مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد:

حمایت از سرمایه گذاران انرژی خورشیدی مهمترین دستاورد سفر وزیر نیرو به یزد بود

مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد گفت : مهمترین دستاوردهای سفر وزیر نیرو به این استان در حوزه برق تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران بخش انرژی خورشیدی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمدرضا صحتی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود : وزیر نیرو در سفر خود در هفته دولت به استان یزد نگاه خوبی به مصرف انرژی خورشیدی در این استان داشت و بر حمایت از این نوع مصرف تاکید کرد.

وی افزود : در این سفر مهندس چیت چیان از حمایت دولت از خط دوم انتقال آب به یزد نیز خبر داد که فکر کنم مهمترین دستاورد این سفر بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد درباره وضعیت استان در حوزه انرژی های نو و سیستم فتوولتاییک اظهار کرد : در راستای گسترش انرژی های تجدید پذیر وزارت نیرو از محل بند ۶۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ اعتباراتی را برای نصب رایگان این سیستم برای مساجد ، اماکن زیارتی و واحدهای آموزشی و همچنین تامین یارانه ویژه مشترکین خانگی متقاضی نصب سامانه های فتو ولتاییک تخصیص داده است.
** ۶۰۰ مگاوات درخواست نصب انرژی خورشیدی در استان
وی اضافه کرد : در این بخش حدود ۴۰۰کیلووات ظرفیت نصب شده استان در مساجد، واحدهای زیارتی و آموزشی و منازل استان است که ۳۵میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص داده شده است.
به گفته صحتی در حوزه انرژی خورشیدی ۶۰۰ مگاوات درخواست نصب داده شده که در حال پیگیری است ضمن آنکه دولت به مصرف کنندگان خانگی این بخش تا ۵۰درصد تخفیف پرداخت می کند.
این مسوول خاطرنشان کرد : با وجود هزینه بالای پنل های خورشیدی این هزینه در مدت ۲ تا ۲.۵ سال با کاهش هزینه مصرف جبران می شود ؛ علاوه بر آن مصرف کننده می تواند با انتخاب یکی از سیستم های پنل خورشیدی که یکی از آنها ذخیره کننده در باطری و دیگری وصل شده به سیستم سراسری است به کاهش مصرف برق کمک کند.
** یزد دارای کمترین خاموشی در میان استانها
این مسوول در ادامه با اشاره به پایان پیک بار مصرف برق گفت: خوشبختانه این مدت را بخوبی و با کمترین خاموشی و حوادث پشت سرگذاشتیم و در واقع خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم.
صحتی با اشاره به خاموشی ۳۴/ درصدی در استان افزود: در مقایسه با سایر استان های کشور، یزد کمترین خاموشی را در بخش توزیع در تابستان امسال داشت.
وی ادامه داد: امسال در دو ماه تیر و مرداد تعرفه چهار را با کاهش ۲۰درصدی هزینه ها برای چهار شهرستان اعمال کردیم .
وی با تاکید بر لزوم پرداخت الکترونیکی و به موقع قبوض از سوی مردم تصریح کرد : در حال حاضر ۹۰درصد قبض های برق استان به همین صورت پرداخت می شود .
** ۸۰درصد مشترکین برق استان در بخش خانگی است
این مسوول درباره تعداد مشرکین برق استان گفت: در حال حاضر ۵۸۷هزار مشترک داریم که ۴۷۶هزار مشترک آن یعنی ۸۰درصد مشترکین ما خانگی هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تعداد مشترکین بخش صنعت ، کشاورزی و عمومی را نیز به ترتیب ۹ هزار و ۳۶۹ ، هشت هزار و ۲۸۹ و ۱۴ و ۶۱۹ مشترک اعلام کرد.
صحتی خاطرنشان کرد : طول شبکه‎های توزیع برق استان شامل ۹ هزار و ۷۵۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و هفت هزار و ۴۴۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف است.
وی همچنین طول پست های هوایی و زمینی استان را ۱۳ هزار و ۵۲۷ کیلومتر بیان کرد و افزود : در سال گذشته ۲۵۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۳۲۶ کیلومتر فشار ضعیف در استان ایجاد شد.
این مسوول درباره میزان فروش این شرکت در سال جاری گفت: در سال ۹۳ فروش انرژی ما چهار میلیون و ۹۷هزار کیلووات بوده که امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹درصد افزایش داشته است.
صحتی با اشاره به تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار از سال ۱۳۹۰ تا پایان تیر ۹۴اظهار کرد: در این خصوص ۱۹۶۵کیلومتر کابل خودنگهدار نصب شده و ۱۳۷۹کیلومتر نیز در دست اجراست.
** تلفات برق یزد کمتر از متوسط کشور
مدیرعامل توزیع برق یزد از کاهش تلفات برق استان نیز خبر داد و افزود: در این خصوص تلفات برق ما در سال ۹۱ حدود ۹.۷ درصد بوده که در پایان سال ۹۳ این میزان ۸.۴درصد رسیده در حالی که متوسط این میزان در کشور ۱۴درصد است.
وی با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف برق گفت: در حال حاضر تولید یک کیلو وات برق هزار دلار سرمایه نیاز دارد .
صحتی درباره فعالیت ها و خدمات شاخص شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز به افتتاح دیسپاچینگ نوین و اتوماسیون تجهیزات شبکه توزیع ،نصب ۵۰ کلید اتوماسیون و ۸۰ مجموعه آشکارساز خطا ،کاهش متوسط زمان واگذاری انشعاب به ۳.۵ روز و طرح ابتکاری تولید ' تیر کامپوزیت' با قابلیت تغییر ارتفاع اشاره کرد.
** بهره برداری از ۷۹ طرح در هفته دولت
وی در پایان از بهره برداری از ۷۹ طرح برق در هفته دولت خبر داد و گفت : این طرحها در پنج محور برق رسانی مناطق شهری و روستایی، مسکن مهر شهری، توسعه و ساخت، اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق و تامین روشنایی در مناطق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۶۹میلیارد ریال اجرا شده است.
مدیرعامل توزیع نیروی برق یزد با بیان اینکه بهره برداری از طرح های یاد شده نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکان دارد، عنوان کرد: با اجرای ۳۰ طرح توسعه و ساخت شهری و روستایی افزون بر ۳۷ هزار متر شبکه فشار متوسط و یک هزار و ۲۰۲ دستگاه چراغ پربازده به تجهیزات شبکه استان افزوده خواهد شد.
صحتی تصریح کرد: در حوزه روشنایی، ۲۴ طرح با ساخت سه هزار ۸۳۰ متر شبکه فشار متوسط با هزینه بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی برق رسانی به مسکن اجتماعی را از اولویت های وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید برشمرد و خاطرنشان کرد: در این راستا یکهزار و ۴۶۴ متر شبکه فشار متوسط برای برق رسانی به دو طرح مسکن اجتماعی در شهرستان های بافق و مهریز و سایت فاطمیه یزد ساخته شده است.
صحتی تامین روشنایی بلوارهای ولایت، ملائک و بلوار شهدای گمنام را از مهمترین پروژه های روشنایی شهرستان یزد برشمرد و گفت: در مجموع طرحهای روشنایی قابل افتتاح بالغ بر هزار و ۷۳۹ دستگاه چراغ روشنایی با توان مصرفی ۷۰ و ۱۵۰وات بکار رفته است.ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..