۲۰۰ میلیارد برای بیمه‌شدگان سلامت یزد هزینه شد

no-thumbs

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، 80 هزار نفر در استان یزد زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، اظهار داشت: برای بیمه شدگان سلامت طی سال گذشته 20 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد دریجانی‌ در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۳۴۱ هزار نفر در استان یزد زیر پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۰ هزار نفر از آنها در قالب طرح تحول نظام سلامت و به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

وی عنوان کرد: این بیمه‌شدگان تنها بخشی از هزینه‌های درمان خود را می‌پردازند و بقیه توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود که سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال به این منظور هزینه شد.

دریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه مراکز پیشخوان و برون‌سپاری برخی از فعالیت‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های اشکذر و اردکان و در شهر زارچ هر کدام یک دفتر پیشخوان بیمه سلامت دایر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد نیز در این جلسه از تلاش برای زیرپوشش قرار دادن همه افراد جامعه هدف در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری ۲ هزار و ۷۰۰ نفر به عنوان اعضای جدید به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد درآمدند.

سیداحسان مرتضوی عنوان کرد: در حال حاضر موضوع بازنشستگی زودتر از موعد اعضای این صندوق در دست پیگیری است و به احتمال زیاد، به زودی سقف سن بازنشستگی کاهش می‌یابد.

وی همچنین با بیان اینکه در استان یزد افراد مسن بسیاری را بیمه کرده‌ایم، بیان کرد: در این زمینه در سطح کشور رتبه سوم از آن یزد است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه در گذشته پنج هیئت حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در مرکز استان یزد وجود داشت، یادآور شد: اکنون ۱۰ هیئت اختلاف یگر در هفت شهرستان استان یزد دایر شده تا رسیدگی به پرونده‌های کارگران و کارفرمایان با سرعت بیشتری انجام شود.

محمدجواد حیدری اشکذری در مورد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان یزد نیز عنوان کرد: سال گذشته برای ۹۱۷ نفر مقرری بیمه بیکاری برقرار شد و امسال این آمار به هزار و ۱۱۷ مورد رسیده است.

وی در مورد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز اظهار داشت: در سال گذشته آمار تشکل‌ها به ۲۰۵ مورد رسید که در مقایسه با مدت قبل از رشد ۱۰ درصدی برخوردار بوده است.

حیدری اشکذری در مورد برون‌سپاری برخی از فعالیت‌های این حوزه بیان کرد: در حوزه بازرسی کار و برخی دیگر از فعالیت‌های غیرحاکمیتی، در صدد برون‌سپاری فعالیت‌ها به دفاتر پیشخوان هستیم.

وی تصریح کرد: همه این فعالیت‌ها در راستای ایجاد زمینه مناسب برای صیانت از نیروی کار انجام شده است.

مدیر رفاه اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این جلسه از احداث استخر سرپوشیده اردکان خبر داد و اظهار داشت: این استخر که برای کارگران این شهرستان در نظر گرفته شده، هم‌اکنون از پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردار است.

سیدحسین سالاری بیان کرد: سالن چند منظوره ورزشی شهرستان اردکان نیز در حال تجهیز است و در مجموع ۱۷ رشته ورزشی در مجموعه‌های ورزشی کارگران استان یزد دایر است که سال گذشته ۱۰هزار نفر از کارگران و خانواده‌های آنها از این امکانات ورزشی استفاده کرده‌اند.فارس

بخش نظردهی بسته شده است..