نقشه فرهنگی در استان یزد تدوین شد

no-thumbs

استاندار یزد با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی استان در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی فرهنگی در یزد گفت: نقشه فرهنگی در استان یزد تدوین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در نشست هم اندیشی با روحانیون، با بیان اینکه تدوین نقشه فرهنگی به منظور ایجاد و استفاده از فرصت‌های فرهنگی ضروری است، اظهار داشت: ارتباط با جوانان به شیوه‌های جدید و کار‌شناسی شده باید تقویت شود.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت تشکیل شبکه پودمانی به همراه، شورای فرهنگی با هدف ایجاد گستره استانی گفت: برگزاری دوره‌های هم اندیشی در طبقات مختلف فرهنگی، بررسی و برطرف کردن نیازهای آموزشی، از جمله برنامه‌های تدوین شده در شورای فرهنگی استان است.

میرمحمدی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، شهید رجایی و باهنر را، از چهره‌های شاخص فرهنگی در نظام اسلامی ایران دانست و بیان کرد: دو عنوان اختصاصی، دارالعلم و دارالعباده، به عنوان دو محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی در استان یزد محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی کانون مساجد، تشکل‌های فرهنگی، دانشگاهیان و روحانیون در استان یزد افزود: مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی استان باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی در راستای پیشبرد اهداف نظام و ارتقای سطح کمی و کیفی فرهنگ در جامعه استفاده کنند.

وی دخالت دادن جوانان در شبکه ساماندهی شده فرهنگی استان را ضروری دانست و عنوان کرد: استان یزد می‌تواند با تدوین و اجرای نقشه فرهنگی به عنوان استانی نمونه در کشور مطرح و برای دیگران سرمشق فرهنگی باشد.

میرمحمدی با اشاره به گسترش کانال‌های ارتباطی در عصر امروز تصریح کرد: احیای وضعیت ریش سفیدی گذشته، که از جمله افتخارات فرهنگی استان و کشور ایران محسوب می‌شود، از جمله مهم‌ترین اقدامات در دستور کار شوراهای فرهنگی محلات در استان است.

وی با اشاره به ضرورت آموزش و تببین فکری اقشار مختلف جامعه در مورد مسائل و راهکارهای فرهنگی، توجه ویژه به مباحث فرهنگی به ویژه در حوزه جوانان را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته فرهنگی در یزد عنوان کرد.

وی گفت: ارتباطات مستمر و تعریف شده با جوانان در شبکه‌های ساماندهی شده، در ایجاد روحیه نشاط، خودباوری، اعتماد به نفس و هدایت در مسیر پیشرفت و تکامل بسیار موثر است.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..