انتقال۲میلیون و ۴۰۰هزار سندبه اسناد ملی استان یزد

no-thumbs

مدیر اسناد و کتابخانه ملی استان یزد گفت: تاکنون اسناد 76 دستگاه تعیین تکلیف شده که بر اساس آن دومیلیون و400 هزار برگ سند ضروری ادارات به این سازمان منتقل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  ایرنا ، محمدرضا ملک ثابت  به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: این سازمان سه کار عمده در دستور کار دارد که شامل پیش آرشیو اسناد، ثبت پرونده و ورود اطلاعات در رایانه و سیستم رثا است.
وی اظهار کرد : در بخش پیش آرشیو اسناد هفت هزار و ۲۴۷ پرونده شامل ۸۶۹هزار و ۷۵۵برگ سند و در بخش ثبت پرونده ۹هزار پرونده شامل ۹۳۶هزار و ۵۹۴برگ سند بررسی شده است.
***صدور مجوز امحای ۲۳۶ میلیون برگ سند ادارات استان
مدیر اسناد و کتابخانه ملی استان درباره مجوز ثبت امحای اسناد ادارات نیز گفت: در این خصوص مجوز امحای ۲۳۶میلیون و ۸۴۸هزار برگ سند صادر شده که در نتیجه آن حدود ۶هزار مترمربع فضای فیزیکی خالی شده است.
ملک ثابت اضافه کرد: در بخش انتقال ادارات ۱۴هزار و ۷۰۰ریل صوتی صدا و سیمای یزد که بازمانده از زمان تاسیس تاکنون است نیز به این سازمان منتقل شده است.
این مسوول در ادامه با اشاره به برگزاری ۱۸دوره همایش یزدشناسی گفت:این همایش ها در سه محور تمدنی ، فرهنگی و معرفی مشاهیر برگزار شده که نپزدهمین دوره آن با محوریت معرفی شاهدیه برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد :با توجه به استقبال شهرستانها از این نوع همایش یکی از دوره ها در مهریز برگزارشد که مهمترین برکت آن ایجاد وفاق و همدلی و شناخت چهره های ملی هر منطقه بوده است.
مدیر اسناد ملی استان درباره برنامه جدید مجموعه داران و پژوهشگران نیز اظهار کرد:استفاده و ثبت گزارش و خاطرات پژوهشگران و کارشناسان از سفرهای خارجی ،انتقال پایان نامه های دانشجویی ،تفاهم نامه همکاری با دانشگاهها و حوزه علمیه و برگزاری همایش ناشرین از مهمترین برنامه های ما در این بخش بوده است.
به گفته ملک ثابت تاکنون ۱۴هزار پایان نامه به این سازمان منتقل شده و دانشگاههای یزد ،آزاد و پیام نور در این خصوص اقداماتی داشته اند.
مدیر اسناد و کتابخانه ملی استان در پایان از پیش بینی تور فرهنگی بازدید از کتابخانه ملی کشور خبر داد و گفت:این تور برای فرهیختگان تدارک دیده شده و خبرنگاران در اولویت قرار دارند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..