مدیرکل بهزیستی یزد: اردکان شهر بدون مانع استان

مدیرکل سازمان بهزیستی استان یزد گفت: اردکان به عنوان شهر بدون مانع است و شهرداری و سایر دستگاه ها در جهت دستیابی به این هدف تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  ایرنا جلیل عفتی  در جلسه شورای معاونان سازمان بهزیستی استان در اردکان به مناسبت هفته دولت گفت: اردکان دارای پتانسیل بالایی از نظر مشارکت بخش خصوصی و خیرین در مشارکت و همکاری در فعالیت های مختلف این سازمان است .

وی طرح مرکز تحقیقات سالمندی اردکان را یکی از بزرگترین طرحها و طرحهای سالیان آتی این سازمان عنوان و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در این مرکز را از برنامه های سال جاری سازمان بهزیستی برشمرد.
رییس اداره بهزیستی اردکان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره در حوزه های پیشگیری ،توانبخشی و آسیب های اجتماعی ، رشد آمار معلولیت زایی دراین شهر را حاصل فرهنگ نادرست ایمنی ، فرهنگ نادرست کار و نیز عواملی از قبیل غیر ایمن بودن راه ها و خودروها دانست.
عضدزاده با اشاره به رشد سریع جمعیت شهرستان ، پدیده آسیب های اجتماعی را از عوارض احتمالی رشد جمعیت برشمرد و خواستار توجه جدی مسئولان به این مقوله شد . در ادامه امام جمعه اردکان با تجلیل از خدمات سازمان بهزیستی در حوزه های مختلف ، اقدامات بهزیستی در برگزاری کلاس های مشاوره ای و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از مهمترین و تأثیرگذارترین اقدامات این سازمان و شاهراه ارتباط اقشار مختلف مردم با این سازمان و آشنایی با خدمات آن برشمرد .
حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل شاکر در ادامه با استناد به آیات و روایات خدمت در بهزیستی را از مصادیق باقیات و صالحات دانست .
در این جلسه تکمیل مرکز تحقیقات سالمندی اردکان ،پیگیری پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی سالمند شناسی در مرکز تحقیقات سالمندی شهرستان و ساخت مرکز اورژانس اجتماعی اردکان به تصویب رسید.

 

بخش نظردهی بسته شده است..