نماینده اردکان خبر داد:

استقلال و پرسپولیس امنیتی نیستند و باید به سرعت خصوصی شوند

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که روحیه حاکم بر مجلس درخصوص باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذاری است٬ گفت: با سپردن کار به اهلش باید خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها را پیگیری کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا تابش درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بیان داشت: باید با سپردن کار به دست اهل آن، خصوصی‌سازی را پیگیری کرد و به مرحله اجرا درآورد زیرا با این اتفاق، دو کار انجام خواهد شد؛ یکی این‌که کار به دست اهلش سپرده شده یعنی کسانی که برای این باشگاه‌ها خون دل خورده و در گرما و سرما آن‌ها را هدایت کرده٬ از عمق  دلشان می‌خواهند این تیم‌ها نتیجه بگیرند و به مادیات چشمداشت ندارند عنان کار را در دست می‌گیرند و دوم این‌که اقتصاد ورزش رشد پیدا می

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس نباید متکی به بودجه و منابع دولتی باشند و باید توسط خود مردم و طرفداران اداره بشوند در همه دنیا نیز این رویه رایج است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اشتباه بودن این دیدگاه که اگر این دو باشگاه واگذار شوند ممکن است مخاطرات امنیتی و اجتماعی وجود آید٬ گفت: به هیچ عنوان اینگونه نیست و این درست مقابل دیدگاهی است که کار گسترش فعالیت‌های حزبی را ترویج می‌کند.

تابش تصریح کرد: اگر حزب تشکیل شود مشارکت مردم را در عرصه‌های مختلف در پی خواهد داشت علاوه بر این می‌توان مکنونات قلبی و مواردی که باید را به مسئولان حزب درمیان گذاشت اگر اینچنین نباشد و مردم به صورت توده وار وارد این عرصه شوند چه کسی مسئولیت می‌پذیرد و پاسخگوست این مسأله راجع به استقلال و پرسپولیس نیز وجود دارد که اگر این باشگاه‌ها را واگذار کردیم نباید ذهنیت منفی داشته باشیم.

این نماینده مجلس افزود: وقتی که طرفدارها هدایت تیم را برعهده بگیرند نمی‌خواهند به راحتی تیم‌شان از بین برود بنابراین مراقبت‌های امنیتی و اخلاقی هم بیشتر خواهد بود پس راه باید برای واگذاری این باشگاه‌ها به طرفداران و بخش خصوصی تسهیل شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این ذهنیت که اگر باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود مشکل امنیتی ایجاد خواهد شد دیدگاهی توجیهی است و کسانی که می‌خواهند این باشگاه‌ها را در دست داشته و از آن‌ها بهره‌برداری سیاسی کنند، آن را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها افراد غیر کارشناس را وارد این عرصه می‌کنند درحالی که باشگاه‌ها به اهلش سپرده شود و افراد فنی و ذیصلاح سکان هدایت آن‌ها را برعهده گیرند.

تابش در خصوص روند کنونی اداره سرخآبی‌هاو غیرقانونی بودن آن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اظهار بی اطلاعی کرد و بیان داشت: به هر حال این باشگاه‌ها باید هرچه سریع‌تر واگذار شوند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درخصوص اداره باشگاه‌ها با اسپانسر تصریح کرد: اگر این باشگاه‌ها با اسپانسر هم اداره شوند بازهم ملاحظاتی وجود دارد و برخی دنبال بهره‌برداری‌هایی خواهند بود که مفید نیست ولی واگذاری، حمایت صددرصد این تیم‌ها و ترقی و رشد آن‌ها را در درجه عالی به دنبال خواهد داشت؛ به همین دلیل روحیه حاکم بر مجلس واگذاری این دو باشگاه به اهل آن است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..