فعالیت دو هزار و پنج پزشک در مراکز درمانی یزد

no-thumbs

رییس سازمان نظام پزشکی استان یزد گفت : هم اکنون دو هزار و پنج پزشک در مراکز درمانی این استان مشغول ارائه خدمت به بیماران هستند و از این سازمان پروانه مطب دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزˈسید علی محمد سادات اخوی  به مناسبت روز پزشک (یکم شهریورماه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : از این تعداد یکهزار و ۳۵ پزشک عمومی ، ۳۴۰ داندانپزشک و ۶۳۰ هم متخصص و فوق تخصص هستند.

وی اظهار کرد : همچنین ۱۵۲ نفر شامل کارشناس گفتار درمان ، متخصص تغذیه، بینایی سنج، شنوایی سنج و کار درمان پروانه دفتر کار از این سازمان گرفتند.
سادات اخوی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی استان یزد در سال ۱۳۵۰ تاسیس شد اضافه کرد : مجموعا چهار هزار نفر شامل پزشک عمومی ، متخصص، فوق تخصص، داندانپزشک، ماما، داروساز توسط این سازمان شماره نظام پزشکی صادر شده است.
وی ارتقای سطح دانش پزشکان ، حمایت از حقوق بیماران و حمایت از حقوق صنفی شاغلان حرف پزشکی از جمله وظایف سازمان نظام پزشکی بیان کرد و گفت : جامعه پزشکی باید الگو گیری از بوعلی سینا و زکریای رازی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
رییس سازمان نظام پزشکی استان یزد امین بودن، دلسوز ، توجه به بیمار را از ویژگیهای خوب نام برد و افزود: پزشکان استان یزد زبانزد خاص و عام هستند.
استان یزد در زمینه پزشکی و درمان حرف اول را می زند بطوریکه افرادی از سراسر میهن و حتی خارج کشور برای درمان به این خطه مراجعه می کنند.
حدود ۴۰درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز مختلف بهداشتی و درمانی استان غیر بومی هستند، سطح علمی بالای پزشکان ، کیفیت ارائه خدمات در مراکز درمانی ، ارزان بودن هزینه درمان در مقایسه با سایر مناطق از علل اصلی مراجعه بیماران غیر بومی به این استان است.
در استان یزد ۱۳۲ مرکز بهداشتی درمانی شهری و به ازای هر یکهزار نفر ۷۲ پزشک وجود دارد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..