آغاز ریل گذاری خطوط بندرخشک پیشگامان

no-thumbs

روابط عمومی بندر خشک پیشگامان ، از آغاز عملیات اجرایی ریل گذاری خطوط این بندر با هدف اتصال این بندر به شبکه سراسری راه آهن کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز،رییس هیات مدیره بندرخشک پیشگامان در آیین آغاز ریل گذاری این خط با تبریک ایام ولادت امام هشتم (ع) با ارائه گزارشی از روند طی شده ، گفت: خوشبختانه با سرمایه گذاری مردم و مدیریت گروه تعاونی پیشگامان این ریل گذاری طبق برنامه زمان بندی آغاز خواهد شد و بر اساس قرارداد با پیمانکار در ۷۰ روز تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

محمدرضا بابایی افزود : عملیات احداث بندرخشک پیشگامان با جدیت و بر اساس برنامه زمان بندی در حال انجام است و امیدواریم تا نیمه سال ۹۵ فاز نخست این مجموعه عظیم ۷۰۰ هکتاری به مرحله بهره برداری برسد.
وی اظهار کرد : بندرخشک پیشگامان دارای ۲۸ کیلومتر شبکه ریلی در داخل مجموعه است و با یک خط ۴ کیلومتری به ایستگاه بندرخشک متصل می شود و این ایستگاه ریلی نیز به شبکه سراسری راه آهن کشور متصل است.
این مسوول خاطرنشان کرد : گروه پیشگامان هزینه ساخت خط ۴ کیلومتری و همچنین ایستگاه اختصاصی را بر عهده دارد و در عین حال در اتمام خط راه اهن ایستگاه رخش به مهریز نیز مشارکت خواهد داشت.
بابایی یاد آور شد : در یکسال گذشته عملیات طراحی و زیرسازی خط ۴ کیلومتری و همچنین ایستگاه اختصاصی و بخشی از ۲۸ کیلومتر ریل گذاری داخلی شامل مجموعه شانتینگ یارد مجموعه انجام شده و خوشبختانه همزمان با میلاد امام رضا(ع) عملیات نصب ریل های این خط شروع شد.
این روابط عمومی در گزارش دیگری آورده است : عملیات اجرایی ساخت بزرگترین سردخانه استان یزد در این بندر همزمان با میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) طی مراسمی با حضور مدیران ارشد گروه تعاونی پیشگامان آغاز شد.
این سردخانه در مساحت ۱۰ هزار متر مربع و در دو مدار صفر و زیر صفر با مشارکت بخش خصوصی و بندرخشک پیشگامان به ظرفیت ۱۵ هزار تن ساخته خواهد شد.
طبق برنامه زمان بندی این سردخانه عظیم از اوایل مهرماه سال ۹۵ آماده ارائه خدمات می باشد.
بندرخشک پیشگامان به عنوان اولین بندرخشک تعاونی ایران با سرمایه گذاری مردم در قالب شرکت تعاونی در حال اجراست و در ۴۰ کیلومتری یزد و در شهرستان مهریز در مساحت ۷۰۰ هکتار در حال ساخت می باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..