سرپرست صندوق بازنشستگی:

پرداخت ۱۳میلیون تومان به یک بازنشسته در یزد

متوسط پرداختی در استان یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان و حداقل ۷۵۰هزار تومان و حداکثر که تنها به یک نفر پرداخت می‌شود ۱۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز اولین نشست خبری مشترک مدیران شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه در این نشست با تاکید بر جایگاه وفاق و همدلی در پیشبرد برنامه‌های اجرایی اظهار داشت: مدیران عضو شورای هماهنگی باید در راستای پیشبرد اهداف عالیه وزارت متبوع و ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف تلاش نمایند.


محمد حسین ریاحی خاطرنشان کرد: آشنایی اصحاب رسانه با مدیران این شورا ضرورتی برای انعکاس فعالیت‌ها به جامعه هدف می‌باشد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: ۱۰دستگاه اجرایی عضو این شورا هستند و این شورا از شهریور سال گذشته تاکنون هر ماه این نشست را برپا شده و از ۱۲جلسه برگزار شده در هشت جلسه مقامات وزارتخانه و حتی وزیر و معاونان وزیر تعاون حضور داشته‌اند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در ادامه درباره عملکرد این اداره گفت: در این مدت کاهش ۲۰درصدی شکایات واصله و واگذاری چهار خدمت به دفا‌تر پیشخوان دولت در حوزه‌های مرتبط با این اداره کل را داشته‌ایم.


کاظم عاقبت خیری دبیر شورا نیز در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد و مصوبات این شورا گفت: تعداد زیادی از جلسات این شورا با حضور مقامات کشوری برگزار شده که برآیند خوبی برای پیشبرد اهداف وزارت متبوع داشته است.


چهار مرکز تحقیقاتی مرتبط با بهزیستی در استان

در ادامه این جلسه مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به ۲۰ اولویت این سازمان در سالجاری گفت: بخشی از این موارد محقق شده و امیدواریم مابقی تا پایان سال محقق شود.
جلیل عفتی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته چهار مرکز تحقیقاتی در استان شکل گرفته است افزود: بحث تربیت فارغ التحصیلان، مرکز تحقیقات سالمند، مرکز تحقیقات اعتیاد و مرکز تحقیقات آسیب‌های اجتماعی از جمله این مراکز است.
وی اظهار کرد: معتقدم جلوگیری از روند رشد آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین وظیفه ماست و رفع آن نیازمند کارهای تحقیقاتی است.


مدیرکل بهزیستی استان یزد ادامه داد: رویکرد ما در ارائه خدمات توجه به بخش خصوصی و ۱۰۰موسسه خصوصی در این خصوص با ما ارتباط دارند و همکاری می‌کنند.
عفتی با اشاره به لزوم گسترش خدمات این اداره در سطح شهر یزد گفت: به همین دلیل در هفته بهزیستی افتتاح دو مرکز جدید را در یزد داشتیم.


این مسوول در ادامه از معرفی اردکان به عنوان شهر بدون مانع تصریح کرد: در بخشی از این شهر رفع موانع شده تا مردم بدون موانع بتوانند در شهرتردد کردند و به ادارات بروند.
وی از دیگر طرحهای این مجموعه را تلاش برای اتمام طرح مسکن مهر این سازمان تا پایان سال و اشتغالزایی برای افراد زیر پوشش این سازمان عنوان کرد.


کاهش ۴۸درصدی حوادث ناشی از کار در استان

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در سال گذشته تاکنون از کاهش ۴۸درصدی حوادث ناشی از کار در استان به نسبت مدت مشابه سال ۹۲خبر داد.
محمد جواد حیدری اشکذری افزود: استفاده از نرم افزار و سیستم آی تی، توسعه مراجع رسیدگی از پنج مرکز به ۱۰مرکز و گسترش آن در شهرستان‌ها، افزایش افزایش مقرری گیران استان از ۹۱۷نفر به هزار و ۱۱۷نفر واگذاری امور به دفا‌تر پیشخوان دولت از دیگر فعالت‌های این اداره است.


به گفته وی این اداره در رسیدگی به روابط کار با کاهش مواجه بوده و در کنار آن سرعت رسیدگی به پرونده‌های بدوی کاهش یافته به گونه‌ای که قبلا زمان رسیدگی به پرونده‌ها ۱۰ماه بود و الان به ۶ ماه کاهش یافته است.
این مسوول یادآور شد: خوشبختانه سرعت رسیدگی به تایید صلاحیت شرکتهای خدماتی نیز بیشتر شده به گونه‌ای که پارسال ۵۳ مورد بوده و امسال ۷۵مورد شده است.


رتبه بر‌تر استان یزد در شرکت‌های فراگیر و تعاونی دهیاری‌ها
در بخش دیگری این جلسه معاون امور تعاونی‌های اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: این مجموعه ۷۹برنامه کاری در دستور دارد و در سال گذشته فعالیت‌هایی همچون ثبت ۱۰۴شرکت تعاونی، ۴۵هزار و ۳۰۰ساعت آموزش، ۱۰هزار و ۴۰۰دلار صادرات، نظارت و بازرسی بر دو هزار ۱۰۰تعاونی داشته‌ایم.


