بخشدار مرکزی یزد اعلام کرد:

کشاورزی و گردشگری مهم ترین ظرفیت های روستاهای بخش مرکزی یزد

بخشدار مرکزی یزد گفت: کشاورزی و گردشگری مهم ترین ظرفیت های روستاهای بخش مرکزی یزد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، " حسین عسکرزاده " در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بخش مرکزی که در روستای دهنو برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت اظهار داشت: بخش مرکزی یزد دارای ۱۲ روستا و دو دهستان فجر و فهرج با جمعیت نزدیک به ۳۷ هزار نفر می باشد.

بخشدار مرکزی یزد با بیان اینکه ۶۴۰ هکتار از روستاهای بخش مرکزی زیر پوشش کشت های گلخانه ای است افزود: یکی از ظرفیت های روستاهای بخش مرکزی کشاورزی است که تا کنون سعی داشتیم تا با استفاده از شیوه های نوین آبیاری را راستای مصرف بهینه از منابع آب گام برداریم.

وی گردشگری را از دیگر پتانسیل های روستاهای بخش مرکزی یزد دانست و تصریح کرد: مسجد جامع و مجموعه شهدای فهرج، قلعه تاریخی روستای خویدک، قلعه تاریخی روستای ملاباشی و مجموعه تاریخی روستای محمد آباد از مهمترین جاذبه های گردشگری در این بخش است.

" عسکرزاده " با اشاره به اهم فعالیت های شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش مرکزی اظهار داشت: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال صرف پروژه های عمرانی نظیر زیر سازی وآسفالت معابر، احداث جو های کشاورزی، احداث جاده بین مزارع، فضای سبز و پارک شده است.

بخشدار مرکزی یزد با بیان اینکه روستاهای بخش مرکزی یزد به علت قرار گرفتن در نزدیکی شهر یزد انتظارات شهری دارند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آینده برخی از روستاهای بخش مرکزی به شهر یزد الحاق خواهد شد با توجه به برنامه ریزی های انجام شده اقدامات براساس طرح های هادی روستاها خواهد بود.

" عسکرزاده " در ادامه با اعلام اینکه در موضوع فضای سبز با کمبودهای کمتری نسبت به سایر مناطق شهرستان روبرو هستیم افزود: در راستای افزایش سرانه فضای سبز در روستاهای بخش مرکزی در سالجاری اقدام به احداث چهار پارک در سید میرزا، ملاباشی، دهنو و فهرج شده است.

وی اضافه کرد: در روستاهای اکرم آباد و اکرمیه نیز دو پارک بزرگ به مساحت هشت هزار متر مربع در دست اقدام است.

" عسکرزاده " همچنین اعلام کرد: خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته و پیگیری های انجام شده روستای فهرج نیز به عنوان آخرین روستای بخش مرکزی از نعمت گاز برخوردار شده که امیدواریم در آینده ای نزدیک با حضور مسئولان استان این پروژه نیز در این روستا به بهره برداری رسد.

بخشدار مرکزی یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه برخی از طرح های روستاهای بخش مرکزی که چندین سال معطل مانده بود در یکسال گذشته حل و فصل شده است گفت: از شش ماهه دوم سال گذشته تا کنون نسبت به اصلاح ورودی روستاهای شحنه و دهنو و تصویب طرح ورودی روستای محمد آباد اقدام شده است.

" عسکرزاده " همچنین اظهار داشت: در حال حاضر ۴ سالن ورزشی نیمه تمام در روستاهای فهرج، ملاباشی، اکرم آباد و چاه مدرسی در حال تکمیل است که امیدواریم با بهره برداری از آن در آینده ای نزدیک مشکلات این روستاها به لحاظ سرانه فضاهای ورزشی نیز مرتفع شود.

بخشدار مرکزی یزد احداث جاده قدیم خویدک به طول ۷ کیلومتر و سید میرزا – ملاباشی به طول ۵/۴ کیلومتر را از دیگر پروژه های در دست اقدام در روستاهای بخش مرکزی بر شمرد.

وی با تأکید به اینکه مسائل زیست محیطی نیز در دستور کار بخشداری بوده است افزود: در سال جاری نسبت به دپوی کود و پسماند گلخانه جلوگیری شده و اکیپ های بازرسی با عضو دستگاه های مرکز بهداشت، جهاد کشاورزی و بخشداری به صورت مستمر بر رعایت این موارد نظارت و با متخلفین برخورد می کنند.

بخشدار مرکزی یزد در پایان برگزاری اولین جشنواره قرآنی روستائیان و عشایر استان در سال گذشته و مراسم تجلیل از فرهنگیان روستاهای بخش مرکزی در سال جاری را مهمترین اقدامات فرهنگی در روستاهای بخش مرکزی عنوان کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..