درمانی همچنین نوسازی و بهسازی شدند و تمام اتاقها به تجهیزات مجهز شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ارتقاء سلامت روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را از جمله بسته حمایتی دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان کرد و گفت: حدود ۶۰ درصد مراکز بهداشتی روستایی استان پزشک و ماما نداشتند اما با اجرای این طرح در تمام مناطق پزشک حضور دارد و موجب رضایت مندی مردم گردیده است.
محمد حسن لطفی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار نفر در حاشیه شهرهای استان یزد از خدمات اولیه بهداشت و درمان محروم هستند اظهار کرد: در سال جاری ۱۰ پایگاه سلامت در این مناطق در حاشیه شهرهای یزد، ابرکوه، میبد و اردکان افتتاح شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد هم با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت دستاوردهای خوبی داشت، گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به بحث سلامت مردم دارد.
وی ارتقا سلامت روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را از جمله بسته حمایتی دولت در اجرای طرح یاد شده بیان کرد و افزود: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد این مناطق بدون پزشک بود که همیشه با اعتراض مردمی و مسوولان روبه رو بودیم.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح در تمام مناطق، پزشک حضور دارد و موجب رضایت مندی جامعه شده است.
بهره مندی ۸۵ هزار نفر از بیمه سلامت همگانی در یزد
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: در حال حاضر ۸۵ هزار نفر از جمعیت استان با اجرای طرح رایگان بیمه سلامت همگانی زیر پوشش قرارگرفتند.
محمد دریجانی قبل از اجرای طرح یاد شده این افراد فاقد پوشش بیمه درمان بودند افزود: این از برکات دولت یازدهم است.
وی کار نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان در استان یزد همزمان با سراسر کشور از اول اردیبهشت ماه سال گذشته در استان آغاز شد اظهار کرد: کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند از این بیمه می توانستند استفاده کنند.
دریجانی یاد آور شد: یکی از اقدامات بسیار خوب و شایسته دولت تدبیر و امید اجرای طرح بزرگ تحول سلامت بود که باعث ارتقای سلامت در جامعه بصورت همگانی شد.
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد یاد آور شد: این بیمه برای افراد رایگان و اعتبار ان هم یکساله است.
********************************
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد مهمترین اقدام دولت طی دو سال گذشته اعتبار ویژه به آبرسانی روستاها بیان کرد و گفت: این اعتبار در قانون بودجه هم مشخص شده است که پیشتر ردیف ملی نداشت .
محمدرضا حاتمی با بیان اینکه قبل از این اصلا ردیف ملی نداشت افزود: رفع مشکل آب روستاهای کشور به مدت دو تا سه سال از الویتهای وزارت نیرو در دولت یازدهم است
وی ادمه داد : در قانون بودجه سال جاری سهم استان یزد برای آبرسانی به روستاها ی دارای جمعیت ۹۰ میلیارد تومان خواهد بود.
به گفته این مسوول براساس برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید مشکل آب آشامیدنی روستاهای این استان در مدت سه سال برطرف خواهد شد و همه روستاییان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد .
***********************************
افزایش دو برابری درآمدهای عمومی استان یزد در دو سال اخیر
نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان با مقایسه شاخص های اقتصادی پایان سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۳ از کاهش ۲۰ درصدی نرخ تورم و افزایش بیش از دو برابری درآمدهای عمومی استان خبر داد .
علی نمازی درباره تحولات مهم اقتصادی استان در دولت تدبیر و امید گفت: در این مدت کاهش چهار درصدی نرخ بیکاری، افزایش یک درصدی نرخ مشارکت اقتصادی، افزایش ۹۰ درصدی اعتبارات عمرانی تخصیص یافته، افزایش ۶۰ درصدی حجم معاملات سهام، افزایش ۴۵ درصدی مانده تسهیلات بانک های دولتی و افزایش ۴۰ درصدی ارزش بیمه نامه های صادره از بیمه های دولتی را داشته ایم.
وی بهبود فضای کسب و کار ، تسهیل شرایط سرمایه گذاری داخلی و خارجی، افزایش جلب مشارکت بخش خصوصی در طرح های زیربنایی و ادامه پیگیری سیاست های استانی خروج از رکود برای افزایش رونق اقتصادی و تحقق برش استانی اهداف اقتصاد مقاومتی را از مهمترین سیاست های اقتصادی استان یاد کرد .
دبیر ستاد درآمد استان همچنین از عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز، مشکلات موجود در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و طرح سهام عدالت، مدیریت طرح های عمرانی نیمه تمام استانی، تأمین مالی تولید و اشتغال جوانان به عنوان مهمترین تنگناهای اقتصادی استان نام برد و از انجام برنامه ریزی های لازم در سطوح ملی و استانی برای رفع آنها خبر داد.
