فرماندار یزد:

دولت تدبیر بر خردجمعی با بهره مندی از شوراهای اسلامی تأکید دارد

فرماندار یزد در جلسه شورای اسلامی شهر زارچ گفت: استفاده از خرد جمعی با محوریت شوراهای اسلامی از رویکردهای اصلی دولت یازدهم است است که این مهم به صورت ویژه در سطح استان و شهرستان یزد پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، فرماندار یزد به همراه معاون فنی و امور عمرانی و بخشدار زارچ در جلسه شورای اسلامی شهر زارچ شرکت نمود.

" محمود شاکری شمسی " در ابتدای این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در مدت فعالیت خود تاکنون توجه خاصی به شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته است.

فرماندار یزد افزود: استفاده از خرد جمعی با محوریت شوراهای اسلامی از رویکردهای اصلی دولت یازدهم است است که این مهم به صورت ویژه در سطح استان و شهرستان یزد پیگیری می شود.

وی شوراها را بازوان توانمند مدیران اجرایی کشور دانست و گفت: شوراها می توانند در سطوح مختلف جامعه مانند رفع محرومیت، بهداشت، گردشگری، اقتصاد مقاومتی، محیط زیست و… فعالیت و به دستگاههای اجرایی دیگرکمک کنند.

فرماندار یزد در ادامه همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم ذاکری عضو شورای اسلامی شهر زارچ و شهرستان یزد افزود: مرحوم ذاکری یکی از اعضایی که بود که در راستای تحقق منافع شهر زارچ و شهرستان یزد به صورت ویژه پیگیر بود.

" شاکری شمسی " با بیان اینکه مردم قدردان خدمتگزاران خود در عرصه های مختلف هستند گفت: حضور باشکوه مردم در مراسم های تشییع و ختم آن مرحوم گواه این مطلب است که مردم خدمات ارائه شده از سوی نمایندگان خود را ملاحظه می کنند.

وی در ادامه نیز با تبریک حضور خانم رضوان خوش اندام در شورای اسلامی شهر زارچ تصریح کرد: امیدواریم با حضور ایشان زنان بخش زارچ در حوزه های مختلف بیش از پیش نقش آفرین باشند.

فرماندار یزد در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر زارچ گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید کاملاً نسبت به آنچه که قانون برای آنها مشخص نموده اشرافیت داشته باشند و از کارهایی که در حیطه وظایف آن ها نیست، جدا خودداری نمایند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد جلسات شورای اسلامی شهر را محلی برای بیان ایده ها و تضارب آرا دانست و تصریح کرد: در ارتباط با مسائل مختلف باید از نظرات افراد متخصص و خرد جمعی استفاده شود تا در آینده بتوانیم بهروری بیشتری را در طرح ها و پروژه های مختلف داشته باشیم.

" شاکری شمسی " وجود نیروهای توانمند و نخبه را به عنوان یک سرمایه اجتماعی با ارزش بر بخش زارچ بر شمرد و بر استفاده از نظرات این افراد در راستای رفع مسائل و مشکلات شهر زارچ تأکید نمود.

فرماندار یزد با بیان اینکه همه مسئولین باید به اصل تعامل و همکاری با سایر ادارات و نهادها اعتقاد داشته باشند افزود: مرتفع شدن مشکلات در شهر و همچنین خدمت رسانی هر چه بیشتر و بهتر به مردم در سایه همفکری و تعامل همه دستگاههای اجرایی امکان پذیر خواهد بود.

وی مشارکت مردم در پروژه ها و طرحهای مختلف را مهم و ضروری دانست و افزود: باید مردم را به لحاظ ذهنی و عملی برای پذیرش مسئولیت، انجام یک اقدام و نظارت بر امور آماده سازیم.

فرماندار یزد در پایان با انتقاد از اتلاف منابع، وقت و نیرو در برخی از طرح ها خاطرنشان ساخت: قطعاٌ با شناسایی و الویت بندی نیازها و مشکلات ، بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل های شهرها و تعامل و همراهی میان اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری می توان مسیر توسعه و پیشرفت شهرها را هموارتر ساخت.

بخش نظردهی بسته شده است..