هزینه درمان سرپایی در یزد ۵۰ درصد کاهش یافت

no-thumbs

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های حمایتی از طرح تحول سلامت گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت در استان یزد هزینه درمان سرپایی ۵۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا وفایی‌نسب  در نشست خبری، که با عنوان دولت و سلامت به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات باقرالعلوم(ع) یزد برگزار شد، با بیان اینکه بحث تکریم مراجعه کنندگان در جامعه اداری، موضوعی بسیار مهم  است، اظهار داشت:  برگزاری دوره‌های آموزشی تکریم مراجعه کنندگان برای تمام نیروهای حوزه سلامت استان یزد از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این راستا است.

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ه) یزد گفت: دسته‌بندی کردن بیماران به منظور مشخص کردن اولویت درمانی و رسیدگی در بیمارستان‌ها، از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تکریم مراجعه کنندگان به مراکز درمانی استان یزد است.

وفایی نسب با اشاره به تجاری بودن فعالیت‌های بیمه تکمیلی در استان و کشور با محوریت بخش خصوصی افزود: ارائه خدمات در بیمه تکمیلی به ادغام آن با دیگر خدمات بیمه‌ای، که توسط بخش خصوصی و شرکت‌های بیمه‌ای در استان ارائه می‌شود، بستگی دارد.

وی با اشاره به ایجاد تحولات جدید بعد از اجرای طرح تحول سلامت در استان یزد تصریح کرد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت در استان یزد، در بخش خصوصی هزینه پرداختی بیماران در حوزه بستری از ۱۰ درصد به ۶ درصد و در حوزه درمان‌های سرپایی از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد ۷۰ درصد از اعتبارات جذب شده برای اجرای طرح تحول سلامت در استان یزد را مربوط به کاهش پرداخت هزینه سهم بیمار در خدمات درمانی و زایمان‌های طبیعی رایگان در استان یزد دانست و بیان کرد: در داروخانه‌ها با توجه به افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه سلامت، پرداخت هزینه سهم بیمار بسیار کاهش داشته است.

وفایی نسب با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های حمایتی از طرح تحول سلامت در استان و کشور خاطرنشان کرد: اختصاص ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده از جمله برنامه‌های تدوین شده در راستای تأمین منابع مالی از طرح تحول سلامت در استان و کشور است.

بخش نظردهی بسته شده است..