در دولت تدبیر و امید:

کاهش ۵ درصدی بیمه بیکاری در استان یزد

مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد در مراسم معارفه رئس شعبه تامین اجتماعی خاتم از کاهش ۵درصدی نرخ بیمه بیکاری در استان یزد طی دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمد صابری با اعلام این خبر افزود: افزون بر ۷۸ درصد از مردم استان یزد رقمی معادل ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌باشند.

وی اضافه کرد: ۱۹۵ هزار نفر بیمه شده اجباری که در کارگاه‌ها شاغل می‌باشند، ۸۰ هزار نفر نیز بیمه شده خاص مانند قالیبافان، هنرمندان و کارگران و غیره می‌باشد.


مدیرکل تامین اجتماعی همچنین تعداد بازنشستگان در این استان را ۴۷هزار و ۲۰۰ نفر بیان کرد و افزود: این تعداد بیمه شده با اعضای خانواده‌هایشان رقمی معادل ۱۱۲ هزار نفر را شامل می‌شود.


صابری گفت: برای ۸۰۰ هزار نفر افراد بیمه شده در این سازمان در سال گذشته افزون بر ۹۱۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش درمان و بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان نیز در بخش مستمری بگیران هزینه شده است.


وی عنوان نمود: در سال جاری به طور متوسط در هر ماه به طور متوسط رقمی معادل ۴۶ میلیارد تومان به مستمری بگیران پرداخت می‌شود.


محمد صابری اظهار داشت: در مجموع این سازمان به ۲۴۰۰ نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌کند که این رقم نسبت به مشابه آن در دو سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است و این نشان از رونق کارگاه‌ها در دولت جدید دارد.


مدیر کل تامین اجتماعی استان از ارائه خدمات غیرحضوری این سازمان در تمام نقاط استان خبر داد.

صابری تصریح کرد: دارندگان فیش‌ های پرداخت مشاغل آزاد و رانندگان و غیره می‌توانند با دریافت رمز به صورت غیر حضوری اقدام به پرداخت بیمه خود نمایند.

این مسئول اضافه کرد: در بخش درمان نیز سعی شده است تا ارائه خدمات به نحو مقتضی انجام پذیرد.

 

لزوم ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در هرات و مروست

محمد‌زاده رحمانی، فرماندار خاتم نیز در این نشست ضمن اظهار رضایت از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در این شهرستان خواستار احداث و راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی در شهرهای هرات و مروست شد.

زاده رحمانی اضافه کرد: خاتم از شهرستان‌های رو به رشد و در حال توسعه استان است که هم نرخ رشد جمعیت در آن بالاست و هم ایجاد کارگاه‌های جدید باعث افزایش بیمه شدگان تامین اجتماعی در بخش‌های مرکزی و مروست می‌شود لذا زیبنده نیست که بیمه شدگان تامین اجتماعی نتوانند از خدمات درمانی این سازمان در شهرهای خود استفاده کنند.خبرانلاین

بخش نظردهی بسته شده است..