دبیر ستاد سهام عدالت استان درباره اخرین وضعیت ثبت نام سهام عدالت گفت: انجام ثبت نام نهایی بیش از ۶۲۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت استان با همکاری شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستان ها وضعیت نهایی این بخش است.
نمازی اضافه کرد: بر این اساس ثبت نام بیش از ۹۷ درصد از مشمولین سهام عدالت استان نهایی شده و تاکنون حدود ۶۰ درصد از جمعیت استان در قالب طرح سهام عدالت ثبت نام شده اند.
نایب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان از بازدید از مراکز خدمات سرمایه گذاری استان های موفق در این زمینه، بازدید از طرح های سرمایه گذاری خارجی فعال استان و رفع مشکلات آنها و پیگیری و هماهنگی برای گرفتن مجوز ۳ طرح سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری مصوب ۱۲ میلیون دلار به عنوان مهمترین اقدامات مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد در یک سال گذشته یاد کرد.
این مسوول یادآور شد: در این مدت همچنین نامه نگاری و پیگیری برای معرفی نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی ، تدوین فرصت های سرمایه گذاری استان یزد (۸۰ فرصت) ، بروز رسانی کتاب یزد فرصتی برای سرمایه گذاری، طراحی سایت جدید مرکز خدمات سرمایه گذاری متناسب با ویژگی های جدید و تدوین محتوا و طراحی لوح فشرده'یزد، سرزمین فرصت های سرمایه گذاری' را داشته ایم.
نمایند وزیر اقتصاد در استان از تدوین نقشه جامع سرمایه گذاری و همچنین نقشه جامع تأمین منابع مالی استان به عنوان مهمترین اولویت های کاری مرکز خدمات سرمایه گذاری پس از افتتاح ساختمان آن یاد کرد.ک/۳
*************************************************************************
عملکرد دو ساله دولت در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد توجه دولت به صورت ویژه و جدی به بحث میراث فرهنگی و برگرداندن آرامش به این حوزه را از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این حوزه دانست و عنوان کرد : واگذاری مجموعه های تاریخی به مردم هم برای حفظ و هم برای اینکه در خدمت هدف گردشگری و توسعه آن باشد اثربخش بوده است.
محمدمهدی شرافت افزود: نکته مهم این است با واقع گرایی که دولت داشته صرفاً با بودجه دولتی نمی شود حجم وسیع و گسترده بافت تاریخی را حفظ کرد و باید به سراغ مردم رفت که یکی از شاخص ترین اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی احیای انجمن های میراث فرهنگی و در حوزه گردشگری با اعتمادسازی ایجاد شده شاهد رشد بسیار خوبی بوده ایم.
وی اظهار داشت: از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور توجه ویژه ای به استانها شد که باتوجه به شرایط استانها حدود اختیاراتی به مدیرکل هر استان تفویض گردید و از مهمترین اقدامات انجام شده این است که مقرر شد در همه زمینه ها و شئون توسعه ای از مجموعه میراث فرهنگی استعلام شود.
طرح جامع حفاظت از بافت قدیم یزد به گونه ای بود که با اجرای این طرح ضمن آن که بافت قدیم را مورد حمایت قرار نمی داد زمینه های از بین بردن بافت تاریخی یزد را نیز پدید می آورد. لذا ضمن متوقف کردن طرح مذکور نسبت به بازنگری آن اقدام شد.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد با بیان خارج شدن بدون هماهنگی چندصد هکتار از بافت ارزشمند یزد که به ثبت آثار ملی رسیده بود صرفاً به بهانه عدم امکان رسیدگی به آن گفت: این محدوده به عرصه بافت بازگشت. ضمن آنکه این موضوع سبب شد تا با تغییر رویکرد مسئولین، جایگاه میراث فرهنگی به عنوان یک جایگاه مهم تصمیم گیری در تمام کمیسیون ها و شوراهای اثر گذار ارتقا یابد.
شرافت اظهار داشت: نظر به آنکه محدودیت منابع مالی وجود دارد لذا مشارکت مردم و شهرداری ها سبب انجام پروژه هایی در قالب مشارکتی شده است که امید است در آینده نزدیک از نتایج آن بهره برداری گردد.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد تعداد پروژه های نیمه تمام و معطل مانده از دولت قبل را زیاد برشمرد و گفت: پروژه هایی نظیر مجموعه امیرچقماق، بهسازی خیابان مسجدجامع کبیر، ساماندهی حسینیه شاه طهماسب و خیابان قیام پروژه های نیمه تمامی بوده است که در دولت تدبیر و امید با درک نظارت کارشناسی و مستند به ضوابط و مقررات در حال اجرا است. در این خصوص این اداره کل به پروژه های مرمتی قنوات، سازه های آبی و بادگیرها توجه ویژه ای دارد. پروژه های نیمه تمام با ابتکار میراث فرهنگی و به صورت مشارکت سه جانبه فی مابین اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی و هدایت استانداری در حال اجراست.
