در مراسم افتتاح پست ۶۳ کیلوولت میبد مطرح شد

ظرفیت تولید برق دو برابر میزان فعلی در یزد وجود دارد

وزیر نیرو با اشاره به اینکه یزد در حال حاضر در حوزه برق تولید مازاد بر نیاز دارد، گفت: ظرفیت تولید برق به میزان دو برابر حجم تولید فعلی در استان یزد وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حمید چیت چیان، صبح امروز در مراسم افتتاح پست ۶۳ کیلوولت شهرستان میبد با اشاره به اینکه هم اکنون در استان یزد بخش عمده ای از برق تولیدی صرف صنعت می شود، اظهار داشت: این به معنای ایجاد ارزش افزوده در صنعت برق است و به طور قطع استان یزد با توجه به ظرفیتهای موجود، امکان تولید برق به دو برابر میزان فعلی را دارد.

وی عنوان کرد: یزد از لحاظ ساختار صنعت برق، خطوط توزیع و خطوط انتقال از استانهای نمونه و پیشرو در سطح کشور است و توانسته با بهره گیری صحیح از این صنعت، توسعه صنعتی و خدماتی و رونق اقتصادی را رقم بزند.

چیت چیان ضمن قدردانی از امام جمعه میبد به خاطر همراهی و حمایت از پروژه های مرتبط با آب و برق در این شهرستان اظهار داشت: آب و برق از نیازهای زیربنایی است و همراهی مسئولان در همه استان‌ها را می‌طلبد.

شش درخواست برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در یزد

استاندار یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه امسال در استان یزد هیچگونه قطعی برق نداشتیم، بیان کرد: امسال در استان یزد ۲۰ مگاوات تولید برق مازاد بر نیاز داشته ایم.

سیدمحمد میرمحمدی با اشاره به توجه ویژه استان به استفاده از انرژی خورشیدی عنوان کرد: در استان یزد تاکنون شش درخواست برای ایجاد نیروگاه انرژی خورشیدی داشته ایم که امیدواریم هرچه سریعتر بهمرحله اجرا برسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به مشخصات فنی پست برق ۶۳.۲۰ کیلوولت میبد اظهار داشت: برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

۸۰ درصد برق مصرفی میبد در حوزه صنعت استفاده می شود

محمدحسن صباغ‌زادگان عنوان کرد: این پست با هدف افزایش پایداری شبکه فوق توزیع، کاهش تلفات شبکه توزیع و کاهش افت ولتاژ برق مشترکان شهرستان میبد راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: میبد از شهرستانهای صنعتی استان یزد به شمار می رود و در حال حاضر ۸۰ درصد برق مصرفی این شهرستان در حوزه صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..