یزد،میزبان رقابت‌های ملی ابتکارات و نوآوری

no-thumbs

هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی آبان ماه سال جاری به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از ایسناپارک علم و فناوری یزد با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت مستمر خود، ماموریت‌ حمایت از خلاقیت و نوآوری افراد در جهت شکوفایی و پرورش ایده‌های نو و کاربردی را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است و با برگزاری مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش اموزان در سه موضوع علوم و فناوری‌های نوین، رشته‌های مهارتی و علوم پایه در سطح استان، گستره‌ای را برای ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری در جامعه دانش آموزی ایجاد کرده است.

ژارک یزد با سابقه برگزاری شش دوره از این مسابقات و نیز با هدف تکمیل زنجیره مهارت تا خلاقیت تاکنون میزبان بالغ بر سه هزار دانش اموز بوده و در سال جاری با عقد تفاهم‌نامه‌ای با وزات اموزش و پرورش و با همکاری دانشگاه یزد و با حمایت‌های کمیسیون ملی یونسکو، هفتمین دوره این رویداد علمی را در سطح ملی میزبانی می‌کند.

این مسابقات در روزهای ۲۸ و ۲۹ آبانماه امسال در محل دانشگاه یزد در رشته‌های رباتیک، هوافضا(گلایدر)، نانوشیمی، زیست شناسی(جراحی)، اپلیکیشن نویسی اندروید و نجوم برگزار می‌شود.

گفتنی است، براساس آخرین جلسه شورای راهبردی این مسابقات قرار است در همین راستا همایش مسئولین دبیرخانه‌های استانی مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی در دوازدهم شهریور ماه برگزار شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..