ازسرگیری پرداخت وام ازدواج در یزد

no-thumbs

شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز برگزار شد که در آن مسائل مختلف از سوی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح و برنامه‌های آنها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به مقل از مهر  شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عضویت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت‌های آن، بیمه سلامت، ‌ بیمه تامین اجتماعی، بهزیستی، نمایندگی صندوق بازنشستگی کشور، مدیریت بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه و دیگر دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

این شورا به منظور بررسی راهکارها برای تحقق برنامه ها و اهداف این وزارتخانه در راستای افزایش رفاه اجتماعی، توسعه اقتصاد تعاونی، کاهش آسیب های اجتماعی، بهبود روابط کار و … تشکیل شده است.

در جلسه امروز این شورا، خبرنگاران استان نیز به عنوان مهمانان ویژه در جلسه حاضر بودند تا به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با هم‌افزایی بتوانند خروجی این جلسات را به مردم و جامعه هدف اطلاع رسانی کنند.

۴۰ درصد دستگاه‌های استان یزد عضو شورای هماهنگی تعاون هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در این جلسه اظهار داشت: ۴۰ درصد دستگاه های استان یزد در این شورا عضویت دارند و امیدواریم بتوانیم تعامل مناسبی بین این شورا و اصحاب رسانه شاهد باشیم.

محمدحسین ریاحی عنوان کرد: دستگاه‌های عضو با اعلام برنامه های خود و بررسی موانع موجود در مسیر اجرا، می توانند از همکاری دیگر اعضای این شورا بهره مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مناسب سازی معابر شهری در دستور کار بهزیستی است، اظهار داشت: اردکان به عنوان شهر بدون مانع انتخاب شده و امور اجرایی با همکاری دستگاه های مختلف برای مناسب سازی مسیر برای سالمندان، زنان باردار، کودکان و معلولان آغاز شده است.

افزایش آمار آسیب های اجتماعی در یزد نگران کننده است

جلیل عفتی همچنین با اشاره به اینکه طلاق، ‌ تکدی گری و … از آسیب های مهم اجتماعی در استان یزد است، افزود: گرچه این آسیب ها در یزد شاخص نیست و آمار قابل توجهی نسبت به سایر استانها ندارد، اما باید هوشیار بود که این آمار در حال افزایش است.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی از برگزاری نخستین کنگره شهدای کارگر با شناسایی ۳۷۸ شهید کارگر، برگزاری دوره های آموزشی مهارتهای زندگی با شرکت ۵۸۵ نفر و … از اقدامات فرهنگی و آموزشی بوده است.

سیدحسین سالاری یادآور شد: در حوزه ورزشی نیز راه اندازی استخر اردکان که اکنون از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی برخوردار است، تجهیز سالن چند منظوره ورزشی این شهرستان و … را در برنامه داریم و در مجموع در استان یزد ۱۷ رشته ورزشی برای کارگران و خانواده های آنها ایجاد شده که سال گذشته ۱۰ هزار نفر در این رشته ها شرکت کردند.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده های اختلاف کارگران و کارفرمایان

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه از افزایش تعداد شوراهای حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در استان یزد خبر داد و افزود: در شرایطی که در گذشته تنها پنج شورا در مرکز استان مشغول به فعالیت بود، امروز ۱۰ شورای حل اختلاف دیگر نیز در هفت شهرستان استان یزد راه‌اندازی شده است.

جواد حیدری عنوان کرد: پیش از این رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگر و کارفرما در شوراهای حل اختلاف ۱۰ ماه زمان می‌برد اما با افزایش این شوراها، این زمان نیز حداقل سه ماه کاهش یافته است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه افراد مسن بسیاری در استان یزد زیر پوشش این صندوق بیمه شده اند، اظهار داشت: امیدواریم جوانان جامعه هدف از میان کشاورزان، عشایر و روستاییان نیز برای پوشش بیمه‌ای مراجعه کنند.

