یک مقام مسئول خبر داد:

اهدای اعضای بدن ۳۴ بیمار مرگ مغزی در یزد

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت : اعضای بدن 34 بیمار مرگ مغزی به 103 بیمار نیازمند در این استان اهدا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد پورشمسی  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زمینه اهدا عضو در این استان از نیمه دوم سال ۹۲ فراهم شده است ، اظهار کرد : در مجموع در این مدت ۶۸ کلیه، ۳۲ کبد، دو پانکراس و یک قلب به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

پورشمس با بیان اینکه بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو به استان دیگری منتقل نمی شوند ، افزود : پیوند کلیه در استان صورت می گیرد و کبد آن جهت اهدا به بیماران نیازمند به شیراز انتقال داده می شود.
پور شمسی تصریح کرد : تاکنون فقط یک مورد بیمار برای اهدای قلب به تهران انتقال داده شد زیرا زمینه اهدای قلب در استان مهیا نیست.
مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد : تا کنون ۸۵۰ نفر در استان کارت اهدا عضو دریافت کردند.
پورشمسی یادآور شد : در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در زمینه اهدا عضو پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی رتبه سوم کسب کرد.
به گفته پزشکان، اعضا قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها و برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب است

 

بخش نظردهی بسته شده است..