اشتغال یکصد هزار نفر در واحدهای صنعتی استان یزد

no-thumbs

رییس سازمان صنعت و معدن، تجارت یزد گفت : یکصد هزار نفر در واحدهای صنعتی استان یزد مشغول به کار هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، محمدرضا علمدار اظهار داشت: یکصد هزار نفر در سه هزار و ۶۰۳ واحد در استان یزد مشغول به کار هستند و این رقم چهار درصد واحد های صنعتی کشور را شامل می شود.
وی گفت : از مجموع واحدهای صنعتی یکهزار و ۴۷ مورد مربوط به صنایع شیمیایی و سلولزی، ۸۴۷ مورد معدنی، ۶۵۵ واحدنساجی و پوشاک،۶۵۷ مورد فلزی و برق و ۳۹۷ مورد مربوط به غذایی و دارویی است.
علمدار سرانه سرمایه گذاری در استان و کشور به ترتیب ۲۲ میلیارد ریال و ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: سرانه اشتغال استان با چهار درصد بیشتر از کشور به ازای هر واحد در استان ۲۷ نفر و سرانه سرمایه گذاری برای هر نفر اشتغال ۸۰۰ میلیون ریال است.
وی افزود:  در استان یزد  بیش از ۸۰۰ نوع کالا توسط واحدهای صنعتی تولید می شود و در بخش نساجی با سهم تولید ۲۷ درصدی در رتبه دوم کشوری قرار داریم.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین صنایع موجود در یزد صنعت کاشی و سرامیک است که بیش از ۵۰ درصد تولید کل کشور در رتبه نخست را و همچنین رتبه سوم در بخش فولاد را به خود اختصاص داده است.
رییس سازمان صنعت و معدن، تجارت یزد یاد آور شد : استان یزد رتبه چهارم توسعه یافتگی صنعتی کشور را دارد.
علمدار از صدور ۳۶۸ پروانه اکتشاف با سرمایه گذاری ۲۹۲ میلیارد ریال خبر داد و گفت: همچنین ۸۸ فقره پروانه کشف با سرمایه گذاری ۱۱۶ میلیارد ریال و ذخیره ۴۷۵ میلیون تن صادر شده است.
وی اظهارداشت : ۴۲۰ پروانه بهره برداری با ظرفیت ۵۵ میلیون تن وذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۳۹۸ میلیون تن و سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریال در استان صادر شده است.
علمدار ادامه داد: این معادن برای بیش از ۱۰ هزار نفر در استان فرصت شغلی ایجاد کرد که هفت هزار نفر از این تعداد در شهرستان های بافق و اردکان مشغول به کار هستند.
شته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حوزه تجارت گفت: در دولت تدبیر و امید ۵۱ محصولات صادارتی در استان نسبت به دوسال ماقبل از آن رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در حوزه صادرات جز ۱۰ استان برتر کشور است افزود: کالاهای تولیدی استان به ۵۵ کشور جهان شامل عراق،افغانستان، ترکیه ، هلند و سوریه صادر می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود : صادارت بخش معدن هم در دوسال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.
علمدار با اشاره به رشد ۲۳ درصدی ثبت سفارشات برای واردات کالا در دوسال گذشته گفت: در این مدت ۹ هزار و ۸۷۳ سفارشات ثبت و عمده کالاهای وارداتی شامل مواد اولیه بخش و قطعات ماشین آلات صنعتی بود.
وی از صادرات مازاد تولید گوشت مرغ استان به کشور عمان در آینده خبر داد و افزود: در این زمینه کارگروه های متعددی برپا شده است.

وی در مورد فرش دستباف اظهار داشت : در استان یزد ۷۰ هزار بافنده قالی داریم که اکنون ۴۰ هزار نفر از آنها فعال هستند و سالانه ۲۰۰ هزار مترمربع فرش دستباف تولید می کنند و متاسفانه نیمی از قالیبافان غیرفعال هستند.

علمدار در مورد بازرسی های انجام شده نیز یادآور شد: به منظور نظارت دقیق بر بازار، طی سال گذشته ۳۹۵ هزار بازرسی انجام شده که ۱.۴ درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.

بخش نظردهی بسته شده است..