حوادث ناشی از کار در یزد ۴۳ درصد کاهش یافت

no-thumbs

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم در رابطه با ایمنی در محل کار، از کاهش ۴۳ درصدی حوادث ناشی از کار در یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدجواد حیدری‌اشکذری در نشست خبری شورای کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد، با اشاره به استفاده از نرم‌افزارهای مختلف و آی‌تی در ارائه خدمات به‌جامعه هدف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: یکی از موضوعاتی که اداره روابط کار با آن مواجه است، بحث اختلاف بین کارگر و کارفرماست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ هیئت حل اختلاف در هفت شهرستان استان در حال فعالیت هستند و امیدواریم بتوانیم در سراسر استان این خدمات را انجام دهیم.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد میزان استفاده از بیمه بیکاری سال ۹۲ یزد را ۹۱۷ مورد دانست و گفت: این تعداد با افزایش روبرو بوده و الان یک هزار و ۱۱۷ نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

حیدری‌اشکذری ادامه داد: در حوزه بازرسی کاری، بحث واگذاری بخشی از امور به دفاتر پیشخوان دولت را برای اولین بار داشتیم که سبب تسهیل دریافت خدمات توسط ارباب رجوع شده است.

وی افزود: واگذاری بخش غیرحاکمیت بازرسی کار به بخش خصوصی هم یکی دیگر از خدمات در زمینه برون‌سپاری امور بوده  و بخش خصوصی در این زمینه به کمک ما آمده است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان این مطلب که از حیث آماری در زمینه رسیدگی و روابط کار با کاهش چشم‌گیری روبرو بودیم، در ارتباط با بررسی صلاحیت مسئولان ایمنی گفت: در سال گذشته ۶۷ مورد و امسال ۷۳ مورد صلاحیت مسئولان ایمنی بررسی شده است.

حیدری‌اشکذری خاطرنشان کرد: در بخش حوادث با توجه به آموزش‌هایی که داشتیم، شاهد کاهش چشم‌گیر میزان حوادث ناشی از کار بودیم و حدود ۴۳ درصد در این عرصه با کاهش روبرو بودیم.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..