تعریض خط ریلی بافق تا سی‌ریز

no-thumbs

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: خط ریلی بین بافق یزد تا سی‌ریز تعریض می‌شود، زیرا کیفیت خوبی نداشت و سرعت قطار کاهش پیدا می‌کرد، اما بهسازی و افزایش خطوط ریلی بار جاده‌ها را کاهش می‌داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از فارس ابوالقاسم سیف‌اللهی در شورای ترافیک استان کرمان اظهار داشت: روانی ترافیک در شهر کرمان موجب افزایش سرعت شد و به همین علت آمار تلفات افزایش یافت.

وی بر رعایت حال راکب توسط عابر پیاده و همچنین رعایت حال عابر پیاده توسط راکب تاکید کرد و بیان داشت: کاهش تلفات درون و برون شهری را در استان کرمان داشته‌ایم و باید نسخه مناسب با هر بخش را بپیچیم.

معاون عمرانی استاندار کرمان عنوان کرد: شهرداری‌ها در تمام مراکز شهری باید با پلیس هماهنگ باشند و طرحی برای شهرستان‌ها با موضوع شناسایی نقاط حادثه‌خیز تهیه و مشخص کنند تا طی برنامه زمان‌بندی برای رفع این نقاط تلاش شود، زیرا حتی یک نفر کشته هم زیاد است.

سیف‌اللهی ابراز داشت: وضعیت برای جاده‌های استان کرمان در حال بهتر شدن است و چند جاده حادثه‌خیز در استان داریم که جاده زرند تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و نقاط حادثه‌خیر این مسیر برطرف می‌شود و استاندار کرمان هم پیگیر تکمیل مسیر بم است و مسیر کهنوج به رودان هم با سرعت در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: خط ریلی بین بافق یزد تا سی‌ریز تعریض می‌شود، زیرا کیفیت خوبی نداشت و سرعت قطار کاهش پیدا می‌کرد، اما بهسازی و افزایش خطوط ریلی بار جاده‌ها را کاهش می‌داد.

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه نیروهای اورژانس و هلال احمر عملکرد خوبی دارند و به موقع در حادثه حضور پیدا کرده‌اند، تاکید کرد: اورژانس‌ها و آتش‌نشانی شهرهای قرار گرفته در مسیر باید جاده‌ها را پوشش دهند.

سیف‌اللهی از اجرای طرح تاکسی آتش‌نشان در کرمان سخن به میان آورد و ادامه داد: ۴ هزار و ۵۰۰ تاکسی شهر کرمان دارای کپسول آتش‌نشانی هستند و شارژ کپسول این خودروها نیز به صورت رایگان تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: کپسول آتشنشانی یکی از ضروریات خودروهاست و رانندگان باید این کپسول را در جاده‌ها به همراه داشته باشند و به حادثه‌دیدگان کمک کنند.

معاون عمرانی استاندار کرمان همچنین خواستار توجه پلیس به ایمنی حمل بار به ویژه در جاده‌ها و ورودی‌ها شد.

بخش نظردهی بسته شده است..