سیداحسان مرتضوی بیان کرد: امسال دو هزار و ۷۰۰ عضو جدید به عضویت این صندوق درآمده اند و در حالی پیگیری برنامه هایی از جمله کاهش سقف بازنشستگی آنها هستیم.

برای بیش از ۶ هزار نفر در یزد شغل مهیا شد

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این نشست با ارائه آمار مبسوطی از کارگروه اشتغال، توسعه کارآفرینی و … بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۷ هزار و ۶۳۸ جویای کار به مراکز مشاوره شغلی و کاریابی مراجعه کرده اند که برای بیش از شش هزار نفر آنها شغل مهیا شده است و ۷۴ درصد شاغل شدگان را آقایان و ۲۶ درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند.

فریبا آیت اللهی همچنین با اشاره به صدور مجوز مشاغل خانگی در استان یزد یادآور شد: طی ۱۷ ماه گذشته، ۸۵۰ مجوز خانگی در رشته های قالیبافی، پرورش دام، خیاطی، سرمه دوزی، بسته بندی غلات و پرورش قارچ صادر شده و ۲۵۸ نفر نیز تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به بیمه شدن ۸۰ هزار نفر طی یک سال گذشته عنوان کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای این بیمه شدگان در حوزه های درمان بستری و سرپایی، آزمایشات و … هزینه شده است.

محمد دریجانی همچنین از توسعه دفاتر پیشخوان و برون سپاری برخی فعالیت های بیمه سلامت خبر داد و گفت: در شهرهای اشکذر، اردکان و زارچ به تازگی دفاتر پیشخوان راه اندازی شده است.

افزایش ۱۵۷ درصدی آموزش های فنی و حرفه ای در روستاهای استان یزد

مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد نیز در این جلسه از افزایش ۱۵۷ درصدی آموزش های روستایی خبر داد و گفت: روستاییان استقبال خوبی از دوره های آموزشی فنی و حرفه ای داشته اند و اکنون در ۵۰ درصد روستاها نیز نیازسنجی آموزشی انجام شده است.

حبیب کارگر خاطرنشان کرد: به تازگی نیز کارگاه های انرژی خورشیدی در یزد راه اندازی شده و طی یکی دو هفته آینده، برگزاری دوره های آموزشی در این کارگاه ها آغاز خواهد شد.

صفاییان، رئیس شعب بانک رفاه استان یزد نیز با اشاره به فعالیت ۲۸ شعبه و ۱۱ باجه این بانک در استان یزد عنوان کرد: بانک رفاه بیشتر در زمینه پرداخت تسهیلات به مجموعه زیرپوشش شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خدمات رسانی می کند.

رئیس صندوق کارآفرینی امید در استان یزد نیز از ابلاغ تسهیلات جدید برای ازدواج و اشتغال در استان یزد خبر داد و گفت: ۱۷۸ میلیارد ریال برای سال جاری در حوزه اشتغال ابلاغ شده که تاکنون ۳۵ میلیارد ریال آن با اشتغالزایی برای ۱۷۰ نفر پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات ازدواج در یزد از سر گرفته شد

سیدعباس امامی میبدی افزود: در حوزه ازدواج نیز ۴۸ میلیارد ریال ابلاغ شده که تاکنون ۹ میلیارد ریال آن به ۳۰۰ نفر پرداخت شده است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به راه اندازی پژوهشکده تعاون در سال جاری در استان یزد اظهار داشت: این صندوق تاکنون فعالیت قابل توجهی نداشته و هنوز نتوانسته در حوزه پژوهش های مورد نیاز تعاون موثر واقع شود.

امیر یوسفی همچنین از راه اندازی اتاق تعاون در شهرستان اردکان خبر داد و اظهار داشت: اردکان نهمین شهرستان کشور است که اتاق تعاون در آن راه اندازی شده است.

زارع‌شاهی، رئیس صندوق بازنشستگی استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱ هزار و ۲۸۱ نفر در استان یزد بازنشسته هستند، ‌ افزود: این افراد به طور متوسط یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان مستمری دریافت می کنند که این مستمری از ۷۵۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون تومان متغیر است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..