تربیت پزشک متخصص خارجی در یزد

no-thumbs

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‌یزد با اشاره به ضرورت تأمین زیرساخت‌های لازم برای تحقق اهداف جامعه پزشکی استان یزد، گفت: تربیت پزشک خارجی در یزد انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا میرجلیلی در نشست قطب پزشکی استان یزد، با بیان اینکه ‌یزد دارای ظرفیت‌های بالای پزشکی در رشته‌های مختلف است، اظهار داشت: زمینه آموزش پزشکی در استان یزد درحال ارتقاء و پیشرفت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد با اشاره به جایگاه ملی استان یزد در حوزه بهداشت و درمان گفت: تربیت نیروی انسانی داخلی و خارجی متخصص، از جمله ضرورت‌های تحقق اهداف استان یزد در راستای تبدیل شدن به قطب پزشکی است.

میرجلیلی با اشاره به وجود ظرفیت‌های آموزشی و علمی استان یزد افزود: پذیرش بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در مراکز آموزش پزشکی یزد، از جمله برنامه‌های در دست اقدام این دانشگاه است.

وی تبیین اهداف نظام آموزش و توسعه بخش پزشکی در استان یزد را ضروری دانست و بیان کرد: مسئولان دستگاه‌های مختلف و اقشار مختلف جامعه، باید به بحث جذب بیماران غیر بومی و خارجی به عنوان توسعه صنعت توریست درمانی توجه کنند.

وی ایجاد هماهنگی داخلی بین نهادهای مختلف استان، سرمایه گذاری برای حفظ اعتماد بیماران به جامعه پزشکی یزد، فراهم کردن بستر مناسب برای ایجاد مراکز درمانی رشته‌های خاص پزشکی در استان و توجه ویژه به‌بحث ساماندهی بهداشت عمومی و محیطی شهر و استان یزد را از جمله ضرورت‌های ایجاد زمینه ارتقای بهداشت و سلامت استان دانست.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت اسکان بیماران در یزد تصریح کرد: جذب خیرین و سرمایه گذاران در راستای تأمین و ایجاد اقامتگاه‌های تخصصی و ویژه برای متقاضیان غیر بومی و خارجی جامعه پزشکی استان یزد از جمله مهم‌ترین نیازه‌های این حوزه است.

وی نداشتن نگاه اقتصادی به بخش بهداشت و سلامت از سوی جامعه پزشکی را از جمله ویژگی‌های این بخش دانست و بیان کرد: حمایت اقتصادی دولت از بخش درمان جامعه پزشکی استان یزد، در راستای تبدیل شدن به قطب پزشکی ضروری است.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..