سفر وزیر نیرو به یزد

no-thumbs

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از سفر وزیر نیرو به یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز سیدمحمدرضا سیدحسینی امروز با بیان این مطلب به خبرآنلاین گفت: وزیر نیرو بمناسبت هفته دولت برای نخستین بار روز پنجشنبه در یزد حضور می یابد.

وی افزود: آقای چیت چیان در این سفر یک روزه پروژه آبرسانی به شهرستان محروم بهاباد در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان را به بهره برداری می رساند. افتتاح طرح آبرسانی ولایت در فهرج و سخنرانی در آیین نمازجمعه از دیگر برنامه های وزیر است.

معاون استاندار اضافه کرد که ارزش روز اعتبار هزینه شده برای بهره برداری آبرسانی به بهاباد بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان است.

گفتنی است: این انتقال آب با حجمی معادل ۲۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز (۳۰لیتر بر ثانیه) به منظور تأمین بخشی از آب مورد نیاز شهر بهاباد و روستاهای جلگه در بخش های شرب، بهداشت و صنعت انجام شده است.

همچنین بهبود کیفیت و افزایش حجم آب تولیدی شهر بهاباد و اختلاط با آب استحصالی از چاه های موجود منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

مشخصات فنی طرح آبرسانی به شهر بهاباد عبارتست از: خط لوله آبرسانی در ۶ قطعه به طول ۷۸ کیلومتر که چهار قطعه اول به طول ۵۳ کیلومتر به قطر ۳۰۰ میلی متر با لوله های چدن داکتیل، که انتقال آب به صورت پمپاژ در این چهار قطعه انجام می گیرد.

دو قطعه آخر نیز به طول ۲۵ کیلومتر به قطر ۲۰۰ میلی متر و از لوله های چدن داکتیل استفاده شده که انتقال آب به صورت ثقلی در این دو قطعه انجام می شود و ۴ باب ایستگاه پمپاژ در ابتدای قطعات ۴ گانه شامل هر ایستگاه دارای ۳ الکتروپمپ فشار قوی قرار گرفته است.

۵ باب مخزن ۲۰۰ مترمکعبی از نوع آهن – شیشه، یک باب مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی بتنی بین راهی و یک باب مخزن ۵ هزار مترمکعبی بتنی در انتهای مسیر مخازن طرح احداث شده است.

از دیگر اقدامات عمرانی انجام شده می توان به: اجرای خطوط برق رسانی بالغ بر ۲۷ کیلومتر و اجرای جاده دسترسی به طول ۷۸ کیلومتر اشاره کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..