۲۵ روستای یزد از طرح آبرسانی بهره مند می شوند

no-thumbs

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد گفت : همزمان با فرا رسیدن هفته دولت 10طرح تامین ، بهبودآب آشامیدنی و آبرسانی به 25 روستای استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا حاتمی  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد : برای این تعداد طرحهای آبرسانی روستاها بیش از۱۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بابیان اینکه وضعیت آب آشامیدنی در برخی از روستاهای استان بحرانی است ، افزود: مردم باید در مصرف این مایه حیاتی همکاری و مدیریت کنند.
حاتمی ادامه داد : همه چاههای آب آشامیدنی روستاهای استان به کنتور هوشمند تجهیز می شوند تا برداشت آب مدیریت شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد خاطرنشان کرد : بیش از۵۰۰ روستای این استان با کمبود شدید آب مواجه هستند که درجهت رفع نیاز آبی ۳۱۰ روستای استان آبرسانی با تانکر سیار و ثابت انجام می شود.
وی بابیان اینکه روستاهای شهرستانهای تفت و مهریز، بیشتر با مشکل کم آبی وبی آبی دست و پنجه نرم می کنند ، تاکید کرد : افت آبهای زیر زمینی و تداوم خشکسالی ها آب آشامیدنی مردم را با مشکل اساسی ربرو کرده است.
این مسوول ادامه داد : بیش از پنج هزار کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی روستاهای استان یزد است که از این میزان ۴۲درصد آن فرسوده است که نیاز اساسی به بازسازی دارد تا از پرت آب جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد، ازمشترکان خواست بدهی قبوض آب بهای خود را به موقع و بصورت غیرحضوری پرداخت کنند.
حاتمی یاد آور شد : تعداد مشترکان این شرکت ۹۹ هزار و ۴۱۴ مشترک می باشند که منابع آبی این تعداد مشترک از طریق ۲۹۶ حلقه چاه، ۱۵ دهنه چشمه و ۴۷ رشته قنات تامین می شود و حدود ۵۶ روستای استان نیز از طریق خط انتقالی آبرسانی می شوند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..