یزد قطب منسوجات کشور می‌شود

no-thumbs

استاندار یزد با بیان اینکه یزد قطب منسوجات کشور می‌شود، از افزایش ۵ برابری ورود گردشگران خارجی به یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای اداری استان یزد با اشاره به اقدامات دولت در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که دولت انجام داد، در زمینه اقتصادی بوده است.

وی افزود: با اقداماتی که دولت تدبیر و امید در راستای مهار تورم انجام داد، این معضل اقتصادی در کشور با کاهش چشم‌گیری روبرو بود به گونه‌ای که از بالای ۴۰ درصد به کمتر از ۱۵ درصد رسیده است.

میرمحمدی با اشاره به اینکه در سطح استان یزد هشت محور اساسی برای پیشرفت استان مدنظر قرار گرفته، گفت: اولین مسئله اصلی در یزد آب و کم آبی است، در این رابطه، بحث انتقال آب از سد بهشت‌آباد با تخصیص ۱۵۰ میلیون متر مکعب  در شورای عالی آّب در فروردین ۹۳ به تصویب رسیده و گزارش عملکردی از مطالعات، جانمایی و مسائل اجرایی سد ارائه شده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: خط دوم انتقال آب به استان یزد در حال انجام است و روز گذشته هم وزیر نیرو بازدیدی از این پروژه انجام داد و بر سرعت یافتن آن تاکید کرد.

وی یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در راستای آب‌رسانی به یزد باید انجام شود را انتقال آب از خلیج فارس به یزد دانست و گفت: این طرح به وسیله شیرین کردن آب در خلیج فارس و انتقال آن به استان یزد انجام می‌شود.

میرمحمدی بحث معادن را یکی دیگر از مهمترین موضوعات هشتگانه استان یزد دانست و گفت: از مهمترین چالش‌های استان یزد در زمینه معادن، خام فروشی است که در این زمینه دولت یازدهم عزم جدی برای ایجاد کارخانه‌های جوار معدنی دارد.

استاندار یزد با اشاره به اکتشاف‌هایی که در راستای بهبود و توسعه فعالیت‌های معدنی در استان یزد انجام شده، تاکید کرد: همچنین بعضی از معادنی که در استان یزد تعطیل بوده‌اند، راه‌اندازی شدند.

وی با تاکید بر ظرفیت استان یزد در زمینه گردشگری، این صنعت را سومین موضوع مهم در استان یزد عنوان کرد و گفت: در دو سال اخیر رشد قابل توجهی در رابطه با گردشگران خارجی داشتیم به گونه‌ای که در سال ۹۱ تعداد گردشگران ۱۲ هزار نفر بود و در سال ۹۳ به ۶۰ هزار نفر رسید.

میرمحمدی در ارتباط با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان یزد، با اشاره به اینکه یزد به عنوان قطب منسوجات کشور به تصویب رسید، افزود: توسعه صنایع دستی به ویژه منسوجات دستی هم در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته که از جمله این موارد برگزاری نمایشگاه‌هایی در این زمینه است.

استاندار یزد با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت در کشور، مسئله بهداشت و سلامت را موضوع دیگر مهم در استان یزد دانست و گفت: ۸۰ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که ارزش بسیار بالایی دارد.

وی موضوع مهم دیگر را بحث منابع طبیعی و محیط زیست دانست و با اعلام خبر ایجاد ۱۵۰۰ هکتار فضای سبز در استان یزد، گفت: برنامه‌ریزی برای احداث کمربند سبز با حدود ۷۰۰ هکتار درختکاری انجام شده است.

میرمحمدی فرهنگ و هنر را موضوع مهم دیگر استان یزد دانست و گفت: گسترش سازمان‌های مردم نهاد و برگزاری جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسیار در استان یزد از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

استاندار یزد موضوع دیگر استان یزد را بحث پارک‌های علم و فناوری دانست و گفت: در این رابطه، منطقه ویژه علم و فناوری استان به تصویب رسیده و کارهای اجرایی آن شروع شده، همچنین ایجاد شعبه پژوهشگاه رویان در استان، برگزاری کنفرانس‌ها و کنگره‌های علمی و پژوهشی و انجام مقدمات ایجاد مرکز توسعه فناوری‌های آب از دیگر اقداماتی است که در استان یزد در زمینه فناوری انجام شده است.

وی استان یزد را یکی از استان‌های صادر کننده فناوری دانست و گفت: در سال ۹۳ حدود دو و چهار دهم میلیون دلار فناوری از استان یزد صادر شده که  بیش از ۱۰ درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داده و با این میزان صادرات رتبه دوم کشور با کسب کرده است.

میرمحمدی هشتمین موضوع مهم در استان یزد را استفاده از انرژی خورشیدی دانست و با بیان این مطلب که ۶ درخواست ایجاد نیروگاه خورشیدی در یزد ارائه شده، گفت: در نشست دیروز وزیر نیرو، وی بیان کرد که برق تولیدی حاصل از انرژی خورشیدی به میزان ۹۰۰ تومان خریداری می‌شود که مشوق بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش به حساب می‌آید.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..