دکتر سید علی یاسینی رئیس دانشکده کشاورزی و محیط زیست:

اولین همایش ملی شیمی ، صنایع غذایی و محیط زیست دریزد

no-thumbs

ارتباط قوی تر با صنعت و برگزاری جلسات مشترک بین صنایع و دانشگاه این امکان را خواهد داد تا صاحبان صنایع به این باور برسند که مشکلاتشان از طریق دانشگاهیان می تواند به سرانجام برسد .

دکتر سید علی یاسینی رئیس دانشکده کشاورزی و محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی یزد در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگاریزدی نیوز از وضعیت این دانشکده خبر داد و گفت : در مقطع کا رشناسی رشته های بیوتکنولوژی و گیاهپزشکی را داریم که رشته بیوتکنولوژی از شرایط خوبی برخوردار است و از رشته های پرطرفدار مااست . در مقطع کارشناسی ارشد ، رشته صنایع غذایی رشته بسیار پرطرفداری است و کاریابی دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند بسیار مناسب است . وی در خصوص پر رونق تر شدن دانشگاهها با توجه به شرایط حاکم در جذب دانشجو در کشو گفت : رشته هایی که با صنعت مرتبط هستند باید دانشگاه شرایطی را فراهم کند که در زمان دفاع دانشجویان از پایان نامه هایشان حتما صاحبان صنایع را هم در جلسات دفاع دعوت کنند ت آنها بدانند و ببینند که امکان حل شدن مشکلاتشان توسط دانشگاه وجود دارد و کم کم یخ بین دانشگاه و صنایع آب شود . جدای از این مسائل نشریات و وسایل ارتباط جمعی هم می توانند در معرفی رشته های تحصیلی پرطرفدار دانشگاه فعالیت کنند.

این استاد دانشگاه استفاده از اساتید مجرب را یکی از روشهای لازم به منظور پویایی دانشگاه بیان نمود و گفت :شرایط برای استقرار  رشته دکتری صنایع غذایی فراهم شده و در آینده ای نزدیک دانشجویان ارشد این رشته می توانند به مقطع دکتری درهمین استان ادامه تحصیل بدهنند . وجود این رشته می تواند گامی دیگر در جهت خدمت  و بالا بردن سطح دانش علاقمندان به این رشته برداریم . در مورد رشته محیط زیست باید بگویم رشته ارشد و دکتری محیط زیست از علاقمندان زیادی برخوردار است و از تمام توان استان در این زمینه بهره گرفته شده است . رشته های ارشد مدیریت کشاورزی و دکتری اصلاح نباتات نیز از استقبال مناسبی برخوردار بوده اند . دکتر سید علی یاسینی در ادامه از برگزاری اولین همایش ملی شیمی ، صنایع غذایی ، و محیط زیست در بهمن ماه اسفند ماه ۹۴ خبر داد و گفت : برگزاری چنین همایش های نیز می تواند علاوه بر تبادل آخرین اطلاعات علمی و ارائه راهکارهایی جهت حل مشکلات صنایع زمینه بسیار خوبی برای معرفی دانشگاه به صنعت نیز می باشد.

گفتنی است دکترسید علی یاسینی سابقه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد و همچنین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان را نیز در کارنامه خود دارد . 

دانشگاه آزاد اسلامی یزد در بهمن ماه امسال برگزار کننده اولین همایش ملی شیمی ، صنایع غذایی و محیط زیست خواهد بود

بخش نظردهی بسته شده است..