معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار یزد:

میوه فروشی های یزد ملزم به ارائه فاکتور خرید به مشتریان هستند

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار یزد در جمع خبرنگاران گفت: در راستای شفاف سازی قیمت میوه در میوه فروشی ها این واحدها ملزم به ارائه پرینت به مشتریان در هنگام خرید هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، " افسانه شهابی پور " در نشست خبری فرماندار یزد با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط معاونت برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری در یک سال گذشته اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این مدت مد نظر بوده برگزاری جلسات منظم کارگروه آرد و نان شهرستان و پیگیری برای اجرای این مصوبات بوده است.

معاون برنامه ریزی،‌ اداری و مالی فرماندار یزد با بیان اینکه نظات بر واحدهای نانوایی در سطح شهرستان با جدیت در حال انجام است افزود: تیم بازرسی با حضور نمایندگان فرمانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه صنف نانوایان و مرکز بهداشت تشکیل شده و تا کنون چندین بار از واحدهایی نانوایی بازدید نموده اندو

وی اضافه کرد: در این بازدید ها بازرسین مربوطه ارتقای کیفیت و نیز رعایت استانداردهای مورد نظر از جمله وزن قانونی، عدم استفاده از جوش شیرین و سایر افزودنی‌های غیرمجاز، رعایت موازین بهداشتی، ساعت کاری و نرخ را مدنظر دارند.

" شهابی پور " با اعلام اینکه از سال گذشته تا کنون ۳۵۰ نفر از نانوایان تحت آموزش های تئوری و عملی حرفه نانوایی قرار گرفته اند خاطرنشان کرد: نانوایان باید آموزش های لازم را در راستای افزایش کیفیت نان فرا بگیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته با تلاش اداره کل غله و با عاملیت یکی از بانک ها توزیع آرد نانوایی های در شهرستان یزد در قالب یک سامانه بوده که این خود میزان قابل توجهی از تخلفات را کاهش داده است.

معاون برنامه ریزی،‌ اداری و مالی فرماندار یزد ابراز داشت: با توجه به رعایت مسائل بهداشتی کلیه نانوایی های مجهز به سیستم کارتخوان شده اند.

" شهابی پور" در ادامه اظهار داشت: در راستای شفاف سازی قیمت میوه در میوه فروشی ها این واحدها ملزم به ارائه پرینت به مشتریان در هنگام خرید هستند.

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار یزد تصریح کرد: با اجرای این طرح کلیه عرضه کنندگان میوه و تره بار موظف به درج مشخصات کالای فروخته شده ( میوه و تره بار ) اعم از نوع ، درجه ، قیمت و…. در فاکتورها هستند.

وی افزود: تاکنون بازرسی های از میادین میوه و تره بار یزد و شاهدیه صورت گرفته و در صورت تخلف در مورد قیمت ها با متخلفین برخورد قانونی صورت گرفته است.

" شهابی پور " در بخشی دیگر با اشاره به پیگیری های فرمانداری در خصوص ساماندهی کارگران ساختمانی سطح شهر یزد گفت: ساماندهی کارگران ساختمانی شهر یزد یکی از مطالبات جدی مردم بوده و ما نیز براساس آن این موضوع را در جلسات متعدد پیگیری نموده ایم.

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در این زمینه محدودیت و خلاء های قانونی وجود دارد که امیدواریم با رفع آن این مهم هر چه زودتر در شهرستان یزد اجرایی شود.

بخش نظردهی بسته شده است..