در بازدید وزیر نیرو از پروژه خط دوم انتقال آب به یزد مطرح شد:

نیاز به ۱۶ هزار میلیارد تومان برای انتقال آب به ۳ استان کشور

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: برای انتقال آب از خط جدید انتقال به استان‌های یزد، کرمان و اصفهان به اعتباری بین 15 تا 16 هزار میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز  به نقل از  خبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمدرضا رضازاده، صبح امروز در مراسم بازدید وزیر نیرو از پروژه خط دوم انتقال آب استان یزد با اشاره به مشخصات فنی این پروژه اظهار داشت: خط دوم انتقال آب به استان یزد، آب را از بهشت‌آباد به وسیله پمپاژ و تونل کوتاه به یزد انتقال می‌دهد.

وی با بیان اینکه این خط انتقال، استان‌های کرمان، اصفهان و یزد را زیر پوشش قرار می‌دهد، عنوان کرد: خط انتقال آب به یزد یک خطه و طول آن ۴۲۸ کیلومتر است و میزان تخصیص آب از طریق این خط به استان یزد، ۱۵۰ میلیون متر مکعب است.

رضازاده یادآور شد: طول خط لوله به کرمان نیز ۶۹۵ کیلومتر شامل دو خط انتقال و مجموع ارتفاع پمپاژ ۳۸۳ متر شامل دو ایستگاه پمپاژ با ۱۸۰ ملیون مترمکعب تخصیص آب است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خاطرنشان کرد: خط انتقال اصفهان نیز ۷۲ کیلومتر، مجموع ارتقاع پمپاژ ۲۵۰ متر و مقدار تخصیص آب ۲۵۰ میلیون مترمکعب است.

وی اظهار داشت: قرارداد اولیه خط انتقال یزد یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منعقد شده، اما طبق برآوردهای انجام شده، تکمیل و بهره‌برداری از این خط برای استان یزد به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رضازاده، کل اعتبار مورد نیاز برای خط انتقال آب برای پوشش استان‌های اصفهان، کرمان و یزد با مختصات یاد شده را رقمی بین ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این طرح هم‌اکنون با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال اجراست، بیان کرد: در صورتی که تخصیص اعتبار سریع‌تر انجام شود، روند اجرای پروژه شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

به گزارش فارس، وزیر نیرو در ادامه سفر خود به شهرستان میبد سفر و از پروژه پست ۶۳.۲۰ کیلوولت میبد بهره‌برداری می‌کند.

بخش نظردهی بسته شده است..