همکاری دانشگاه های آزاد و میراث فرهنگی یزد

no-thumbs

در راستای تحقق شعار دولت و ملت ، همدلی و همزبانی و اجرایی شدن تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، جلسه مشترکی بین جمعی از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی یزد و معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی یزد برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه گزارش دبیرخانه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ،در این جلسه دکتر محمد حسین جعفری رئیس دبیرخانه به اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای تحقق شعار سال، مبنی بر دولت و ملت ، همدلی و همزبانی و اجرایی شدن تفاهم نامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با میراث فرهنگی گفت: دانشگاه های آزاد اسلامی استان یزد دارای پتانسیل های علمی ،‌تحقیقاتی ، فضاهای فیزیکی و رفاهی متعددی چون مهمانسراها ، خوابگاه ها و مراکز رفاهی و تفریحی مناسبی می باشد که می تواند بخشی از نیازهای جامعه گردشگری یزد را پوشش دهد .

رئیس دبیرخانه هیات امنای استان ادامه داد: در حال حاضر سیاست های مالی جدید دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس درامد های غیر شهریه ای بنا شده است  و دانشگاه می تواند با تاسیس شرکت های توسعه گردشگری و شرکت های دانش بنیان علاوه بر درامد زایی باعث رونق بیشتر اقتصادی در کشور شود.

وی ادامه داد: به حمدا… با وجود پتانسیل ها و امکانات موجود واحد های استان، همچنین ‌تفاهم نامه منعقد شده بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و استقبال مضاعف گردشگران خارجی جهت بازدید از ایران و خصوصا استان یزد ، ضرورت همکاری فی مابین، هرچه بیشتر احساس می شود .

همچنین در این جلسه محمدرضا نصیری معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی یزد  با استقبال از موارد مذکور، دانشگاه های آزاد اسلامی استان یزد را دارای پتانسیل و ظرفیت های بالایی جهت فعالیت در زمینه گردشگری دانست و گفت :سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز آمادگی هر گونه همکاری و ارائه تسهیلات چون صدور مجوزهای قانونی ، در اختیار قرار دادن کارشناسان متخصص جهت آموزش و بهره گیری از امکانات سازمان و… را دارد.

مهندس نصیری افزود : استقبال گردشگران برای بازدید در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۲ حدود ۵ برابر افزوده شده است و این رقم در حال افزایش است که در حال حاضر استان یزد ظرفیت این همه پشتیبانی را ندارد و لازم است که با تلاش همه مسئولین و دست اندرکاران زیرساخت های بیشتری برای این مهم فراهم گردد.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه مقرر شد جلسه مشترکی با حضور روسای واحدهای استان یزد و مسئولین سازمان میراث فرهنگی استان برگزار تا نسبت به برنامه ریزی و اجرایی شدن فعالیت ها ، تصمیم گیری شود .

همکاری مشترک دانشگاه آزاد یزد و سازمان میراث

بخش نظردهی بسته شده است..