یوسفی افزود: از دیگر فعالیت‌های ما تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها، تلاش برای تبدیل پژوهشکده تعاون به مرکز تحقیقات تعاون در سطح کشور، افتتاح اتاق تعاون اردکان، تشکیل شرکت‌های تعاونی فراگیر و تعاونی دهیاری‌ها و دانش بنیان است.
وی یادآور شد: در بخش تشکیل شرکت‌های تعاونی فراگیر و تعاونی دهیاری‌ها رتبه اول کشور را داریم و در حال حاضر ۱۵تعاونی فراگیر و ۱۷تعاونی دهیاری‌ها در این استان فعالیت دارند.


پرداخت ۱۳میلیون تومان به یک بازنشسته استان یزد

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در استان یزد نیز در این جلسه گفت: این مجموعه دو وظیفه بر عهده دارد که یکی صدور احکام بازنشستگان است و در این خصوص امسال برای هزار نفر این حکم صادر شده که ۹۸۰نفر شاغل و ۲۰نفر هم فوتی بوده‌اند.
محمود زارع شاهی افزود: وظیفه دوم ما پرداخت حقوق بازنشستگی است که در این خصوص متوسط پرداختی در استان یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان و حداقل ۷۵۰هزار تومان و حداکثر که تنها به یک نفر پرداخت می‌شود ۱۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.


استان یزد سومین استان کشور در بیمه کردن افراد مسن

در این جلسه رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد گفت: این استان در بیمه کردن افراد مسن در کشور در جایگاه سوم قرار دارد با این حال محور کارش را بر بیمه جوانان قرار داده تا مانع مهاجرت روستاییان وعشایر استان شود.


سیداحسان مرتضوی افزود: در حال حاضر دو هزار و ۷۰۰عضو جدید به این مجموعه اضافه شده و بازنشستگی پیش از موعد نیز قرار است طی ماههای آتی کاهش سقف سنی داشته باشد.
وی یادآور شد: خوشبختانه توجه خوبی در این مجموعه به سیستم نرم افزاری شده و با راه اندازی سیستم دما (دریافت متمرکز الکترونیکی حق بیمه) کارهای ما بر مبنای این سیستم انجام می‌شود.


۸۰هزار یزدی زیر پوشش بیمه سلامت رایگان

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد نیز گفت: جمعیت کل زیرپوشش بیمه سلامت در استان بیش از ۳۴۱ هزار نفر است که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در این خطه هستند.


محمد دریجانی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، به منظور ارائه خدمات درمانی به افراد بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت از سوی این اداره کل هزینه شده است.
وی یادآور شد: اگر می‌خواستیم از ۸۰ هزار بیمه شده سلامت رایگان هزینه دریافت کنیم مبلغی حدود ۱۲میلیارد تومان می‌بایست پول می‌گرفتیم.
به گفته این مسوول در حال حاضر خدمات این بیمه در استان به دفا‌تر پیشخوان و خصوصی واگذار شده است.


رشد ۱۵۷درصدی آموزشهای فنی و حرفه‌ای در روستاهای استان

همچنین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد در این جلسه گفت: امسال توجه ویژه‌ای به آموزش روستاییان شده به گونه‌ای که رشد ۱۵۷درصدی در این بخش داشته‌ایم.

حبیب الله کارگر درباره فعالیت‌های این اداره کل از شهریور سال گذشته تاکنون اظهار کرد: این مجموعه با ۱۷مرکز دولتی و ۳۴۰مرکز خصوصی سالانه ۶میلیون ساعت آموزش ارائه می‌کند.

وی افزود: در این مدت طرح توانمندسازی دانشجویان، طرح نیازسنجی روستا‌ها در ۵۰درصد روستا‌ها، تبدیل وضعیت مربیان این اداره کل، راه اندازی کارگاه انرژی خورشیدی، الکترونیکی کردن آزمون‌های ادواری طرح طبقه بندی آموزشگاه‌ها و افتتاح مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران بهاباد را اجرا کرده است.

این مسوول اضافه کرد: تفاهم نامه برای آموزش در تمامی شرکت‌های شهرک‌های صنعتی، کسب رتبه اول قرآنی کشور و راه اندازی نخستین آموزشگاه ماساژ استان را داشته است.

 

گزارش عملکرد صندوق کارآفرینی امید

صفایی مدیرعامل بانک رفاه استان، امامی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و نماینده بانک توسعه و تعاون نیز در گزارشی عملکرد این بانک‌ها را در حوزه تعاون و تسهیلات اختصاصی به این بخش را تشریح کردند.

امامی در این رابطه گفت صندوق کارآفرینی امید از چند ماه گذشته در سامانه بانک مرکزی وارد شده و پرداخت وام ازدواج صندوق به متقاضیان نیز از همین راه صورت می گیرد.

وی اعتبار وام ازدواج استان را در سالجاری ۴.۸ میلیارد تومان عنوان کرد که تاکنون ۹۰۰ میلیون تومان آن جذب شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..