پزشکان اردکان و میبد تجلیل شدند

no-thumbs

مراسم گرامیداشت روز پزشک با حضور نماینده مردم اردکان، مسئولان و پزشکان و کادر درمان شهرستان های اردکان و میبد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"محمدرضا تابش" در این مراسم تجلیل از منتخبین حوزه درمان و پزشکی که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور اردکان برگزار شد، با بیان این که شیخ الرئیس ابوعلی سینا، انسان جامعی بود که بر علوم مختلف تسلط داشت، گفت: طب اسلامی متاثر از ابوعلی سینا و رازی است و چه افتخاری برتر و بالاتر برای جامعه پزشکی که زادروز طبیبی حکیم و فیلسوفی توانمند و سیاست‌مداری برجسته را روز پزشک نام‌گذاری کردند.

وی تصریح کرد:  البته این افتخار، مسئولیت آور نیز هست چرا که وی به پزشکان که از برگزیدگان و نخبگان جامعه هستند مسیر خدمتگزاری شایسته به مردم و موثر بودن در اجتماع و راه دستیابی به قله های کمال انسانی را نشان داد؛ راهی که پیمودن آن گرچه سخت و دشوار است اما شیرین و گواراست.

نماینده اردکان با تجلیل از جامعه پزشکی کشور، عنوان کرد: جامعه پزشکی در فرایند پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس، ادای وظیفه در زمان وقوع حوادث، همراهی با مردم در مشکلات، سازندگی کشور و معالجه بیماران دردمند، مسئولانه و به شایستگی عمل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام گرفته در سالیان اخیر در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و از اجرای طرح تحول سلامت، افزایش سطح بیمه شوندگان،ارزش گذاری نسبی خدمات به سمت واقعی شدن را از نکات برجسته آن برشمرد.

تابش در پایان به دل نگرانی‌های موجود نیز اشاره کرد و گفت: کمبود اعتبار، تفاوت درآمد بین پزشکان و سایر کادر درمانی، تامین و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز از جمله مشکلاتی است که دولت و مجلس تلاش دارند تا دغدغه مردم و مجموعه نیروهای شاغل در بخش بهداشت و درمان را به حداقل برسانندایسنا .

 

بخش نظردهی بسته شده است..