رئیس سازمان مدیریت:

۵ درصد کاهش در مصرف آب، رقمی معادل بودجه عمرانی استان است

رئیس سازمان مدیریت گفت: صداوسیما نقش مهمی در ایجاد فرهنگ صحیح در جامعه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز حمیدرضا نصیری‌زاده در دیدار با رئیس، قائم مقام، معاونان برنامه ریزی، سیما و صدای مرکز یزد که در محل سازمان مدیریت برگزار شد با اشاره به نقش مهم صداوسیما در راستای فرهنگ سازی صحیح در جامعه گفت: صداوسیما با فرهنگ سازی می‌تواند در توسعه استان موثر واقع شود.

نصیری‌زاده تاکید کرد که در سال‌های گذشته برخی فرهنگ‌های غلط در جامعه ایجاد شده که صداوسیما باید برای جبران آن اقدام کند.

وی با اشاره به معضلات مهم توسعه استان نظیر کم آبی تصریح کرد که هنوز مسائل زیادی در ارتباط با مصرف صحیح آب در بخش‌های مختلف جامعه حل نشده، درحالیکه کمبود آب، شاخص‌های توسعه استان یزد را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس سازمان مدیریت بیان داشت: اگر بتوانیم ۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم، شاید بتوان معادل بودجه عمرانی استان صرفه جویی کرد.

وی در ادامه به بحث فرهنگ سازی در افزایش جمعیت بر اساس سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: روح حاکم بر این سیاست‌ها، افزایش و ایجاد جمعیت باکیفیت در جامعه است چراکه اینگونه جمعیت می‌تواند توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی ایجاد کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار امسال گفت: با صِرف شعار، همدلی و همزبانی در جامعه ایجاد نمی‌شود و نیازمند اقدام عملی میان مسئولان است.

نصیری‌زاده، اعتماد را مهم‌ترین عامل در رشد و توسعه استان ذکر کرد و تصریح کرد که اعتماد با همدلی و همزبانی حاصل می‌شود و صداوسیما در ایجاد آن نقش دارد.

 

برنامه ویژه برای سفر رئیس جمهور

رئیس سازمان مدیریت همچنین برای ارتقای تجهیزات صداوسیمای مرکز یزد قول مساعد داد.

رئیس صداوسیمای مرکز یزد نیز در این دیدار حمایت‌های سازمان مدیریت را برای ارتقای زیرساخت‌ها و تجهیزات این مرکز ضروری عنوان کرد و گفت: بودجه مرکز در سال گذشته کاهش یافت ولی با همت مسئولان استان و همکاران برنامه‌های صداوسیما در همین مدت افزایش یافته است.

احمد پهلوانیان با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به یزد گفت: صداوسیما برنامه‌های متنوعی در این خصوص در دستور کار دارد و تمام تلاش خود را برای پوشش شایسته این سفر بکار خواهد بست.

بخش نظردهی بسته شده است..