معاون استاندار یزد مطرح کرد:

دانش اندیشمندان یزدی راهگشای توسعه اقتصادی در پساتحریم

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری یزد گفت : برای توسعه اقتصادی یزد در پسا تحریم از دانش اندیشمندان استان ، مدیران دولتی و بخش های خصوصی استفاده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسید علی عزالدینی در نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی با شاخصه پسا تحریم اظهار کرد : در راستای فعالیت گروه دیپلماسی کشور و حمایت های مقام معظم رهبری سرانجام پس از چندین سال مذاکره، توافق نامه هسته ای با کشورهای ۱+۵ تدوین شد، از این رو در ادامه کار باید یک رویکرد و فعالیت اقتصادی در کشور ایجاد شود.

وی افزود : با توجه به اینکه استان یزد در بعضی از شاخص های بخش تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی رتبه خوبی در کشور دارد، لازم دانستیم از دانش اندیشمندان استان، مدیران دولتی و بخش های خصوصی در این زمینه استفاده کنیم.
وی ادامه داد: از این طریق می توانیم بهترین بهره برداری را از فضای ایجاد شده در استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی، ارتقای بین المللی، استفاده از شرکت های بخش خصوصی و دانش بنیان و جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری یزد خاطر نشان کرد: این معاونت در نظر دارد کمیسیون های تخصصی با گرایش های خاص و تخصصی تا زمان تشکیل نشست بعدی کارگروه برگزار کند و در آن کمیسیون های تخصصی مواردی که باید به طور خاص رسیدگی شود مورد بررسی قرار گیرد.
عزالدینی افزود: در نهایت با جمع بندی پیشنهادها، محوریت مواردی که باید از طریق دستگاه های دولتی پیگیری شود بر عهده معاونت امور اقتصادی استانداری قرار می گیرد و مواردی که مربوط به بخش خصوصی است توسط تشکل ها پیگیری خواهد شد.
در این نشست جمعی از اعضای کارگروه تخصصی امور اقتصادی، پیشنهادها و راهکارهای اجرایی مورد نیاز در حوزه اقتصادی استان در دوران پسا تحریم را ارایه کردند.
هدف از برگزاری نشست کار گروه تخصصی امور اقتصادی استان یزد، بررسی تحولات اقتصادی استان یزد در دوران تحریم، بررسی شرایط دوران پسا تحریم و ارایه پیشنهادها و راهکارهای اجرایی مورد نیاز در حوزه اقتصادی استان در دوران پسا تحریم عنوان شده است.
در این نشست که در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی، مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی دیگر از اعضای کارگروه نیز حضور داشتند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..