۷هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب در یزد

no-thumbs

معاون بازرسی اتاق اصناف یزد با اشاره به اینکه پلمب واحدهای بدون پروانه در یزد ۲۰۰ درصد رشد داشت، گفت: بیش از ۷۰۰۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب در یزد فعال هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدره‌شیری  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: اتاق اصناف یزد در کشور از لحاظ ساماندهی واحدهای بدون پروانه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: هر سال اتاق اصناف ایران یک سری شاخص‌هایی برای ارزیابی اتاق اصناف استان‌ها و شهرستان‌ها ارائه می‌کند و بر اساس این شاخص‌ها، اتاق‌های برتر را معرفی می‌کند.

معاون بازرسی اتاق اصناف یزد گفت: خوشبختانه عملکرد اتاق اصناف در تمام معیارهایی که در نظر گرفته شده بود خوب ارزیابی شده و توانستیم به طور متوسط در همه معیارها بهترین نمره را کسب کنیم و به همین دلیل به مناسبت روز اصناف، جایزه بهترین اتاق در کشور را به خود اختصاص داد.

دره‌شیری با بیان این مطلب که در شهرستان یزد ۲۱ هزار واحد صنفی با پروانه کسب داریم که در سایت اصناف به ثبت رسیده‌اند، گفت: هیچ مشکلی در رابطه با پروانه این واحدها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه حداقل هفت تا هشت هزار واحد بدون پروانه هم در شهرستان داریم، در ارتباط با ساماندهی واحدهای بدون پروانه کسب، گفت: تا به حال شش هزار و ۹۹۰ واحد بدون پروانه کسب شناسایی و به اتحادیه‌ها برای اخذ پروانه کسب معرفی شدند.

معاون بازرسی اتاق اصناف یزد خاطرنشان کرد: حدود ۲ هزار مورد توانستند پروانه کسب دائم و ۲۸۰ نفر هم پروانه کسب موقت یک ساله دریافت کردند، حدود ۶۰۰ نفر هم در حال تکمیل پرونده هستند.

دره‌شیری با بیان این مطلب که بقیه افراد هم برای دستگاه‌های اعمال کننده جرائم معرفی شدند، گفت: امسال در این زمینه تقریبا هر ۱۵ روز یک جلسه در رابطه با ساماندهی این واحدها تشکیل دادیم و اگر مشکل خاصی وجود دارد که باید توسط دستگاه‌های مرتبط حل شود، در این جلسات مطرح می‌شود.

وی بیان کرد: در ۵ ماه گذشته ۲۶۸ واحد صنفی با پلمپ واحد مواجه شدند که پس از پلمپ اقدام به دریافت مجوز و پروانه کرده و پس از آن دوباره فک پلمپ می‌شوند.

معاون بازرسی اتاق اصناف یزد خاطرنشان کرد: آمار پلمپ نسبت به سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ درصد افزایش داشته که به دلیل همکاری خوب نیروی انتظامی در راستای ساماندهی واحدهای بدون پروانه کسب انجام شده است.

دره‌شیری تصریح کرد: واحد بازرسی و نظارت الان زیر نظر اتاق اصناف فعالیت می‌کند و برواحدهای صنفی نظارت و به شکایت‌های آنها رسیدگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در ۵ ماه اول امسال ۷۰ هزار و ۸۰۰ فقره بازرسی توسط ۱۲ تیم در شهرستان‌های یزد و سایر شهرستان‌ها بازدید داشتیم.

معاون بازرسی اتاق اصناف یزد افزود: بیشترین آمار پرونده‌های تخلفی که تشکیل شده مربوط به لبنیات بوده که ۵۳۰ مورد در زمینه‌های مختلف گران‌فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت و عدم نصب دستگاه پوز فروشگاهی بوده است.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..