از مزایده مشکوک تا مصوبه نامعلوم به نام شورای شهریزد

no-thumbs

در حاشیه جلسه‌ی سه‌شنبه گذشته‌ی شورای اسلامی شهر یزد، چند تن از رانندگان تاکسی بی‌سیم ۱۸۳۰ به شورا آمده بودند تا از شورا بخواهند مصوبه خود را در مورد افزایش بیش از ۸۰ درصدی نرخ بازپرداخت رانندگان به پیمانکار را تصحیح نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از یزدنگاه ،چند تن از اعضای شورا گفتند اصلاً شورا چنین مصوبه‌ای ندارد. این اتفاق باعث شد پای درد دل این رانندگان بنشینیم و آن‌ها نیز با دلی پر از موضوعات مختلف گفتند. مزایده مشکوک سازمان تاکسیرانی؟ این رانندگان معترض اولین دلخوری خود را این‌گونه بیان کردند: چرا سازمان تاکسیرانی در یک مزایده به ادعای آن ها سوری، پیمانکاری مؤسسه تاکسیرانی ۱۸۳۰ را به تعاونی تاکسیرانی داده است؟

آن‌ها ضمن این‌که نسبت به این مزایده، مشکوک و معترض بودند از عملکرد ضعیف این پیمانکار نیز به‌شدت گله داشتند. رانندگان ضمن انتقاد از پیمانکار فعلی، از عملکرد یکی از پیمانکاران غیربومی گذشته دفاع کردند و گفتند: در زمان آن پیمانکار، تعداد تماس‌های روزانه به شدت افزایش یافته بود و به همین دلیل تعداد خودروها افزایش یافت. اما با پایان قراردادش، تعداد تماس‌ها به شدت کاهش پیدا کرد و با توجه به زیاد بودن تعداد خودروها نسبت به تعداد تماس فعلی، مشکلاتی برا ما ایجاد شده است. افزایش بیش از ۸۰ درصدی نرخ بازپرداخت به پیمانکار (حق کمیسیون) و تناقض‌های موجود این رانندگان که اعتراض اصلی آن‌ها به مقدار این افزایش بود، ضمن ناعادلانه خواندن آن اضافه کردند: با توجه به هزینه تقریبا ۵۰ هزار تومانی که ما باید در روز برای بنزین و استهلاک خودروهای خود صرف کنیم چگونه می‌توانیم با ۶ یا ۷ سرویس در روز این بها را پرداخت کنیم؟ در حال حاضر ۱۸۳۰ روزانه ۱۲۰۰ تماس و در اوج ساعت‌های کاری و بهترین حالت ۱۸۰۰ تماس برای سرویس دارد و ۲۸۰ خودرو نیز در اختیار این مؤسسه است. به‌طور متوسط در روز به هر خودرو ۶ یا ۷ سرویس می‌رسد. متأسفانه پیمانکار فعلی اصلاً خوب کار نمی‌کند و تلاشی برای افزایش سطح تماس‌ها ندارد.

همچین سعی دارد با فشار روی رانندگان، حق کمیسیون را از آن‌ها بگیرد و کسانی که درصدد شکایت یا اعتراض برمی‌آیند، تهدید به اخراج می‌کند. ضمن اینکه هنوز نرخ جدید برای افزایش قیمت کرایه‌ها در سال جدید بعد از گذشت ۵ ماه به ما ابلاغ نشده است. رانندگان مذکور با نشان دادن قرارداد پیمانکار جدید تناقض‌های موجود را در بندهای مختلف به ما نشان دادند و گفتند قصد دارند این مسئله را نیز پیگیر شوند. گلایه شدید از فرمانداری و استانداری مهم‌ترین مسئله‌ای در صحبت‌های این رانندگان مطرح شد در جریان نبودن اعضای شورای شهر در مورد این مقدار افزایش بود که رانندگان معترض نیز سردرگم شده بودند. یکی از آن‌ها به خبرنگار یزدنگاه گفت: ما برای اعتراض به سازمان تاکسیرانی مراجعه کردیم که آن‌ها گفتند این مصوبه شورای شهر است و باید از طریق شورای شهر پیگیری شود. ما برای اعتراض به شورای شهر آمدیم ولی متوجه شدیم که هیچ‌کدام از اعضای شورا از این موضوع آگاهی ندارند و حتی شورا مصوبه‌ای در این زمینه نداشته است. با پیگیری‌های بسیار متوجه شدیم متولیان این امر فرمانداری و معاونت استانداری هستند. من می‌خواهم از فرماندار و معاون عمرانی استاندار بپرسم آیا شما با درآمد ماهانه‌ای در حد درآمد ما و هزینه‌های بالای زندگی، آیا راضی هستید که ما این مقدار حق کمیسیون بپردازیم؟ در پایان صحبت‌ها، رانندگان برگه‌ی قراردادی که نشان می‌داد این افزایش قیمت، مصوبه‌ی شورای شهر است را به ما نشان دادند که تصویر آن، ضمیمه گزارش خواهد شد. این در حالی است که شورا چنین مصوبه‌ای نداشته است و در بندهای این قرارداد نیز تناقض‌های بسیاری وجود دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..