بازی‌درمانی مربیان مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی یزد

no-thumbs

نخستین دوره کارگاه بازی‌درمانی ویژه مربیان مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور بیش از 40 نفر از مربیان مشاوره در محل سالن کنفرانس ریاست این دانشگاه به همت انجمن‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و با همکاری مرکز مشاوره روانشناختی صبح امید برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، دکتر سید حسین رضوی مدرس دانشگاه آزاد اسلامی یزد و مدیر مرکز مشاوره روانشناختی صبح امید در این باره به خبرنگار آنا گفت: در روش بازی‌درمانی کودک داوطلبانه و بدون هیچ کارشکنی مراحل درمان را ادامه می‌دهد.

این دانشجوی سال چهارم دکتری مشاوره خانواده اظهار کرد:‌ با افتخار تمام پیشنهاد برگزاری این کارگاه را به انجمن های علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد دادیم چرا که در این دانشگاه علاوه بر این که افتخار همکاری با آن را به عنوان مدرس دارم، حضور استادان بنام و دانشجویان پویا و فعال این دانشگاه مشوق خوبی برای هر چه بهتر برگزار شدن کارگاه های آموزشی است.

این مدرس دانشگاه در باره نقش مشاوره در بهبود کیفیت زندگی گفت: مشاوره امروزه نقش غیرقابل انکاری در روند بهبود زندگی دارد و برگزاری چنین کارگاه‌هایی در همین راستا صورت می‌پذیرد. لازمه یک مشاوره موفق داشتن یک مشاور موفق و آگاه است در گام اول در دانشگاه آزاد اسلامی یزد کارگاه روان‌پویشی را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: منظور از روان‌پویشی در یک کلام بالابردن و به روز رسانی تکنیک‌های مشاوره است که دکتر علیرضا طهماسب مدرس ISDP یا همین روان پویشی بود و کارگاه بسیار خوبی برگزار شد. در ادامه این کارگاه‌ها اکنون برای نخستین بار کارگاه بازی‌درمانی را در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می‌کنیم.

رضوی، تحقیقات انجام شده نشان داده تأثیر بازی در رشد کودکان اجتناب‌ناپذیر است و بعد جسمانی، ذهنی و هوشی و بعد عاطفی و روانی کودک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این کارگاه بازی‌درمانی روش‌های بازی فردی با حمایت والدین، درمانگر و روش‌های بازی درمانی به صورت گروهی ویژه مهدهای کودک تدریس می‌شود . هدف بازی درمانی درمان اختلالاتی چون پرخاشگری، بیش فعالی و اختلال رفتاری است.

وی بهترین سن درمان در بیماران دچار اختلالات را دوران کودکی دانست و گفت: دین اسلام کامل ترین دین است و دستورات دینی بسیار خوبی در آن وجود دارد که می‌تواند راهگشای تمام مشکلات زندگی باشد . در دوران طلایی کودکی که همان هفت سال نخست است تمام شخصیت کودک شکل می‌گیرد و این شخصیت از نوع رفتار والدین نشأت می‌گیرد و بازی یکی از بهترین روش‌هایی است که در این سن کودکان را دچار تخلیه هیجانی می‌کند. حال اگر در این دوران شخص درمان نشد انجام تفریحات سالم در دوران نوجوانی و ورزش روش دیگر درمان است .

کارگاه بازی درمانی در چهار مرحله ویژه مشاوران در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار خواهد شد .

بازی‌درمانی مربیان مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..