در راستای ثبت جهانی بافت تاریخی یزد که محتمل است در سه نوبت اقدام گردد نیازمند توجه و همگرایی مردمی بوده ایم که تا حدودی این اجماع نظر بین جامعه و مسئولان صورت گرفته است. بخش خصوصی متعهد و علاقمند برای پوشش هزینه های پژوهشی و تحقیقاتی و هزینه های جنبی پرونده ثبت جهانی را مورد حمایت قرار می دهد.
یکی از مشکلات حوزه میراث فرهنگی مباحث معادن و عدم رعایت حریم های میراث فرهنگی بوده است که در این خصوص مجوزهایی که خلاف نظر میراث فرهنگی استان یزد و نظرات کارشناس این اداره کل بوده، با همکاری دستگاه مربوطه باطل شده است.
محمدمهدی شرافت افزود: با تغییر رویکردها در کشور، گردشگری رشد مطلوبی داشته به طوریکه در استان یزد با رشد ۵ برابری گردشگر خارجی روبرو شده ایم. در این راستا برای پذیرش و اقامت گردشگران نیز به جهت تأمین زیرساخت های گردشگری نیز اقدامات موثری صورت گرفته است که می توان تلاش برای جذب سرمایه گذار برای احداث هتل اشاره کرد. ۶ هتل ۵ ستاره در مراحل مختلف اداری در دست اقدام است و همچنین ۶ هتل در حدود ۸۰ تا ۱۰۰ اتاق در مراحل مختلف اجرایی قرار دارند که امیدواریم در برنامه میان مدت ۲ تا ۵ سال به بهره برداری برسد و آمادگی کامل تری برای پذیرش میهمانان خارجی داشته باشیم.
وی با اشاره به وجود ۵ طرح پردیسان در استان گفت: یکی از طرح ها به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است. طرح دوم نیز به بخش خصوصی واگذار تا مرمت و سپس به بهره برداری برسد. دو طرح دیگر نیز مقرر شد تا با مدیریت صندوق حفظ و احیای اماکن تاریخی به بخش خصوصی واگذار شود. تنها پروژه باقی مانده پردیسان یزد به دلیل مشکلات حقوقی و اداری تا پایان ماه جاری تعیین تکلیف خواهد شد.
شرافت حوزه صنایع دستی استان را یکی از حوزه های دارای جهش مناسب خواند و گفت: سیاست های تشویقی این اداره کل از جمله واگذاری بناهای تاریخی به کارگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی سبب می شود تا ضمن اشتغال زایی و ایجاد جاذبه جدید گردشگری و صنایع دستی استان نیز جانی دوباره بگیرد.
در نظر داریم با احیای کاربافی خصوصاً در شهرستان میبد، استان یزد به قطب منسوجات سنتی کشور تبدیل شود. همچنین ترمه دستی و زری بافی نیز در برنامه های احیای صنایع دستی استان قرار دارد.
************************************************************
۶۰۰کیلومتر راه بین شهری در مسیر تکمیل / مسکن مهر یزد در خط پایان
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان یزد از در دست اقدام بودن ۶۰۰ کیلومتر راه های بین شهری در یک سال گذشته و تکمیل و تحویل مسکن مهر استان یزد تا پایان سال ۱۳۹۴ خبر داد .
غلامرضا رضایی گفت: از جمله مهمترین طرحهای ساخت و توسعه راه های بین شهری یزد می توان ساخت باند دوم یزد – طبس ،بزرگراه یزد – بافق ، بهاباد – دربند – نایبند ،بزرگراه تفت- ابرکوه- سورمق ، راه اصلی زرند – بافق ، ساخت تقاطع غیر همسطح ورودی مهریز را نام برد که برای به پایان رسیدن این طرحها نیز چهار میلیارد و ۶۶۶ میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است.
وی مهمترین طرحهای ملی راهسازی استان یزد (طرح توسعه راههای کویری) را ساخت راه ندوشن – ورزنه ، ساخت راه ابرکوه – مروست ، ساخت راه ابرکوه – جرقوییه و ساخت راه ابرکوه – صفاشهر دانست و افزود: این محور های اصلی به طول ۲۳۷ کیلومتر است که ۲۱۶میلیارد ریال تاکنون هزینه شده و ۶۲۷ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد ادامه داد: بهسازی محور زرند- بافق به طول ۳۲ کیلومتر و تکمیل راه فرعی آسفیج – کوهبنان به طول ۱۸کیلومتر از مهمترین طرحهای سال گذشته یزد ، بهسازی بزرگراه اردکان- عقدا ، بهسازی محور یزد- خاتم قطعه دوم (مصوبه سفر مقام معظم رهبری) ،روکش آسفالت محور یزد- انار ، بهسازی و روکش آسفالت محور یزد- شیراز ، روکش آسفالت حفاظتی محور اردکان- چوپانان از مهمترین طرحهای در دست اجرای اداره به شمار می روند.
رضایی در ادامه درباره وضعیت راههای روستایی نیز گفت: در حال حاضر در حوزه راه های روستایی طرحهای ساخت زردین – منشاد، شریف آباد – دهشیر، بافق- حسن آباد و تیزوک در دست اجرا قرار دارد.
به گفته وی حدود ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در سال گذشته در استان به بهره برداری رسیده که از مهمترین آنها می توان راه روستایی مزرعه میرها، توت – انجیرآوند، حسن آباد- ولیعصر، خوانسار- چنارناز را نام برد.
این مسوول در ادامه تأکید کرد:همچنین در حوزه نگهداری و روکش آسفالت راه های روستایی نیز بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر راه در سال گذشته روکش آسفالت شده است.
وی در تشریح سخنان خود گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی نیز طرحهای مهمی همچون ساخت راه آهن یزد- اقلید به طول ۲۶۴ کیلومتر از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دست اجراست که زیرسازی این طرح دارای پیشرفتی بیش از ۶۰ درصد است.
رضایی یادآور شد: علاوه بر این دو خطه کردن راه آهن های موجود از جمله بافق- یزد، یزد – میبد- بادرود و اردکان- چادرملو نیز از جمله پروژه هایی است که برای افزایش ظرفیت خطوط موجود در دست اقدام است.
** مسکن مهر استان یزد یک گام تا پایان
مدیر کل اداره راه و شهرسازی یزد در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح هفت هزار و ۶۰ واحد مسکن مهر تا پایان سال و انجام اقدامات عمرانی لازم برای اجرای طرح مطالعاتی بافت های فرسوده در استان خبر داد.
رضایی افزود: از مجموع ۲۲هزار و ۴۶ واحد مسکن مهر در استان یزد، سه هزار و ۷۴۵ واحد مربوط به شهرهای زیر ۲۵هزار نفر است.
به گفته وی بیش از ۹ هزار واحد در سال ۹۱ و بیش از پنج هزار واحد در سال ۹۲ افتتاح شده که هفت هزار و ۶۰ واحد باقی مانده تا پایان سال ۹۴ آماده بهره برداری خواهد شد.
*********************************************
۴۰ طرح نیمه تمام ورزشی در دولت تدبیر و امید فعال شد
مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: از مجموع ۸۰ طرح نیمه تمام موجود در یزد در دولت تدبیر و امید تاکنون ۴۰طرح فعال شده است .
مسعود شریعتی در گفت و گو با ایرنا افزود: فعال شدن طرح های نیمه تمام ورزشی جزو اولویت دولت در بخش ورزشی است .
وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته در مجموع ۹ طرح ورزشی در یزد و شهرستان های تابعه استان در زمینه های مختلف تکمیل و بهره برداری شد .
این مسوول اظهار داشت: خوشبختانه شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی حوزه ورزش استان در بخش‎‎های ملی، استانی و از محل اعتبارات نفت هستیم .
شریعتی بدون اشاره به اشاره به میزان این اعتبارات گفت: تاکید دولت در بخش ورزشی اتمام طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی است .
وی گفت: در صورت تخصیص اعتبارات در سال جاری نیز شاهد بهره برداری از پنج طرح دیگر در استان خواهیم بود.
مدیر کل ورزش و جوانان یزد گفت: از این طرح ها دو مورد روستایی و سه مورد بقیه نیز در شهرهای تابعه قرار دارد .
شریعتی خاطر نشان کرد: این فضاهای ورزشی در سخوید شهرستان تفت، ده عرب و اسفندآباد شهرستان ابرکوه، ملاباشی در شهرستان یزد و شهرستان بهاباد قرار دارند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد به توجه به اهمیت ورزشگاه نیمه تمام بزرگ شهر یزد ابراز امیدواری کرد تا با تخصیص اعتبارات به پایان برسد .
شریعتی سرانه فعلی فضاهای ورزشی استان را ۶۲ سانتی مترمربع برای هر نفر ذکر کرد و گفت: این سرانه باید تا افق ۱۴۰۴ به ۱.۲ مترمربع برسد.
استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴۶ هیات ورزشی و حدود ۶۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده است .

بخش نظردهی بسته شده است..